Funktionelle Dyspepsie

Funktionelle Dyspepsie
  • 文章类型: Journal Article
    背景:功能性消化不良(FD)是最普遍的慢性疾病之一,影响世界人口的30%,生活质量严重受损。这项研究评估了Buniumpersicum(Boiss。)B.Fedtsch.和CoriandrumSativumL.关于症状严重程度,症状频率,FD患者的生活质量。
    方法:本双盲随机对照临床试验,平行组分配比例为1:1,在克尔曼医学大学附属Afzalipour医院的转诊诊所进行,伊朗东南部。本研究共纳入90例FD患者(根据罗马IV标准诊断)。干预过程中出现并发症的患者,怀孕或哺乳,有草药过敏史,在研究期间使用其他影响FD症状的药物,严重器质性或精神疾病被排除.参与者每天两次接受含有500毫克草药配方或安慰剂的胶囊,持续4周,随后再随访4周。通过消化不良严重程度问卷评估临床结果,罗马四世诊断问卷,和Nepean消化不良指数问卷。
    结果:每组共有40名参与者完成了随访期,并对其数据进行统计分析。与安慰剂相比,所有临床结果显示草药配方显著改善,无严重副作用(P<0.05)。
    结论:这种草药配方可以显着改善生活质量,与安慰剂相比,FD的症状。
    BACKGROUND: Functional dyspepsia (FD) is one of the most prevalent chronic disorders affecting up to 30% of the world population with considerable impairment of quality of life. This study evaluated the efficacy of the herbal preparation of Bunium persicum (Boiss.) B.Fedtsch. and Coriandrum sativum L. on symptom severity, symptom frequency, and quality of life of patients with FD.
    METHODS: This double-blind randomized controlled clinical trial, with parallel groups allocation ratio of 1:1, was conducted in a referral clinic of Afzalipour Hospital affiliated with Kerman University of Medical Sciences in Kerman, southeastern Iran. A total of 90 patients with FD (diagnosed based on the Rome IV criteria) were included in this study. The patients with complications during the intervention, pregnancy or lactation, a history of allergy to herbal drugs, use of other medication that affect the symptoms of FD during the study, and severe organic or psychiatric disorders were excluded. The participants received one capsule containing 500 mg of herbal preparation or placebo twice a day for 4 weeks and were subsequently followed up for 4 more weeks. Clinical outcomes were assessed via the Dyspepsia Severity Questionnaire, the Rome IV Diagnostic Questionnaire, and Nepean Dyspepsia Index Questionnaire.
    RESULTS: A total 40 participants in each group completed the follow-up period, and their data were analyzed statistically. All clinical outcomes showed significant improvements by herbal preparation compared to the placebo without serious side effects (p < 0.05).
    CONCLUSIONS: This herbal preparation can significantly improve the quality of life, and symptoms of FD compared to placebo.
    Einleitung Funktionelle Dyspepsie (FD) ist eine der häufigsten chronischen Störungen; bis zu 30% der Weltbevölkerung sind davon betroffen. Sie geht mit erheblicher Beeinträchtigung der Lebensqualität einher. In dieser Studie wurde die Wirksamkeit des pflanzlichen Präparats aus Bunium persicum (Boiss.) B.Fedtsch. und Coriandrum sativum L. auf die Schwere und die Häufigkeit der Symptome sowie die Lebensqualität von Patienten mit FD untersucht.Methoden Diese doppelblinde, randomisierte, kontrollierte klinische Studie mit im Verhältnis 1:1 aufgeteilten Parallelgruppen wurde in einem Referenzzentrum des Afzalipour Hospital, das mit der Kerman University of Medical Sciences in Kerman im Südosten des Iran verbunden ist, durchgeführt. Insgesamt 90 Patienten mit FD (Diagnosestellung auf der Grundlage der Rom-IV-Kriterien) wurden in diese Studie eingeschlossen. Patienten mit Komplikationen während der Intervention, in Schwangerschaft oder Stillzeit, mit Allergien gegen pflanzliche Heilmittel in der Vorgeschichte, mit Anwendung anderer Arzneimittel mit Einfluss auf die FD-Symptome während der Studie oder mit schweren organischen oder psychiatrischen Erkrankungen wurden ausgeschlossen. Die Teilnehmer erhielten eine Kapsel mit 500 mg des pflanzlichen Präparats oder Placebo zweimal täglich für 4 Wochen und wurden dann weitere 4 Wochen nachbeobachtet. Die Erfassung der klinischen Outcomes erfolgte mit den Fragebögen Dyspepsia Severity Questionnaire, Rome IV Diagnostic Questionnaire und Nepean Dyspepsia Index Questionnaire.Ergebnisse Insgesamt 40 Teilnehmer pro Gruppe schlossen den Nachbeobachtungszeitraum ab, und ihre Daten wurden statistisch ausgewertet. Alle klinischen Outcomes zeigten signifikante Verbesserungen unter dem pflanzlichen Präparat im Vergleich zu Placebo, ohne dass schwerwiegende Nebenwirkungen auftraten (p < 0,05).Schlussfolgerungen Dieses pflanzliche Präparat kann im Vergleich zu Placebo die Lebensqualität sowie die Symptome der FD signifikant verbessern.
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  • 文章类型: Journal Article
    背景几个世纪以来,春天和其他天然水域已被推荐作为多种疾病的外部或内部补救措施。对于研究饮用矿泉水对胃灼热的影响的研究,胃食管反流病(GERD),或功能性消化不良缺乏系统评价。目的本系统评价的主要目的是通过确定所有已发表的干预研究,批判性地评估其方法并总结其结果,来研究饮用天然矿泉水对各种原因引起的胃灼热的影响。方法系统检索最大的医学文献数据库MEDLINE,随机和非随机试验的进一步相关网络来源和灰色文献,有或没有对照组,到2021年9月,没有语言限制。进一步的纳入标准是成年胃灼热患者,饮用天然矿泉水作为干预治疗,与没有或其他干预措施相比(照常护理,等待名单)。我们将胃灼热症状的减少和疾病发作的持续时间定义为主要结果,将生活质量定义为次要结果。两名评审员使用美国国立卫生研究院研究质量评估工具独立进行研究质量评估(偏倚风险)。结果9项试验包括来自意大利的393名患者,俄罗斯,乌克兰,德国符合所有纳入标准。我们确定了三项随机对照试验(均为方法学质量差),加上6项干预前后(前/后)研究,没有对照组。三项比较试验的干预组似乎显示出更强的自我报告的胃灼热症状的减少,和胃灼热发作的持续时间比各自的对照组,然而,它们的方法质量都很差。结论基于现有的最佳临床研究证据,我们不能建议或建议不要饮用天然矿泉水作为胃灼热的治疗方法。在一些证据水平较低的研究中报告的天然矿泉水的潜在益处(例如,缺乏对照组)应通过具有足够的比较组和更长的随访期的高质量随机临床试验来验证。.
    BACKGROUND: For centuries, spring and other natural waters have been recommended as external or internal remedies for numerous diseases. For studies that examined the effects of drinking mineral waters against heartburn, gastroesophageal reflux disease (GERD), or functional dyspepsia, a systematic review is lacking.
    OBJECTIVE: The main aim of this systematic review was to examine the effects of drinking natural mineral waters on heartburn from various causes by identifying all published intervention studies and critically appraising their methods as well as summarizing their results.
    METHODS: We systematically searched the largest medical literature database MEDLINE, further relevant web sources, and gray literature for randomized and nonrandomized trials, with or without control groups, up to September 2021 and no language restrictions. Further inclusion criteria were adult patients with heartburn, drinking cure with natural mineral water as the intervention, compared to no or other interventions (care-as-usual, waiting list). We defined the reduction of heartburn symptoms and duration of disease episodes as primary and quality of life as secondary outcomes. Two reviewers independently carried out the study quality assessments (risk of bias) using the National Institutes of Health-Study Quality Assessment Tools.
    RESULTS: Nine trials comprising 393 patients from Italy, Russia, Ukraine, and Germany fulfilled all inclusion criteria. We identified three randomized controlled trials (all with poor methodological quality), plus six before-after (pre/post) intervention studies without a control group. The intervention groups of the three comparative trials seemed to show a stronger reduction of self-reported heartburn symptoms, and duration of heartburn episodes than the respective control groups; however, they all had poor methodological quality.
    CONCLUSIONS: Based on the best available evidence of clinical studies, we cannot recommend or advise against drinking natural mineral waters as a treatment for heartburn. The potential benefits of natural mineral waters that were reported in some studies with a lower evidence level (e.g., lacking a control group) should be verified by good quality randomized clinical trials with adequate comparison groups and longer follow-up periods.
    HintergrundSeit Jahrhunderten werden Quell- und andere natürliche Wässer als äußerliche oder innerliche Heilmittel für zahlreiche Krankheiten empfohlen. Für Studien, die die Wirkung des Trinkens von Mineralwasser gegen Sodbrennen, gastroösophageale Refluxkrankheit (GERD) oder funktionelle Dyspepsie untersuchten, fehlt eine systematische Übersicht.ZielsetzungDas Hauptziel dieser systematischen Übersichtsarbeit war es, die Auswirkungen von Trinkkuren mit natürlichen Mineralwässern auf Sodbrennen verschiedener Ursachen zu untersuchen, indem alle veröffentlichten Interventionsstudien identifiziert und ihre Methoden kritisch bewertet sowie ihre Ergebnisse zusammengefasst wurden.MethodenWir durchsuchten systematisch die größte medizinische Literaturdatenbank MEDLINE, weitere relevante Internetquellen und graue Literatur nach randomisierten und nicht-randomisierten Studien, mit oder ohne Kontrollgruppen, bis September 2021 und ohne sprachliche Einschränkungen. Weitere Einschlusskriterien waren erwachsene Patienten mit Sodbrennen, Trinkkur mit natürlichem Mineralwasser als Intervention, im Vergleich zu keiner oder anderen Interventionen (care-as-usual, Warteliste). Wir definierten die Abnahme der Symptome des Sodbrennens und die Dauer der Krankheitsepisoden als primäre und die Lebensqualität als sekundäre Endpunkte. Zwei Gutachter bewerteten unabhängig voneinander die Qualität der Studien (Verzerrungsrisiko) anhand der National Institutes of Health-Study Quality Assessment Tools.ErgebnisseNeun Studien mit 393 Patienten aus Italien, Russland, der Ukraine und Deutschland erfüllten alle Einschlusskriterien. Wir identifizierten drei randomisierte kontrollierte Studien (alle mit schlechter methodischer Qualität) sowie sechs Vorher-Nachher-Studien (Prä-/Post-Studien) ohne Kontrollgruppe. Die Interventionsgruppen der drei randomisierten Vergleichsstudien schienen eine stärkere Verringerung der selbstberichteten Symptome und der Dauer der Episoden des Sodbrennens zu zeigen als die jeweiligen Kontrollgruppen, allerdings waren sie alle von schlechter methodischer Qualität.SchlussfolgerungAuf der Grundlage der besten verfügbaren Belege aus klinischen Studien können wir das Trinken natürlicher Mineralwässer zur Behandlung von Sodbrennen weder empfehlen noch davon abraten. Die potenziellen Vorteile natürlicher Mineralwässer, die in einigen Studien mit geringerer Evidenz (z. B. ohne Kontrollgruppe) berichtet wurden, sollten durch qualitativ hochwertige randomisierte klinische Studien mit angemessenen Vergleichsgruppen und längeren Nachbeobachtungszeiträumen überprüft werden.
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  • 文章类型: English Abstract
    Frequent Gastro-Intestinal Disorders: Management of Functional Dyspepsia and Irritable Bowel Syndrome in Clinical Practice Abstract: Functional dyspepsia (FD) and irritable bowel syndrome (IBS), two common gastrointestinal entities with overlapping symptoms, should be diagnosed according to Rome IV criteria. This includes one or more of the following symptoms: in FD, postprandial fullness, early satiation, epigastric pain or burning; in IBS, recurrent abdominal pain associated with defecation, change in frequency of stool or form of stool. To exclude structural diseases, attention should be paid to alarm symptoms. As far as treatment is concerned, a stepwise scheme proves to be effective for both diseases. Step 1: doctor-patient discussion with explanation of diagnosis and prognosis as well as clarification of therapy goals; lifestyle adaptations; use of phytotherapeutics; step 2: symptom-oriented medication: for FD, PPIs or prokinetics; for IBS, antispasmodics, secretagogues, laxatives, bile acid sequestrants, antidiarrheals, antibiotics, probiotics; step 3: visceral analgesics (antidepressants).
    Zusammenfassung: Funktionelle Dyspepsie (FD) und Reizdarm-Syndrom (RDS), zwei häufige gastro-intestinale Entitäten mit überlappenden Symptomen, sollten nach den Rom-IV-Kriterien diagnostiziert werden. Dabei handelt es sich um eines oder mehrere der folgenden Symptome: bei FD um postprandiales Völlegefühl, frühes Sättigungsgefühl, Schmerzen oder Brennen epigastral; bei RDS um rezidivierende abdominale Schmerzen jeweils assoziiert mit Defäkation, Veränderungen der Stuhlfrequenz oder der Stuhlform. Zum Ausschluss struktureller Krankheiten ist auf Alarmsymptome zu achten. Für die Therapie bewährt sich bei beiden Krankheiten ein Stufenschema. Stufe 1: Arzt-Patienten-Gespräch mit Erläuterung von Diagnose und Prognose sowie Klärung der Therapieziele; Optimierung des Lebensstils; Einsatz von Phytotherapeutika; Stufe 2: Symptomorientierte Medikamente: bei FD Protonenpumpenhemmer bzw. Prokinetika; bei RDS Spasmolytika, Sekretagoga, Laxanzien, Gallensäurebinder, Antidiarrhoika, Antibiotika, Probiotika; Stufe. 3: viszerale Analgetika (Antidepressiva).
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  • 文章类型: English Abstract
    Functional gastrointestinal complaints are very common in daily clinic practice. Functional gastrointestinal disorders are characterized in disturbances of motility patterns and/or of visceral hypersensitivity. The main functional gastrointestinal disorders are functional dyspepsia and irritable bowel syndrome. There is no causative therapy, but we have many medication and also non-medication therapeutic options which all can be tried on an indivual basis.
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