Zusammenarbeit

Zusammenarbeit
  • 文章类型: English Abstract
    Collaboration between care teams and care experts in home care nursing: A qualitative case study Abstract: Background: As a result of demographic change and the associated ageing population, the number of people affected by multimorbidity is increasing, and with it the complexity of home care nursing. In a home care nursing service (Spitex), care teams work with employees of different levels of competence. For support in complex situations, they can seek help from nursing experts (PEX). Aim: The aim was to investigate the collaboration between the care teams and the PEX of a regional Spitex organization and to work out measures for optimization. The research question was: \"How do the care teams of a regional Spitex organization experience the collaboration with the nursing experts?\" Methods: A qualitative case study design with four sub-cases was used to describe in detail how collaboration with PEX is experienced. Four Focus group interviews were evaluated using content analysis and cross-case analysis. Results: The Cross-Case analysis reveals the categories for optimal collaboration: present, professionally versatile, relieving in coordination tasks, supportive in complex situations. The following categories are categorized as disruptive factors in collaboration: varying levels of commitment, collaboration low priority and confusing. Conclusions: The PEX are to be made better known through targeted information dissemination. Implications for practice include the importance of presence and mutual understanding of roles so that collaboration is experienced as added value.
    Zusammenfassung: Hintergrund: Durch den demografischen Wandel und der damit einhergehenden Hochaltrigkeit steigt die Anzahl der Personen, die von Multimorbidität betroffen sind, und damit die Komplexität der ambulanten Pflege. Im ambulanten Pflegedienst (Spitex) arbeiten Pflegeteams mit Mitarbeitenden von unterschiedlichen Kompetenzstufen. Zur Unterstützung in komplexen Situationen können sie auf Pflegeexpert_innen (PEX) zurückgreifen. Fragestellung/Ziel: Das Ziel war es, die Zusammenarbeit zwischen den Pflegeteams und den PEX einer regionalen Spitexorganisation zu untersuchen und Maßnahmen zur Optimierung auszuarbeiten. Die Fragestellung lautete: „Wie erleben die Pflegeteams einer regionalen Spitexorganisation die Zusammenarbeit mit den PEX?“ Methode: Ein qualitatives Case Study Design mit vier Subcases wurde verwendet, um detailliert zu beschreiben, wie die Zusammenarbeit mit PEX erlebt wird. Vier Fokusgruppeninterviews wurden mittels Inhaltsanalyse und Cross-Case Analyse ausgewertet. Ergebnisse: In der Cross-Case-Analyse zeigen sich die Kategorien für eine optimale Zusammenarbeit: präsent, fachlich vielseitig, entlastend in Koordinationsaufgaben, unterstützend in komplexen Situationen. Folgende Kategorien werden als Störfaktoren in der Zusammenarbeit beschrieben: unterschiedlich engagiert, Zusammenarbeit niedrige Priorität, unübersichtlich. Schlussfolgerungen: Die PEX sollen mittels gezielter Informationsvermittlung bekannter gemacht werden. Als Implikation für die Praxis sind unter anderem Präsenz und gegenseitiges Rollenverständnis wichtig, damit die Zusammenarbeit als Mehrwert erlebt wird.
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  • 文章类型: Journal Article
    背景:护理资源的短缺是由于缺乏护士,增加的病人量和工作量,和其他因素。这似乎是一个世界性的现象,导致多种医疗保健相关挑战和护理质量下降,但在高与高的程度不同低收入国家。国际视野可以通过增加我们的卫生工作者的安全来减轻挑战,以确保我们的患者安全。
    为了交流全球护理资源短缺的经验,举办了一次国际在线会议。来自德国的演讲者,菲律宾,波兰,坦桑尼亚,英国和美国提出了应对这一现象的国家挑战和战略。
    结果:会议介绍包括有关医疗保健系统的信息,医院病床数量相当,护士,和护理教育。发言者报告了一些挑战,例如高护士空缺率与需求之间的不平衡,还有战争和难民,人类免疫缺陷病毒(HIV)和其他感染率高,或护士移民到其他国家;报告的解决方案包括从其他国家购买,吸引护士的项目,如磁铁医院,改善工作机会,比如更高的工资,职业前景,或改善教育,和其他人。
    结论:护理资源短缺似乎是一个全球性现象。护理管理者和研究人员应不断交流和沟通挑战和解决方案,并在全球范围内合作。
    BACKGROUND: Shortage in nursing resource results from the combination of a lack of nurses, an increased patient volume and workload, and other factors. This seems to be a worldwide phenomenon, leading to multiple health care related challenges and a decreased quality of care, but is different in extent in high- vs. low-income countries. An international perspective can alleviate challenges to keep our patients safe through increasing our health workers\' safety.
    UNASSIGNED: To exchange experiences with the shortage in nursing resource globally, an international online conference event was hosted. Speakers from Germany, the Philippines, Poland, Tanzania, the United Kingdom and the United States presented their national challenges and strategies to deal with this phenomenon.
    RESULTS: Conference presentations included information about the health care systems, comparable numbers of hospital beds, nurses, and nursing education. Speakers reported challenges such as an imbalance between a high nurse vacancy rate and demands, but also war and refugees, high human immunodeficiency virus (HIV) and other infection rates, or nurses\' migration to other countries; the solutions reported included buy-in from other countries, nurses-attracting projects such as Magnet hospitals, improved job opportunities like higher wages, career prospects, or improved education, and others.
    CONCLUSIONS: Shortage in nursing resource seems to be a global phenomenon. Nursing managers and researchers should exchange and communicate challenges and solutions continuously and cooperate globally.
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  • 文章类型: Controlled Clinical Trial
    背景:跨部门和跨学科的护理和病例管理可以有助于改善具有老年特征的患者的初级护理整合。按照这种方法,试点研究RubiN(RegionalununterbrochenbetreutimNetz/ContinuousCareinRegionalNetworks)在德国不同地区的5个独立医师认证执业网络中实施了特定的老年护理和病例管理(CCM).作为伴随的基于过程的项目评估的一部分,在这些网络的全科医生和其他专家中进行了一项调查,以了解如何,在他们看来,与病例管理人员的合作可以改善老年患者的医疗保健,并有助于缩小初级保健结构中可能的差距。
    方法:整个项目RubIN,这是一项务实的对照试验,比较了实施CCM的五个实践网络(干预网络)的患者,来自未进行干预的三个网络(控制网络)的患者。所有八个参与实践网络的医生都包括在本调查中。调查是通过自行制定的问卷进行的。
    结果:共有111名医生参与了调查,其中76人是干预网络的一部分,35人是控制网络的一部分。计算的应答率为15.4%(网络报告总共约为。720个成员)。91,1%的参与者来自干预网络,他和病人一起加入了RubIN,报告对他们与病例经理的合作感到满意(45个中的41个)。来自干预网络的87.0%的医生表示,由于参与了试点研究,对老年患者的护理得到了改善(46个中的40个)。当被问及为老年患者提供的整体护理质量时,来自干预网络的参与者的评估比来自控制网络的参与者的评估更积极(MV3.48vs.在1=差到5=非常好的范围内的3.27)。与控制网络的参与者相比,干预网络的参与者对外部病例管理者是否可以提供某些服务的协议更高。情况就是这样,特别是,与医疗数据收集和测试程序相关的服务。总的来说,两个比较组表现出高度的将任务委托给CCM的意愿.
    结论:将任务委派给老年病例管理者似乎更容易被干预网络中的医生接受,而不是被控制网络中的同事接受。特别是在医学评估方法和高级咨询任务方面。结果表明,该领域的干预措施能够使医生相信病例经理可以为医疗实践带来的价值,并有助于解决保留和怀疑。尤其是,实施的CCM似乎是产生老年患者记忆缺失数据和促进以患者为中心的一般信息流的有效方法.
    结论:从参与干预的全科医生和其他专家的角度来看,CCM已在其实践网络中成功实施,并且似乎是一种有价值的方法,将有助于为老年患者提供更好的协调和更多的团队导向护理。
    BACKGROUND: Cross-sectoral and interdisciplinary care and case management can contribute to an improved integration of the primary care for patients with geriatric characteristics. Following this approach, the pilot study RubiN (Regional ununterbrochen betreut im Netz / Continuous Care in Regional Networks) implemented a specific geriatric Care and Case Management (CCM) in five certified practice networks of independent physicians in different regions in Germany. As part of the accompanying process-based evaluation of the project, a survey was conducted among general practitioners and other specialists from these networks in order to find out how, in their view, collaboration with case managers can improve medical care of geriatric patients and contribute to closing possible gaps in primary care structures.
    METHODS: The overall project RubiN, which was designed as a pragmatic controlled trial, compared patients from five practice networks where CCM has been implemented (intervention networks), with patients from three networks where the intervention was not taking place (control networks). Physicians of all eight participating practice networks were included in the present survey. The survey was conducted via a self-developed questionnaire.
    RESULTS: A total of 111 physicians participated in the survey, 76 of whom were part of an intervention network and 35 part of a control network. The calculated response rate was 15.4% (networks reported a total of approx. 720 members). 91,1% of the participants from intervention networks, who had joined RubiN with their patients, reported satisfaction with their collaboration with case managers (n=41 of 45). 87.0% of the physicians from intervention networks stated that care for geriatric patients had improved as a result of their participation in the pilot study (n=40 of 46). When asked about the overall quality of care provided for their geriatric patients, the assessments of participants from intervention networks were more positive than those of the participants from control networks (MV 3.48 vs. 3.27 on a scale of 1=poor to 5=very good). Agreement with whether external case managers could provide certain services was higher among participants from intervention networks compared to participants from control networks. This was the case, in particular, of services related to medical data collection and test procedures. Overall, both comparison groups showed a high level of willingness to delegate tasks to a CCM.
    CONCLUSIONS: Delegation of tasks to geriatric case managers seems to be more readily accepted by physicians in intervention networks than by their colleagues from the control networks, especially as regards medical assessment methods and advanced advisory tasks. The results suggest that interventions in this domain were able to convince physicians of the value that case managers can bring to medical practice and help resolve reservations and skepticism. Especially, the implemented CCM seemed to be an effective way of generating geriatric anamnestic data and fostering the flow of general patient-centered information.
    CONCLUSIONS: From the point of view of general practitioners and other specialists participating in the intervention, CCM has been successfully implemented in their practice networks and seems to be a worthwhile approach that will help provide better coordinated and more team-oriented care to their geriatric patients.
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  • 文章类型: Journal Article
    在COVID-19大流行的背景下,研究人员面临着特殊的挑战:由于接触限制阻止了面对面的形式,数据收集和定性解释工作(数据分析)都必须在虚拟空间中进行。在这篇文章中,我们概述了在“物理距离”时期战略性地在定性健康研究中进行联合解释工作的数字选择,这也为大流行后的未来研究实践提供了灵感。
    In the context of the COVID-19 pandemic, researchers face particular challenges: as contact restrictions prevented face-to-face formats, both data collection and qualitative interpretation work (data analysis) had to be carried out in virtual space. In this article, we outline a digital option for strategically conducting joint interpretation work in qualitative health research in times of \"physical distancing\", which also provides inspiration for research practice in the post-pandemic future.
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  • 文章类型: Journal Article
    Interprofessional and intraprofessional collaboration in crises situations in the intensive care unit regarding COVID-19 - a qualitative, retrospective analysis Abstract. Background: Interprofessional collaboration is elementary in the intensive care unit, a success factor in difficult patient situations and complex therapies. The COVID-19-pandemic challenged newly composed treatment teams, however, experience does not exist. Aim: We analyzed personal experiences and views on inter- and intraprofessional collaboration in intensive care units during the COVID-19-pandemic and identified influencing factors. Methods: We used a qualitative, retrospective study design, collected data from physicians, nurses in intensive care, anesthesia and surgery and physiotherapists during group discussions using the story / dialogue method. We analyzed the data according to Mayring\'s Qualitative content analysis. Results: We identified two main categories, each with three sub-categories: 1. Mastering a exceptional situation actively (Recognizing a common goal; Acting in solidarity; Getting to know each other in inter- / intraprofessional collaboration), 2. Having overcome the exceptional situation in retrospect (Maintaining personal contacts; Gaining new knowledge and perspectives; Taking what has been learned into the future). The participants rated the interprofessional and intraprofessional collaboration as good to very good. Conclusions: Factors promoting collaboration and positive experiences are to be incorporated into everyday work. The intraprofessional management team thereby defines common goals and values for the best possible patient care.
    Zusammenfassung. Hintergrund: Interprofessionelle Zusammenarbeit ist ein elementarer Bestandteil auf der Intensivstation, ein Erfolgsfaktor in schwierigen Patientensituationen und bei der Umsetzung von komplexen Therapien. Die COVID-19-Pandemie stellte neu zusammengesetzte Behandlungsteams vor Herausforderungen, Erfahrungen fehlten. Fragestellung und Ziel: Wir analysierten persönliche Erfahrungen und Sichtweisen zur inter- / intraprofessionellen Zusammenarbeit auf der Intensivstation während der COVID-19-Pandemie und identifizierten beeinflussende Faktoren. Methode: Wir nutzten ein qualitatives, retrospektives Studiendesign, erhoben Daten bei Ärzt_innen, Intensiv-, Anästhesie- und OP-Pflegefachpersonen und Physiotherapeut_innen in Gruppendiskussionen mittels Story- / Dialogue-Methode und analysierten die Daten mit Mayrings Qualitativer Inhaltsanalyse. Ergebnisse: Wir identifizierten zwei Hauptkategorien mit je drei Subkategorien: 1. Eine Ausnahmesituation aktiv meistern (Ein gemeinsames Ziel erkennen; Solidarisch handeln; Sich in der inter- / intraprofessionellen Zusammenarbeit kennenlernen), 2. Die Ausnahmesituation rückblickend überstanden haben (Persönliche Kontakte erhalten; Neues Wissen und neue Perspektiven gewonnen haben; Gelerntes mit in die Zukunft nehmen). Die Teilnehmenden bewerteten die inter- / intraprofessionelle Zusammenarbeit gut bis sehr gut. Schlussfolgerungen: Die Zusammenarbeit fördernde Faktoren und positive Erfahrungen sollen in den Arbeitsalltag übernommen werden. Das intraprofessionelle Kaderteam definiert dabei gemeinsame Ziele und Werte für eine bestmögliche Patientenversorgung.
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  • 文章类型: Journal Article
    Fostering collaboration and instilling core competencies across the diverse Infant Mental Health systems and understanding their training needs are crucial endeavors to support the delivery of evidence-based care and treatment continuity for infants and their families. This paper details the Connecticut Association for Infant Mental Health\'s use of a comprehensive infant mental health training series as a vehicle to achieve these aims. The training series, and the steps taken to execute and evaluate it are described to provide a framework for future collaborative training initiatives. Evaluation efforts were designed to address knowledge sought and gained and included pre and posttraining tests, participant reports of their training goals and needs, and interviews with trainers regarding the series\' strengths and limitations. Findings suggest significant improvements in participants\' knowledge of training content across trainings. Participants indicated a desire for trainings on working with the whole family and their plan to integrate skills from the training into their work. Recommendations from trainers and evaluators are provided to spark future trainings and collaborative efforts.
    Fomentar la colaboración e inculcar las competencias centrales entre los diversos sistemas de Salud Mental Infantil, así como comprender las necesidades de entrenamiento son iniciativas cruciales para apoyar la continuidad del ofrecimiento del cuidado y el tratamiento con base en la evidencia para infantes y sus familias. Este ensayo detalla el uso de una serie de entrenamientos de salud mental infantil comprensiva de la Asociación de Connecticut para la Salud Mental Infantil como un vehículo para lograr las metas mencionadas. La serie de entrenamientos y los pasos que se toman para ejecutarlo y evaluarlo se describen para aportar un marco de trabajo para futuras iniciativas colaborativas de entrenamiento. Los esfuerzos de evaluación se diseñaron para tomar en cuenta el conocimiento que se busca y se recibe e incluyeron exámenes previos y posteriores al entrenamiento, el reporte de los participantes sobre sus metas y necesidades en el entrenamiento, así como entrevistas con entrenadores acerca de los puntos fuertes y limitaciones de la serie. Los resultados sugieren mejoras significativas en cuanto al conocimiento de los participantes acerca del contenido del entrenamiento a lo largo de las sesiones de entrenamiento. Los participantes manifestaron su deseo de ser entrenados en trabajar con la familia entera y su plan de integrar habilidades aprendidas en el entrenamiento en su trabajo. Se incluyen las recomendaciones de los entrenadores y evaluadores con el fin de motivar futuros entrenamientos y esfuerzos colaborativos.
    Le fait de cultiver des collaborations et le fait d\'instiller des compétences fondamentales au travers des divers systèmes de Santé Mentale du Nourrisson, tout comme le fait de comprendre leurs besoins en formation sont des tentatives cruciales de soutenir la prestation de soins factuels et la continuité de traitement pour les nourrissons et leurs familles. Cet article détaille l\'utilisation qu\'a faite l\'Association de Santé Mentale du Nourrisson de l’état du Connecticut aux Etats-Unis d\'une série de formation complète en santé mentale du nourrisson en tant que véhicule afin d\'achever ces buts. La série de formation et les mesures prises pour la mettre en place et l’évaluer sont ici décrites afin d\'offrir une structure d\'initiatives collaboratives de formation. Les efforts d’évaluation ont été conçus afin d\'aborder les connaissances désirées et acquises et ont inclus des tests pré- et post-formation, des rapports des participants sur leurs buts et leurs besoins de formation, et des entretiens avec les formateurs concernant les points forts et les limitations de la série. Les résultats suggèrent des améliorations importantes dans les connaissances sur le contenu de la formation de la part des participants au travers des formation. Les participants ont indiqué le désir de formation sur le travail avec toute la famille et les intentions qu\'ils avaient d\'intégrer les compétences acquises durant la formation dans leur travail. Des recommandations pour les formateurs et les évaluateurs sont présentées afin de faire naître dans le future d\'autres formations et efforts collaboratifs.
    Durch eine landesweite Personalschulung in psychischer Säuglingsgesundheit Zusammenarbeit fördern und Kernkompetenzen vermitteln: ein Bericht aus der Praxis Es ist entscheidend, in den verschieden Säuglingsgesundheitsstrukturen Zusammenarbeit zu fördernd, Kernkompetenzen zu vermitteln und den Schulungsbedarf zu erfassen, um die Gewährleistung einer evidenzbasierten Pflege- und Behandlungskontinuität für Säuglinge und ihre Familien unterstützen zu können. In diesem Paper wird beschrieben, wie die Connecticut Association for Infant Mental Health eine umfassende Schulungsreihe zur psychischen Gesundheit von Säuglingen einsetzt, um dieses Ziel zu erreichen. Die Schulungsreihe sowie deren Durchführung und Evaluation werden beschrieben, um einen Rahmen für zukünftige kollaborative Schulungsinitiativen zu schaffen. Die Evaluation zielte darauf ab, angestrebtes und gewonnenes Wissen zu erfassen. Sie umfasste Prä- und Posttests, Berichte der Teilnehmenden über ihre Schulungsziele und -bedürfnisse sowie Interviews mit Anleiter:innen über die Stärken und Grenzen der Schulungsserie. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass das Wissen der Teilnehmenden über Schulungsinhalte in allen Schulungen erheblich verbessert wurde. Die Teilnehmenden äußerten den Wunsch nach Schulungen zur Arbeit mit der ganzen Familie und zur Integration der erlernten Fähigkeiten in ihre Arbeit. Empfehlungen von Anleiter:innen und Evaluator:innen werden gegeben, um zukünftige Schulungen und kollaborative Bestrebungen in Gang zu setzen.
    乳幼児精神保健における全州労働力研修を通じた連携の促進とコアコンピテンシー (中核能力) の浸透:現場からの報告 多様な乳幼児の精神保健システム全体において、連携を促進しコアコンピテンシー (中核能力) を浸透させ、その研修ニーズを把握することは、乳幼児とその家族にエビデンスに基づいたケアと治療の継続性を提供するために極めて重要な取り組みである。この論文では、コネチカット州の乳幼児精神保健協会が、これらの目的を達成するための手段として、包括的な乳幼児精神保健のシリーズ研修を利用していることについて詳細を述べている。将来の共同研修構想の枠組みを提供するために、シリーズ研修とそれを実行・評価するための手順が説明されている。評価の取り組みは、求められ、得られた知識に対処するように設計されており、研修前後のテスト、研修の目標とニーズに関する参加者のレポート、シリーズ研修の長所と限界に関する指導者への面接が含まれていた。調査結果は、研修全体を通して研修内容に関する参加者の知識が大幅に向上したことを示唆している。参加者からは、家族全体への働きかけに関する研修への希望や、研修で得たスキルを仕事に統合する計画が示された。指導者と評価者からの助言が、将来の研修と連携作業を促進するために提供される。.
    在各种婴儿心理健康系统中促进协作并培养核心竞争力, 了解他们的培训需求, 是为婴儿及其家庭提供循证护理和治疗连续性的关键性工作。本文详细介绍了康涅狄格州婴儿心理健康协会使用综合性的婴儿心理健康系列培训作为实现这些目标的手段。该系列培训, 以及执行和评估该培训所采取的步骤, 旨在为未来的协作培训计划提供一个框架。评估工作旨在处理寻求和获得的知识, 包括培训前后的测试、参与者关于其培训目标和需求的报告, 以及与培训师就该系列培训的优点和局限性进行的访谈。研究结果表明, 参与者对培训内容的了解在培训过程中有了显著的提高。参与者表示希望与全家一起进行培训, 并计划将培训中的技能融入他们的工作中。文章提供了培训师和评估人员的建议, 以激发未来的培训和协作尝试。.
    تعزيز التعاون وغرس الكفاءات الأساسية من خلال تدريب قوة عاملة على مستوى الولاية في مجال الصحة النفسية للرضع: تقرير من الميدان يعتبر تعزيز التعاون وغرس الكفاءات الأساسية عبر أنظمة الصحة النفسية المتنوعة للرضع وفهم احتياجاتهم التدريبية عناصر هامة لدعم تقديم الرعاية القائمة على الأدلة واستمرارية العلاج للرضع وأسرهم. تفصّل هذه الدراسة استخدام جمعية كونيتيكت للصحة النفسية للرضع سلسلة شاملة للتدريب على الصحة النفسية للرضع كوسيلة لتحقيق هذه الأهداف. ونقدم وصفاً لسلسلة التدريب والخطوات المتخذة لتنفيذها وتقييمها لتوفير إطار لمبادرات التدريب التعاوني في المستقبل. وتم تصميم جوانب التقييم لمعالجة المعارف التي تم الحصول عليها والتي تم اكتسابها، واشتملت على اختبارات ما قبل التدريب وما بعده، وتقارير المشاركين عن أهدافهم واحتياجاتهم التدريبية، ومقابلات مع المدربين بشأن نقاط القوة والضعف في برنامج التدريب. وتشير النتائج إلى حدوث تحسنات كبيرة في معرفة المشاركين بمحتوى التدريب من خلال الدورات التدريبية. وأشار المشاركون إلى رغبتهم في الحصول على تدريب للعمل مع جميع أفراد الأسرة، وعن خطتهم لإدماج المهارات التي يتم الحصول عليها من التدريب في عملهم. تقدم الدراسة توصيات من المدربين والمقيِّمين للتشجيع على المزيد من البرامج التدريبية والجهود التعاونية في المستقبل.
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  • 文章类型: Journal Article
    The Healthcare Teams\' Perspective on Caring for People with Dementia in Acute Hospitals: A Qualitative Study Abstract. Introduction: To deal with the complexity of the situation of people with dementia in acute hospitals, it is necessary to develop tailored interventions. In doing so, it is important to consider the perspectives of all relevant persons, including health care teams.
    OBJECTIVE: The aim of this study was to explore the situation of people with dementia in three Swiss acute hospitals from the perspective of health care teams.
    METHODS: We conducted three focus group interviews with health care teams consisting of medical doctors, nurses and therapists. Data were analysed by means of summarising content analysis according to Mayring.
    RESULTS: A total of 20 health professionals took part. Three main categories were identified: \"People with dementia confront the hospital system\", \"The hospital system fails to meet the needs of people with dementia\" and \"Necessary changes take place in the hospital system\". The results show a lack of intention in the hospital system to address the specific needs of people with dementia. Health care teams feel forced to intensify their teamwork. This occurs unsystematically and with little organisational support.
    CONCLUSIONS: It seems of paramount importance to systematically support the teams\' initiatives for enhanced teamwork in caring for people with dementia. Teamwork should be considered as a key aspect when developing interventions.
    Zusammenfassung. Einleitung: Um der Komplexität der Betreuungssituation von Menschen mit Demenz im Krankenhaus gerecht zu werden, ist es erforderlich, bedürfnisgerechte Interventionen zu entwickeln. Dabei sollte die Sichtweise aller für die Situation relevanten Personengruppen miteinbezogen werden, unter anderem auch die Sicht der Betreuungsteams. Ziel: Diese Studie untersuchte, wie sich die Betreuung von Menschen mit Demenz innerhalb der strukturellen Gegebenheiten in drei Schweizer Zentrumspitälern aus Sicht der Betreuungsteams gestaltet. Methode: Es fanden drei Fokusgruppeninterviews mit Teams (bestehend aus Ärztinnen / Ärzten, Pflegenden und Therapeutinnen / Therapeuten) statt. Die Datenanalyse erfolgte mithilfe der Inhaltsanalyse nach Mayring. Ergebnisse: Insgesamt nahmen 20 Fachpersonen teil. Drei Hauptkategorien ließen sich identifizieren: „Menschen mit Demenz konfrontieren das Krankenhaussystem“, „Das Krankenhaussystem wird Menschen mit Demenz nicht gerecht“ und „Notwendige Veränderungen erfolgen innerhalb des Krankenhaussystems“. Es wird deutlich, dass es innerhalb des Krankenhaussystems nicht vorgesehen ist, auf spezifische Bedürfnisse von Menschen mit Demenz einzugehen. Die Teams sehen sich gezwungen, ihre Zusammenarbeit zu verstärken. Dies geschieht unsystematisch und mit wenig Unterstützung durch das System. Schlussfolgerung: Es erscheint essenziell, die Initiative der Teams zur verstärkten Zusammenarbeit bei der Betreuung von Menschen mit Demenz systematisch zu unterstützen. Bei der Entwicklung von Interventionen sollte die Teamzusammenarbeit als ein Hauptaspekt berücksichtigt werden.
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  • 文章类型: Comparative Study
    Patient- vs Physician-Reported Implementation of and Compliance to Anti-Osteoporotic Medication One Year after Sustained Fragility Fracture Abstract. We were interested why therapy recommendations made by specialists are often not followed by general practitioners (GPs) and patients. We evaluated systematic questionnaires comparing both, patient and GP statements (n = 151 each) with regard to the implementation of and compliance to specific therapy recommended by an osteologic specialist one year after an osteoporotic fracture. In 53 % GPs prescribed antiosteoporotic drugs, more often if the indication for treatment was less aggressive (p <0.001). Once prescribed, in 94 % of cases the GPs\' medication followed the specialists\' recommendations. 74 % of patients followed their GP\'s prescription. Patients most often stated a missing prescription as the reason for not taking drugs (39 %), whereas GPs cited a missing interest of their patients (44 %). The observed discrepancies call for a melioration in the communication between all parties involved.
    Zusammenfassung. Im Rahmen eines Qualitätsprojekts zur Behandlung von Osteoporosefrakturen fiel auf, dass fachärztliche Therapie-Empfehlungen oftmals nicht umgesetzt wurden, was genauer untersucht werden sollte. Durchgeführt wurde eine systematisch vergleichende Fragebogen-Evaluation bei Patienten wie Hausärzten (n = 151) ein Jahr nach empfohlener Osteoporosetherapie. In 53 % der Fälle folgten die Hausärzte der vom Spezialisten empfohlenen Osteoporosetherapie-Indikation, häufiger, wenn diese medizinisch enger gestellt wurde (p <0,001). Sofern der Patient eine hausärztliche Verordnung erhalten hatte, entsprach diese meist der Spezialisten-Empfehlung (94 %). 74 % der Patienten folgten der hausärztlichen Verschreibung. Patienten gaben am häufigsten eine fehlende Verordnung als Grund für die Nichteinnahme der vom Spezialisten empfohlenen Medikamente an (39 %), hingegen nannten Hausärzte am häufigsten ein Patienten-Desinteresse (44 %). Die beobachteten Diskrepanzen sprechen für einen Bedarf an verbesserter Information, insbesondere im Fall einer eher aggressiv gestellten Therapieindikation.
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  • 文章类型: Case Reports
    Therapeutic Assessment (TA; S.E. Finn & M.E. Tonsager, 1997; J.D. Smith, 2010) is a collaborative, semistructured model that encourages self-discovery and meaning-making through the use of assessment as an intervention approach. This model shares core strategies with infant mental health assessment, including close collaboration with parents and caregivers, active participation of the family, a focus on developing new family stories and increasing parents\' understanding of their child, and reducing isolation and increasing hope through the assessment process. The intersection of these two theoretical approaches is explored, using case studies of three infants/young children and their families to illustrate the application of TA to infant mental health. The case of an 18-month-old girl whose parents fear that she has bipolar disorder illustrates the core principles of the TA model, highlighting the use of assessment intervention sessions and the clinical approach to preparing assessment feedback. The second case follows an infant with a rare genetic syndrome from ages 2 to 24 months, focusing on the assessor-parent relationship and the importance of a developmental perspective. Finally, assessment of a 3-year-old boy illustrates the development and use of a fable as a tool to provide feedback to a young child about assessment findings and recommendations.
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  • 文章类型: English Abstract
    The development of evidence-based guidelines is an interdisciplinary process in which methodologists play an important role. In addition to creating new or assessing existing systematic reviews as a basis for evidence-based decision making, methodologists can support the entire development process. Due to the increasing complexity of methods and the information overload of available publications, cooperation between the involved experts (especially clinicians and methodologists, but also patient representatives) is essential in order to develop reliable, acceptable and practical guidelines. This article looks at eight key points of the guideline development process (transparency, conflicts of interest, composition of guideline development group, establishing evidence foundation, development and formulation of recommendations, external review and updating) from the perspective of methodologists, and highlights problems, challenges and solution approaches. The earliest possible involvement of methodologists, a clear and a--for non-methodologists--understandable presentation of the best available evidence, the integration of methodologists in the creation and formulation of recommendations (systematic, evidence-based decision-making process) and cooperation between the participating experts are essential to improve the development process of evidence-based guidelines.
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