training concept

  • 文章类型: Journal Article
    现代重症监护心脏病学(CCC)是由众多创新的治疗选择和日益复杂的,老年患者人群。在重症监护环境中为新型干预措施和设备生成高质量的证据非常具有挑战性。因此,制定最佳治疗方法仍然主要依靠专家意见和当地标准操作程序。培养CCC的全部潜力和这一领域下一代决策者的成熟需要更新的培训概念,这包括护理危重心脏病患者所需的广泛知识和技能,同时保持对受训者个人职业规划和现有教育计划的适应性。在目前的手稿中,我们建议在准备第一次ICU轮换时进行标准化培训,提出模块化CCC核心课程,并概述了如何在有抱负的心脏强化医生的三个子专业化轨道中概念化训练组件。
    Critical care cardiology (CCC) in the modern era is shaped by a multitude of innovative treatment options and an increasingly complex, ageing patient population. Generating high-quality evidence for novel interventions and devices in an intensive care setting is exceptionally challenging. As a result, formulating the best possible therapeutic approach continues to rely predominantly on expert opinion and local standard operating procedures. Fostering the full potential of CCC and the maturation of the next generation of decision-makers in this field calls for an updated training concept, that encompasses the extensive knowledge and skills required to care for critically ill cardiac patients while remaining adaptable to the trainee\'s individual career planning and existing educational programs. In the present manuscript, we suggest a standardized training phase in preparation of the first ICU rotation, propose a modular CCC core curriculum, and outline how training components could be conceptualized within three sub-specialization tracks for aspiring cardiac intensivists.
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  • 文章类型: Journal Article
    Objective: Demands for a stronger competence orientation of specialty postgraduate medical training require the expansion of the didactic qualifications of those responsible for postgraduate medical training. In the context of the foundation of the Berlin competence center for postgraduate general practice training, a train the trainer basic seminar was designed together with the Berlin chamber of physicians. The seminar aims to convey formal-legal aspects in close connection with the development of didactic competences of the general practice trainers. This article presents the didactic concept, focal points and the schedule of the one-and-a-half-day seminar to be able to adapt it to one\'s own context. Methodology: After the seminars, participants filled out an evaluation form. The questionnaire included the subjective experiences of increased competence, the relevance of the contents, and the satisfaction with the structure and methods of the seminar. The data were analyzed descriptively. Results: Since June 2018, 46 general practice trainers have participated in one of three train the trainer seminars. 97.6% of the participants were very satisfied or satisfied with the overall seminar and felt that the timeframe was right, 92.7% would recommend the seminar to colleagues. 68.3% fully agreed that by attending the seminar they were able to improve their didactic skills, 90% were confident that they could integrate what they had learned into their work as general practice trainers. 85.4% stated that they had reflected on their role as trainers. In particular, the atmosphere, the high degree of interactivity and the protected framework for collegial exchange were positively emphasized. Conclusion: Together with the Berlin chamber of physicians, we succeeded in designing a train the trainer seminar which, on the one hand, met the needs of the general practice trainers for clarification of formal-legal questions of their further training activities and, on the other hand, allowed the further development of didactic skills. At the moment, a modular program is being planned in order to give general practice trainers the opportunity to expand their didactic competence and regularly exchange ideas with colleagues.
    Zielsetzung: Forderungen nach einer stärkeren Kompetenzorientierung der Facharzt-Weiterbildung erfordern den Ausbau didaktischer Qualifikationen der Weiterbildungsbefugten. Im Rahmen der Gründung des Berliner Kompetenzzentrums Weiterbildung wurde gemeinsam mit der Landes-Ärztekammer ein Train the Trainer-Basis-Seminar für Weiterbildungsbefugte in der ambulanten Versorgung konzipiert. Ziel des Seminars ist die Vermittlung formal-rechtlicher Aspekte in enger Verzahnung mit dem Ausbau didaktischer Kompetenzen der Befugten. Das didaktische Konzept, Schwerpunkte und der Zeitplan des anderthalbtägigen Seminars werden dargestellt, um es für den eigenen Kontext adaptieren zu können. Methodik: Im Anschluss an die Seminare füllten die Teilnehmenden einen Evaluationsbogen aus. Erfragt wurde der subjektiv erlebte Kompetenzzuwachs, die Relevanz der Inhalte und die Zufriedenheit mit der Struktur und den Methoden der Veranstaltung. Die Angaben wurden deskriptiv ausgewertet. Ergebnisse: Seit Juni 2018 haben 46 Befugte an einem von drei Train the Trainer-Seminaren teilgenommen. 97,6% der Teilnehmenden waren mit der Gesamtveranstaltung sehr zufrieden bzw. zufrieden und empfanden den zeitlichen Rahmen als genau richtig, 92,7% würden die Veranstaltung Kolleg*innen weiterempfehlen. 68,3% stimmten voll zu, dass sie durch den Besuch des Seminars ihre didaktischen Fertigkeiten ausbauen konnten, 90% waren zuversichtlich, dass sie Erlerntes in ihre Tätigkeit als Befugte integrieren können. 85,4% gaben an, ihre Rolle als Weiterbildungsbefugte reflektiert zu haben. Insbesondere die Atmosphäre, der hohe Grad an Interaktivität sowie der geschützte Rahmen zum kollegialen Austausch wurden positiv hervorgehoben. Schlussfolgerung: Es ist gelungen, gemeinsam mit der Landes-Ärztekammer ein Train the Trainer-Seminar zu konzipieren, welches einerseits den Bedürfnissen der Befugten nach Klärung formal-rechtlicher Fragen ihrer Weiterbildungstätigkeit gerecht wurde als auch den Ausbau didaktischer Fertigkeiten realisieren ließ. Momentan wird ein modular strukturiertes Aufbau-Programm geplant, um Befugten in regelmäßigen Abständen die Gelegenheit zum didaktischen Kompetenzausbau und kollegialen Austausch zu geben.
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  • 文章类型: Journal Article
    预分析程序的可变性,例如血液采样,样品制备和运输会严重影响生物分析结果,并随后损害临床试验期间收集的数据的可靠性。特别是在弱势群体中,应尽一切努力促进高质量的数据提取,排除不必要或重复的干预。
    欧盟资助的LENA项目(从新生儿到青少年的依那普利标签)在首次儿童研究之前的准备程序中包括了一项可行性研究。来自定期的研究访问,它涵盖了所有程序,从两种研究特异性药物和四种敏感体液参数的采样到生物分析,评估获得的样品的质量以及后勤和生物分析程序的适用性。通过用药物溶液预先加针血液收集管来避免对健康成年人的药物施用。评估了五个临床部位。
    临床团队在18名志愿者中调查了所需取样程序的准备和适用性,现场。收集的97%的药代动力学(PK)样品和93%的体液参数样品均可获得。结果符合预期,尽管一个团队必须重新训练并重新运行。计划的取样程序,样品制备,发现转运和分析适合在儿科试验中应用.
    提出的同时评估PK/PD采样的可行性研究的概念,样品制备,物流和生物分析被证明是一种有前途的试验准备工具。它揭示了安装不当的流程和瓶颈,需要在开始招聘之前进行调整。从儿科关键研究的第一时刻开始,它就促进了高质量的行为。
    UNASSIGNED: Variability in pre-analytical procedures such as blood sampling, sample preparation and transport can substantially influence bioanalytical results and subsequently impair reliability of data gathered during clinical trials. Especially in vulnerable populations, all efforts should be made to facilitate high-quality data extraction excluding unnecessary or repeated intervention.
    UNASSIGNED: The EU-funded LENA project (Labeling of Enalapril from Neonates up to Adolescents) included a feasibility study in its preparatory procedures prior to first-in-child studies. Derived from a regular study visit, it encompassed all procedures, from sampling of two study-specific drugs and four sensitive humoral parameters to bioanalysis, to evaluate the quality of obtained samples and applicability of logistical and bioanalytical procedures. Drug administration to healthy adults was circumvented by pre-spiking the blood collection tubes with a drug solution. Five clinical sites were evaluated.
    UNASSIGNED: Clinical teams\' preparedness and applicability of required sampling procedures was investigated in 18 volunteers, on-site. 97% of collected pharmacokinetic (PK) samples and 93% of samples for humoral parameters were obtained eligibly. Results met expectations, though one team had to be re-trained and performed a re-run. Planned procedures for sampling, sample preparation, transport and analysis were found to be suitable for being applied within paediatric trials.
    UNASSIGNED: The concept of the presented feasibility study that simultaneously assesses PK/PD sampling, sample preparation, logistics and bioanalysis proved to be a promising tool for trial preparation. It revealed improperly installed processes and bottlenecks that required adjustments prior to start of recruitment. It facilitated high-quality conduct from the first moment of paediatric pivotal studies.
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  • 文章类型: Journal Article
    Objective: The introduction of innovative teaching formats and methods in medical education requires a specific didactic training for teachers to use complicated formats effectively. This paper describes preliminary considerations, design, implementation and evaluation of a skills-based workshop (7,5 hours long) for teaching with simulated patients. The aim is to describe the essential components for a lasting effect of the workshop so that the concept can be adapted to other contexts. Method: We present the theoretical framework, the objectives, the didactic methodology and the implementation of the workshop. The evaluation of the workshop was carried out using questionnaires. First the participants (teachers of the faculty of medicine, clinical and science subjects) were asked to estimate how well they felt prepared for small group teaching immediately after workshop. Later, after some teaching experience of their own, they gave feedback again as a part of the general evaluation of the semester. Results: In the course of three years 27 trainings were conducted and evaluated with a total of 275 participants. In the context of semester evaluation 452 questionnaires were evaluated on the quality of training. Conclusion: The evaluation shows that participants appreciate the concept of the workshop and also feel sufficiently well prepared. As a limitation it must be said that this is so far only the lecturers\' self-assessment. Nevertheless, it can be stated that even a one-day workshop with a stringent teaching concept shows long term results regarding innovative teaching methods.
    Zielsetzung: Die zunehmende Einführung innovativer Lehrformate und -methoden in die medizinische Ausbildung macht eine spezifische didaktische Schulung der Lehrenden erforderlich, um aufwendige Formate effektiv nutzen zu können. Der vorliegende Beitrag beschreibt Vorüberlegungen, Konzeption, Ablauf und Evaluation eines kompetenzbasierten Workshops (10 Unterrichtseinheiten) zum Unterrichten mit Simulationspatienten. Das Ziel ist, die für eine nachhaltige Wirkung wesentlichen Bestandteile des Workshops so zu beschreiben, dass das Konzept für den eigenen Kontext adaptiert werden kann.Methodik: Es werden die zugrunde liegende Theorie, die Ziele, die didaktische Methodik und die Umsetzung des Workshops vorgestellt. Die Evaluation des Workshops erfolgte mittels Fragebögen. Die Dozierenden der Humanmedizin (klinische und theoretische Fächer) schätzten zunächst unmittelbar nach der Schulung ein, wie gut sie sich vorbereitet fühlen. Später, nach eigener Unterrichtserfahrung, gaben sie darüber im Kontext der Semesterevaluation erneut Rückmeldung. Ergebnisse: Im Verlauf von drei Jahren wurden 27 Schulungen mit insgesamt 275 Teilnehmenden durchgeführt und evaluiert. Im Rahmen der Semesterevaluation wurden 452 Fragebögen zur Qualität der Fortbildung ausgewertet.Schlussfolgerung: Die Evaluation zeigt, dass die Teilnehmenden das Konzept des Workshops schätzen und sich auch längerfristig ausreichend gut vorbereitet fühlen. Einschränkend ist zu sagen, dass es sich dabei bislang nur um die Selbsteinschätzung der Dozierenden handelt. Dennoch kann festgehalten werden, dass auch ein eintägiger Workshop mit einem stringenten Unterrichtskonzept zur Qualitätssicherung der Lehre mit innovativen didaktischen Methoden beiträgt.
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  • 文章类型: Journal Article
    The use of problem-based learning (PBL) in the Charité Berlin Human Medicine model curriculum requires the annual training of 80 to 100 new PBL tutors using PBL tutor training (PTT). Therefore, the following three measures were taken: The existing traditional PTT (Trad-PTT) was further developed into an interactive PTT (Inter-PTT), which is using more interactive teaching tools. Both PTT concepts ran for 12 months, respectively. The review of the Inter-PTT was significantly better, as the PBL tutors understood their tasks within the PBL process better and felt more motivated. A follow-up survey after the initial experience with PBL confirmed almost all the positive aspects of the Inter-PTT. In addition, the Inter-PTT was also offered to non-clinicians and other scientific staff to make the training interdisciplinary. PTT made it possible to communicate beyond specialist boundaries; however, the interdisciplinary idea was no longer detectable in the follow-up survey. In order to increase the number of available PBL tutors, a self-commitment was introduced for the departments. This increased the number of \"involuntary\" participants for PTT, but reduced the amount of necessary training courses. The fulfilment of self-commitment succeeded in almost all departments. A PTT tailored to the needs of the tutors is a basic prerequisite in order to excite teachers about PBL and to familiarise them with their role as learning facilitators. The increase of interactive teaching forms led to a joint interdisciplinary learning process within PTT. The excellent review of Inter-PTT makes it a solid basis for further training concepts.
    Der Einsatz von Problem- orientiertem Lernen (PBL) im Modellstudiengang Humanmedizin der Charité Berlin erfordert die jährliche Schulung von 80- 100 neuen PBL Tutoren mittels PBL- Tutortraining (PTT). Deshalb wurden drei Maßnahmen ergriffen: Das bisher durchgeführte traditionelle PTT (Trad- PTT) wurde zum interaktiven PTT (Inter- PTT) weiter entwickelt, das verstärkt mit interaktiven Lehrformen arbeitet. Beide PTT- Konzepte liefen jeweils 12 Monate lang. Die Bewertung des Inter- PTT war signifikant besser, die PBL Tutoren verstanden ihre Aufgaben im PBL- Prozess besser und fühlten sich stärker motiviert. Eine Nachbefragung nach den ersten Erfahrungen mit PBL bestätigte fast alle positiven Aspekte des Inter- PTT. Zusätzlich wurde das Inter- PTT auch für Nichtkliniker und andere wissenschaftliche Angestellte angeboten, um das Training interdisziplinär zu gestalten. Die Kommunikation über Fachgrenzen hinaus gelang beim PTT; allerdings war der interdisziplinäre Gedanke bei der Nachbefragung nicht mehr nachweisbar. Um die Zahl der verfügbaren PBL Tutoren zu erhöhen, wurde eine Selbstverpflichtung für die Abteilungen eingeführt. Dies steigerte die Teilnahme “unfreiwilliger” Teilnehmer am PTT, reduzierte aber die Zahl der erforderlichen Schulungen. Die Erfüllung der Selbstverpflichtung gelang fast allen Abteilungen. Ein auf die Bedürfnisse der Tutoren zugeschnittenes PTT stellt eine Grundvoraussetzung dar, um Lehrende für PBL zu begeistern und mit ihrer Rolle als Lernförderer vertraut zu machen. Die Vermehrung interaktiver Lehrformen führte beim PTT zu einem gemeinsamen interdisziplinären Lernprozess. Die sehr gute Bewertung von Inter- PTT macht es zur Basis für weitere Schulungskonzepte.
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  • 文章类型: Journal Article
    BACKGROUND: Feedback is considered a key didactic element in medical education, especially for teaching of communication skills. This study investigates the impact of a best evidence-based practice feedback concept within the context of communication skills training (CST). We evaluate this concept for acceptance and changes in students self-ratings of communication competence.
    METHODS: Our CST integrating feedback process comprises a short theoretical introduction presenting standards for good communication and a constructive 360° feedback from three perspectives: feedback from peers, from standardized patients (SPs), and from a trainer. Feed-forward process was facilitated for documenting suggestions for improvements based on observable behaviors to maximize learning benefits. Our CST was applied to four groups of eight or nine students. We assessed the data on students\' acceptance using a 6-point scale ranging from very good (1) to poor (6), applied a forced choice question to rank didactic items, and assessed changes in student\' self-ratings of their communication competence on a 10-cm visual analogue scale (VAS).
    RESULTS: Thirty-four medical undergraduates (82 % female, 18 % male) in their first clinical year, with an average age of 21.4 years (SD = 1.0), participated in the new training. The concept achieved high acceptance from good to very good: overall impression (M = 1.56), sufficient interaction for discussion (M = 1.15), and constructive learning atmosphere (M = 1.18). Specific elements, such as practical training with SPs (M = 1.18) and feedback by SPs (M = 1.12), showed highest acceptance. The forced choice ranking placed all feedback elements at the top of the list (feedback (FB) by SPs, rank 2; FB by trainer, rank 3; FB by colleagues, rank 4), whereas theoretical elements were at the bottom (theoretical introduction, rank 7; memory card, rank 9). Overall, student self-ratings of communication competence significantly improved in nine of the ten communication items assessed by VAS and showed a pre-post effect size of ES = 0.74 on a global rating.
    CONCLUSIONS: This study demonstrates that the training concept based on 360° behavioral feedback was well accepted and generated significant changes in student self-ratings of their communication competence. Further research is needed to determine the effects on objective communication performance.
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