Vitreous Detachment

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  • 文章类型: Journal Article
    Vitreomacular traction is a tractive foveolar adhesion of the posterior vitreous limiting membrane, resulting in pathological structural alterations of the vitreomacular interface. This must be differentiated from physiological vitreomacular adhesion, which exhibits a completely preserved foveolar depression. Symptoms depend on the severity of the macular changes and typically include reduced visual acuity, reading problems and metamorphopsia. High-resolution spectral domain optical coherence tomography (SDOCT) imaging enables classification of the sometimes only subtle morphological changes. If pronounced vitreomacular traction is accompanied by epiretinal gliosis and alterations to the outer retina, it is referred to as a vitreomacular traction syndrome. Vitreomacular traction has a high probability of spontaneous resolution within 12 months. Therefore, treatment should only be carried out in cases of undue suffering of the patient and with symptoms during bilateral vision and a lack of spontaneous resolution. In addition to pars plana vitrectomy, alternative treatment options, such as intravitreal injection of ocriplasmin and pneumatic vitreolysis are discussed for vitreomacular traction with an associated macular hole; however, ocriplasmin is no longer available in Germany. The best anatomical results in comparative investigations were achieved by vitrectomy. Pneumatic vitreolysis is controversially discussed due to the increased risk of retinal tears. In one of the current S1 guidelines of the German ophthalmological societies evidence-based recommendations for the diagnostics and treatment of vitreomacular traction are summarized.
    UNASSIGNED: Die vitreomakuläre Traktion ist eine traktive foveoläre Adhäsion der hinteren Glaskörpergrenzmembran mit pathologischen strukturellen Veränderungen des vitreomakulären Interfaces. Davon ist die physiologische vitreomakuläre Adhäsion mit einer komplett erhaltenen foveolären Depression abzugrenzen. Typische und vom Schweregrad abhängige Symptome sind Visusminderung, Probleme beim Lesen und Metamorphopsien. Durch die hochauflösende SD(„spectral domain“)-OCT(optische Kohärenztomographie)-Bildgebung wurde es möglich, die manchmal sehr geringen morphologischen Veränderungen zu klassifizieren. Bei ausgeprägten Befunden und zusätzlicher epiretinaler Gliose und Veränderungen der äußeren Netzhaut spricht man dann von einem vitreomakulären Traktionssyndrom. Eine vitreomakuläre Traktion hat eine hohe Wahrscheinlichkeit einer spontanen Lyse innerhalb von 12 Monaten. Daher sollte Behandlung nur bei entsprechendem Leidensdruck des Patienten und mit Symptomen beim beidäugigen Sehen und ausbleibender Spontanlyse erfolgen. Bei mit einer vitreomakulären Traktion assoziiertem Makulaforamen werden neben der Pars-plana-Vitrektomie auch alternative Behandlungsoptionen wie die intravitreale Ocriplasmin-Injektion und die pneumatische Vitreolyse diskutiert. Der Wirkstoff Ocriplasmin wird gegenwärtig in Deutschland nicht mehr angeboten. Die besten Ergebnisse wurden in vergleichenden Untersuchungen mit der Vitrektomie erzielt. Die pneumatische Vitreolyse wird wegen der erhöhten Gefahr von Netzhautrissen kontrovers diskutiert. In einer aktuellen S1-Leitlinie der deutschen ophthalmologischen Fachgesellschaften werden evidenzbasierte Empfehlungen zur Diagnostik und Therapie der vitreomakulären Traktion zusammengefasst.
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  • 文章类型: Comparative Study
    In view of diverging opinions for retinal detachment surgery (pneumatic retinopexy or buckling procedure with or without drainage versus primary vitrectomy without external buckling) pneumatic retinopexy, orbital balloon, buckling procedures (sponge, encircling band) are discussed with a short historical background and a brief description of current technology. Pros and cons of the individual technique are discussed on the basis of monographs and articles. From the repertoire of a retinal surgeon typical case examples are presented, different operation methods discussed, advantages and disadvantages of each individual technique emphasized. A goal of the work is to provide a practicable manual for the less experienced surgeon and the expert, who experiences an increasing trend to vitrectomy techniques instead of the conventional buckling procedures.
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