Qualitative Forschung

定性 Forschung
  • 文章类型: English Abstract
    Registered nurses\' experience of necessary performed and missed nursing care: a qualitative study Abstract: Background: Providing high quality care based on their caring attitude is essential for nurses. Missed Care can cause feelings of guilt and dissatisfaction among them. Studies on their experiential transition between fully performed and missed care are lacking. They may contribute to a more comprehensive understanding of influencing factors and the impact on nurses\' experience. Aim: The aim was to explore how nurses at a centre hospital in German-speaking Switzerland describe performance of nursing interventions in terms of the different expressions between performed and missed care. Methods: Between September 2020 and March 2021 the first author conducted eleven qualitative guide-based individual interviews with registered nurses which were analysed using Mayring\'s qualitative content analysis and knowledge maps. Results: The analysis resulted in five main categories: Optimal care, satisfaction in mediocrity, a huge lack, patients\' reactions and influencing factors. Nurses described, in addition to personal experience and expertise, different coping strategies to prevent missed care and maintain patients\' and their own satisfaction. Conclusions: In addition to interventions that can prevent missed care, nurses\' experience of performed care should be explored further. This can deepen the understanding of its relationship with professional caring attitudes as well as with patient-related and professional satisfaction.
    Zusammenfassung: Hintergrund: Für Pflegefachpersonen ist zentral, auf Basis ihrer Caring Haltung eine qualitativ hochstehende Pflege zu erbringen. Versäumte Pflege kann bei ihnen Schuldgefühle und Unzufriedenheit hervorrufen. Publikationen zu ihrem Erleben im Übergang zwischen vollständig durchgeführter und versäumter Pflege fehlen. Solche können zum umfassenderen Verständnis von beeinflussenden Faktoren und den Auswirkungen auf das Erleben von Pflegefachpersonen beitragen. Ziel: Zu explorieren, wie Pflegefachpersonen an einem Deutschschweizer Zentrumsspital das Durchführen von Pflegeinterventionen in Bezug auf die Ausprägungen zwischen durchgeführter und versäumter Pflege beschreiben. Methode: Von September 2020 bis März 2021führte die Erstautorin elf qualitative, leitfadengestützte Einzelinterviews mit Pflegefachpersonen, die mit der qualitativen Inhaltsanalyse nach Mayring und Knowledge Maps ausgewertet wurden. Ergebnisse: Die Analyse ergab fünf Hauptkategorien: Optimale Pflege, Befriedigung im Mittelmaß, Mangel an allen Ecken und Enden, Reaktionen von Patient_innen und beeinflussende Faktoren. Pflegefachpersonen beschreiben verschiedene Umgangsstrategien, um versäumter Pflege vorzubeugen und die Zufriedenheit von Patient_innen und ihrer selbst zu erhalten. Schlussfolgerungen: Neben Maßnahmen zur Prävention versäumter Pflegeinterventionen sollte das Erleben zum Erbringen der Pflege weiter exploriert werden. Damit kann das Verständnis für dessen Zusammenhang mit der beruflicher Caring Haltung sowie mit der patientenbezogenen und beruflichen Zufriedenheit vertieft werden.
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  • 文章类型: English Abstract
    Objectives: Despite its high appeal, the concept of resilience remains unclear. Current definitions include a process approach, but most resilience scales remain trait-based. This study assessed implicit concepts of researchers in an interdisciplinary research group in order to develop a process-based model of resilience. Methods: Expert interviews were conducted with nine experienced researchers from the fields of theology, medicine, and philosophy and analyzed using qualitative content analysis. Results: Categories are classified as predictive, process-related or outcome-related. Central elements in the process are the articulation and acceptance of negative experiences as well as a narrativization and meaningful integration of experiences. Conclusions: Based on the categories, a working definition for a process-oriented resilience model is created.The categories show proximity to known elements and goals of psychotherapy. The reinterpretation of resilience as a process of conscious \"moving forward\" (Yahuda) instead of an unattainable \"hero ideal\" can be helpful for psychotherapy patients.
    Zusammenfassung Fragestellung: Trotz hoher Attraktivität bleibt der Begriff der Resilienz unscharf. Aktuelle Definitionen beinhalten zwar einen Prozessgedanken, dennoch erfassen Resilienzskalen meist statische Personenmerkmale. Ziel dieser Arbeit ist, zur Erschließung eines prozessbezogenen Resilienzmodells implizite Konzepte der Forscher:innen einer interdisziplinären Forschungsgruppe zu Resilienz zu erfassen. Methode: Mit neun erfahrenen Forscher:innen ausTheologie,Medizin und Philosophie wurden Experteninterviews durchgeführt und mittels qualitativer Inhaltsanalyse ausgewertet. Ergebnisse: Es wird zwischen prädiktiven, prozessbezogenen und ergebnisbezogenen Resilienzkategorien unterschieden. Zentrale Elemente im erstellten Prozessmodell sind die Artikulation und Akzeptanz auch von negativen Erfahrungen sowie eine Narrativierung und sinnhafte Einordnung des Erlebten. Diskussion: Auf Basis der gefundenen Kategorien wird eine erste Arbeitsdefinition für ein prozessorientiertes Resilienzmodell erstellt. Inhaltlich findet sich viel Nähe zu bekannten Elementen und Zielen von Psychotherapie. Die Umdeutung von Resilienz als Prozess des bewussten „moving forward“ (Yahuda) anstelle eines unerreichbaren „Heldenideals“ kann für Psychotherapiepatient:innen hilfreich sein.
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  • 文章类型: English Abstract
    背景:组织移植可以在非常广泛的应用中改善患者的生活质量。2021年,德国约有900人同意在死后捐献器官-组织捐献者的数量显着增加。然而,德国的器官和组织短缺。为了抵消这一点,一再讨论引入推定同意立法。然而,辩论的重点是器官捐赠可能产生的积极影响,而组织捐赠的潜在后果迄今尚未在政治话语或研究中考虑。使用探索性方法,本文旨在为缩小这一研究差距做出贡献:对专家进行了多学科访谈,以调查假定同意立法是否是德国组织捐献者数量增加的关键成功因素,以及其他哪些方法可能是有希望的.
    方法:我们对14位在组织银行/网络中担任不同职位的员工的专家进行了定性访谈,眼科医生进行角膜移植,医学伦理学家,律师或科学家。根据Mayring,使用结构内容分析对这些访谈进行了评估。在报告中,我们遵循了定性研究报告标准(SQRQ)。
    结果:大多数专家不认为假定同意立法是提高德国捐赠率的关键因素。相反,组织捐献过程和结构的改进被认为是最重要的优化潜力.此外,假设沟通措施可以提高组织捐献特征与器官捐献特征的透明度.这些不仅应该针对普通民众,还有参与组织捐赠过程的专业团体。
    结论:本研究表明,假定的同意立法不是增加德国组织供体数量的成功因素。改善结构和流程以识别大量潜在的组织供体并能够与他们的亲属进行知情对话将更加有效。公众和专业人员的信息措施,明确区分组织捐赠和器官捐赠,也比关于引入推定同意立法的毫无结果的辩论更有希望。
    BACKGROUND: Tissue transplantation can improve the quality of life of patients in a very wide range of applications. In 2021, around 900 people in Germany agreed to donate organs after death - the number of tissue donors was significantly higher. Nevertheless, there is a shortage of organs and tissues in Germany. In order to counteract this, the introduction of a presumed consent legislation has been discussed time and again. However, the debates focused on possible positive effects for organ donation, whereas potential consequences for tissue donation have so far not been considered in the political discourse or in research. Using an exploratory approach, this paper aims to contribute to closing this research gap: Multidisciplinary interviews with experts were conducted to investigate whether the presumed consent legislation is a key success factor for increasing the number of tissue donors in Germany and which other approaches might be promising.
    METHODS: We conducted qualitative interviews with 14 experts who worked as employees in different positions in tissue banks/networks, ophthalmologists performing corneal transplantation, medical ethicists, lawyers or scientists. These interviews were evaluated using the structuring content analysis according to Mayring. In reporting, we followed the Standards for Reporting Qualitative Research (SQRQ).
    RESULTS: The majority of experts did not consider presumed consent legislation to be a key factor in increasing the donation rate in Germany. Instead, an improvement of processes and structures in tissue donation was cited as the most important optimization potential. Furthermore, communication measures were postulated to create transparency about the characteristics of tissue donation as distinct from organ donation. These should address not only the general population, but also the professional groups involved in the tissue donation process.
    CONCLUSIONS: The present study indicates that the presumed consent legislation is not a success factor for increasing the number of tissue donors in Germany. It would be far more effective to improve structures and processes in order to identify the large number of potential tissue donors and to be able to conduct informed conversations with their relatives. Information measures for the general public and professionals, which clearly differentiate between tissue donation and organ donation, are also more promising than fruitless debates about the introduction of the presumed consent legislation.
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  • 文章类型: Journal Article
    全球婴儿心理健康(IMH)服务的发展仍处于初期阶段。这项定性研究旨在了解建立IMH服务的挑战,并探索14个多学科利益相关者的观点和经验,这些利益相关者是苏格兰大型卫生委员会IMH实施小组的成员。通过专题分析确定了六个主要主题。本文探讨了最突出的主题“系统”以及主题“当前服务的差距”。“候选人资格”的理论框架被认为是一种有价值的方法来概念化微观的复杂系统层,meso,以及导致建立服务挑战的宏观因素。在微观层面,关键主题包括服务必须可访问的观点,个性化,并涉及家庭。在中观层面,符合服务目标,多机构集成,早期干预方面,和明确的操作条件都被认为是重要的。最后,在宏观层面,利益相关者认为的最大挑战也许是提供完全以婴儿为中心的服务。这些发现将有助于告知决策者有关专业人士认为在苏格兰和全球建立IMH服务至关重要的因素。
    The development of infant mental health (IMH) services globally is still in its early stages. This qualitative study aims to understand the challenges of setting up IMH services and explores the views and experiences of 14 multi-disciplinary stakeholders who are part of the IMH implementation group in a large Scottish health board. Six major themes were identified through thematic analysis. This paper examines the most prominent theme \"Systems\" alongside the theme \"Gaps in Current Service\". The theoretical framework of \"candidacy\" is found to be a valuable way to conceptualize the complex systemic layers of micro, meso, and macro factors that contribute to the challenges of setting up services. At the micro level, key themes included the view that services must be accessible, individualized, and involve families. At the meso level, in line with the aims of the service, multiagency integration, aspects of early intervention, and clear operating conditions were all seen as important. Finally, at the macro level, perhaps the biggest challenge perceived by stakeholders is delivering a service that is entirely infant-focused. These findings will help inform policy makers about factors considered by professionals to be vital in the establishment of IMH services in Scotland and across the globe.
    El desarrollo de los servicios de salud mental infantil (IMH) globalmente está aún en sus niveles básicos. Este estudio cualitativo se propone comprender los retos de establecer los servicios IMH y explora los puntos de vista y experiencias de 14 personas interesadas de múltiples disciplinas que son parte de un grupo de implementación de IMH dentro de una extensa junta de salud escocesa. A través de análisis temáticos se identificaron seis temas de mayor importancia. Este estudio examina el tema más prominente según la mayor percepción, “Sistemas,” junto con el tema “Vacíos en la Actual Prestación de Servicio.” Se estima que el marco teorético de trabajo de “candidatura,” es una manera valiosa de conceptualizar los complejos niveles sistémicos de micro, medio y macro factores que contribuyen a los retos de establecer los servicios. Al nivel micro, los temas claves incluyen el punto de vista de que los servicios deben ser accesibles, individualizados y deben involucrar a las familias. Al nivel medio, alineados con las metas del servicio, la integración de agencias múltiples, aspectos de temprana intervención y claras condiciones operativas fueron todas estimadas como importantes. Finalmente, al nivel macro, quizás el mayor reto percibido por las personas interesadas es cumplir con el ofrecimiento de un servicio que esté enteramente enfocado en el infante. Estos resultados ayudarán a informar a quienes determinan las políticas a seguir acerca de los factores que los profesionales consideran vitales en el establecimiento de servicios IMH en Escocia y alrededor del globo.
    Au niveau global, le développement de service de santé mentale du nourrisson et de la petite enfance en est encore à ses débuts. Cette étude qualitative s\'est donnée pour but de comprendre les défis que pose l\'installation de services IMH. Elle explore les vues et les perspectives de 14 parties prenantes de diverses disciplines qui font partie d\'un groupe de mise en place IMH dans un grand conseil de santé en Ecosse. Six thèmes principaux ont été identifiés au travers une analyse thématique. Cet article examine le thème ayant été perçu comme le plus grand et proéminent, Systèmes, ainsi que le thème « Brèches dans les services actuels ». La structure théorique de la ‘candidature’ a été utilisée pour trouver une manière utile de conceptualiser les couches systémiques complexes de facteurs micro, méso, et macro qui contribuent aux défis qu\'il y a dans l\'installation de services. Au niveau micro, les thèmes clés ont inclus l\'idée que les services doivent être accessibles, individualisés et engager les familles. Au niveau méso, s\'alignant avec les buts du service, l\'intégration de plusieurs agences, les aspects d\'une intervention précoce et des conditions d\'opération claires ont tous été estimé être importants. Enfin, au niveau macro, le défi étant peut-être le plus grand selon les parties prenantes est d\'offrir un service qui est entièrement focalisé sur le nourrisson. Ces résultats aideront les décideurs pour ce qui s\'agit des facteurs considérés comme étant vitaux par les professionnels pour ce qui concerne l’établissement de services IMH en Ecosse et au travers du globe.
    Die Entwicklung von Leistungen für die psychische Gesundheit von Kindern (infant mental health; IMH) befindet sich weltweit noch in einem frühen Stadium. Diese qualitative Studie zielt darauf ab, die Herausforderungen bei der Einrichtung von IMH-Leistungen zu verstehen. Untersucht werden die Ansichten und Erfahrungen von 14 multidisziplinären Interessenvertretenden, die Teil der IMH-Implementierungsgruppe in einem großen schottischen Gesundheitsamt sind. Durch eine thematische Analyse wurden sechs Hauptthemen ermittelt. In diesem Beitrag wird neben dem Thema “Lücken im derzeitigen Angebot” das als am stärksten wahrgenommene Thema “Systeme” untersucht. Der theoretische Rahmen der “Candidacy” hat sich als wertvoller Weg erwiesen, um die komplexen systemischen Schichten von Mikro-, Meso- und Makrofaktoren zu konzeptualisieren, die zu den Herausforderungen bei der Leistungseinrichtung beitragen. Zu den Schlüsselthemen auf der Mikroebene gehörte die Ansicht, dass die Leistungen zugänglich und individuell gestaltet sein und die Familien einbezogen werden müssen. Auf der Mesoebene wurden im Einklang mit den Zielen der Leistung die Integration mehrerer Stellen, Aspekte der Frühintervention und klare Arbeitsbedingungen als wichtig angesehen. Auf der Makroebene schließlich sehen die Beteiligten die vielleicht größte Herausforderung in der Bereitstellung einer Leistung, die ausschließlich auf Kleinkinder ausgerichtet ist. Diese Ergebnisse werden dazu beitragen, die politischen Entscheidungstragenden über Faktoren zu informieren, die von Fachleuten als entscheidend für die Einrichtung von IMH-Leistungen angesehen werden - in Schottland und auf der ganzen Welt.
    世界的な乳幼児精神保健(IMH)サービスの開発は、まだ初期段階にある。この質的研究は、IMHサービス立ち上げの際の課題を理解することを目的とし、スコットランドの大規模な保健委員会でIMH実施グループの一員である14人の多職種の関係者の見解と経験を調査するものである。6つの主要なテーマが主題分析法により特定された。本論文では、最も大きく認識され注目しているテーマ「システム」を、テーマ「現状のサービスにおけるギャップ」とともに検証する。「キャンディダシー(candidacy)」という理論フレームワークはサービス立ち上げの課題に寄与するミクロ、メゾ、マクロ因子からなる複雑なシステム層の概念化に有用であるとされている。ミクロレベルでは、サービスはアクセスしやすく、個別化され、家族を含むものでなければならないという見解が主要なテーマに含まれた。メゾレベルでは、サービスの目的に沿って、複数機関の統合、早期介入の側面、明確な運営条件がすべて重要であると考えられている。最後に、マクロレベルでは、関係者が認識しているおそらく最大の課題は、徹底して乳幼児に焦点を当てたサービスを提供することであろう。これらの結果は、専門家がスコットランドや世界のIMHサービスの確立に不可欠とみなしている要素を、政策立案者に情報提供するのに役立つであろう。.
    婴儿心理健康 (IMH) 服务的全球发展仍处于早期阶段。这项定性研究旨在了解建立IMH服务的挑战, 并探讨苏格兰一家大型卫生委员会IMH实施团队中14位多学科利益相关者的观点和经验。通过专题分析确定了六大主题。本文探讨了被认为最突出的主题“系统”以及“现有服务的差距”。“候选资格”的理论框架被认为是一种有价值的方法, 可以将微观、中观和宏观因素的复杂系统层概念化, 这些因素导致了建立服务的挑战。在微观层面, 关键主题包括这样一种观点, 即服务必须是易获得的、个性化的, 并让家庭参与。在中观层面, 根据服务目标, 多机构整合、早期干预以及清晰的运行条件都被视为重要因素。最后, 在宏观层面, 利益相关者认为的最大挑战可能是提供一种完全以婴儿为中心的服务。这些发现将有助于决策者了解专业人士认为对在苏格兰和全球建立IMH服务时至关重要的因素。.
    لا يزال تطوير خدمات الصحة النفسية للأطفال (IMH) على مستوى العالم في مراحله الأولى. تهدف هذه الدراسة الوصفية إلى فهم تحديات إنشاء خدمات الصحة النفسية للأطفال واستكشاف آراء وخبرات 14 من أصحاب المصلحة متعددي التخصصات الذين يشكلون جزءًا من مجموعة تنفيذ IMH في لجنة إدارة صحية على مستوى عالي في اسكتلندا. تم تحديد ستة مواضيع رئيسية من خلال التحليل المواضيعي. تبحث هذه الدراسة في أكبر موضوع بارز وهو “الأنظمة” إلى جانب موضوع “الثغرات في الخدمة الحالية”. وقد تم استخدام الإطار النظري المعروف بـ (candidacy) أو السعي لتلقي الرعاية الصحية ليكون وسيلة لوضع تصور مفاهيمي لجوانب النظام المعقدة للعوامل الجزئية والمتوسطة والكلية التي تساهم في تحديات إنشاء الخدمات. على المستوى الجزئي ، تضمنت الموضوعات الرئيسية وجهة النظر القائلة بأن الخدمات يجب أن تكون في المتناول ، وأن تكون فردية ، وأن تشمل العائلات. على المستوى المتوسط ، تمشياً مع أهداف الخدمة ، تم اعتبار التكامل وجوانب التدخل المبكر واجراءات العمل الواضحة جميعها مهمة. أخيرًا ، على المستوى الكلي ، ربما يكون التحدي الأكبر الذي يدركه أصحاب المصلحة هو تقديم خدمة تركز بالكامل على الأطفال الرضع. ستساعد هذه النتائج على إعلام صانعي السياسات بالعوامل التي يعتبرها المتخصصون حيوية في إنشاء خدمات الصحة النفسية للأطفال في اسكتلندا وفي جميع أنحاء العالم.
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  • 文章类型: English Abstract
    The biological children of foster parents have received little attention in the literature and in research. This article presents the results of an in-depth interview study on the experiences of biological children (9 to 18 years). Data analysis showed that the children and adolescents interviewed described the relationship with the foster sibling positively overall, although they also addressed problematic and unsatisfactory aspects. In the family, they assume numerous responsibilities and actively contribute to the success of the foster relationship. However, they often feel inadequately prepared for fostering and dealing with the foster child. Recommendations for practice and further studies are derived from the results.
    Zusammenfassung Leibliche Kinder von Pflegeeltern wurden in der Fachliteratur und in der Forschung bislang wenig beachtet. Im vorliegenden Beitrag werden die Ergebnisse einer qualitativen Interviewstudie zu den Erfahrungen von leiblichen Kindern (9 bis 18 Jahre) vorgestellt. Bei der Auswertung zeigte sich, dass die befragten Kinder und Jugendlichen die Beziehung zum Pflegegeschwister insgesamt positiv beschrieben, wobei sie auch problematische und unbefriedigende Aspekte thematisierten. In der Familie übernehmen sie zahlreiche Verantwortlichkeiten und tragen aktiv zum Gelingen des Pflegeverhältnisses bei. Allerdings fühlen sie sich auch oft ungenügend auf die Inpflegenahme und den Umgang mit dem Pflegekind vorbereitet. Aus den Ergebnissen werden Empfehlungen für die Praxis und weiterführende Studien abgeleitet.
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  • 文章类型: English Abstract
    Care provided by an advanced practice nurse: Experiences of patients with sarcoma and family members. A qualitative study Abstract. Background: Sarcomas are a rare, heterogeneous group of malignant tumors with different trajectories, which cause significant burden to patients and families. Due to the complex nature of treatment, an interprofessional team at the sarcoma center of a Swiss university hospital provides care to affected individuals. This interprofessional team includes an advanced practice nurse (APN) who cares for patients and family members throughout the trajectory of the disease. To date, there are limited descriptions within literature of APN care from the perspective of patients with sarcoma and their family members. Aim: To investigate how patients with sarcoma and their family members experienced APN care. Methods: The study was guided by the qualitative research methodology \"Interpretive Description\". Individual interviews with seven patients and five family members were conducted and analyzed in an iterative process. Results: For patients and family members, the time from diagnosis to therapy and follow-up was very stressful. They experienced the APN\'s care during this time as a great support and described her as a compassionate, trustworthy and continuous contact person who expertly provided information and advice while acting as a coordinator. Conclusions: Patients with sarcoma and their family members require continuous contact with a person who is compassionate, while also professional, confident and competent. Providing APN care can meet all of these essential requirements.
    Zusammenfassung. Hintergrund: Sarkome sind eine heterogene Gruppe von seltenen, malignen Tumoren mit unterschiedlichen Verläufen, die das Leben von Patient_innen und Angehörigen erheblich belasten. Aufgrund der komplexen Behandlungen erfolgt die Betreuung der Betroffenen am Sarkomzentrum eines Schweizer Universitätsspitals durch ein interprofessionelles Team. Die Advanced Practice Nurse (APN) ist ein Mitglied des interprofessionellen Teams und betreut Patient_innen und Angehörige über den ganzen Krankheitsverlauf. Bisher wurde die Betreuung durch eine APN aus Sicht von Patient_innen mit Sarkom und Angehörigen in der Literatur wenig beschrieben. Ziel: Es wurde untersucht, wie Patient_innen mit Sarkom und Angehörige die Betreuung durch die APN erlebt hatten. Methoden: Die Studie orientierte sich an der qualitativen Forschungsmethodologie „Interpretive Description“. Einzelinterviews mit sieben Patient_innen und fünf Angehörigen wurden durchgeführt und in einem iterativen Prozess analysiert. Ergebnisse: Für Patient_innen und Angehörige war die Zeit von der Diagnose bis zur Therapie und Nachsorge sehr belastend. Sie erlebten die Betreuung durch die APN während dieser Zeit als große Unterstützung und beschrieben die APN als mitfühlende Vertrauens- und kontinuierliche Ansprechperson, die kompetent vernetzte, informierte und beriet. Schlussfolgerungen: Für Patient_innen mit Sarkomerkrankungen und Angehörige war eine kontinuierliche Ansprech- und mitfühlende, sehr fachkompetente Vertrauensperson wesentlich. Eine APN kann mit ihrer Betreuung diesem Anspruch gerecht werden.
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  • 文章类型: Review
    \"Feeling secure at home\" starts in the hospital: A qualitative study about the experience of patients with a APN hematology Abstract. Background: High dose chemotherapy (HDC) and hematopoietic stem cell transplantation (HSCT) are complex procedures bringing about physical and mental stress for the persons affected. In preparation for the time after their stay in the hospital, patients need individual support and education already during their hospital stay. Aim: The study investigated how patients after HDC with or without HSCT experienced the preparations by a hematology Advanced Practice Nurse (APN) for the post hospitalization phase and how they experienced managing their day-to-day life back at home. Methods: The qualitative research approach \"Interpretive Description\" was applied by conducting and subsequently transcribing eleven individual interviews with six participants. The texts were read multiple times before being coded. They were continuously compared with each other and similar contents were assigned the same codes. Results: Patients find themselves in a \"process of increasingly feeling secure\". This process is supported by the preparation of the APN. This is reflected in three themes during their hospitalization: the relationship of trust with the APN, the comprehensive overview of the APN and the APN strengthening the feeling of security. The experience of finding back to daily life at home shows that the process of \"increasingly feeling secure\" is ongoing. Themes within this phase were: arriving at home, resuming daily routines and implementing the information received from the APN. Conclusions: The companionship provided by the APN enables patients to appropriately cope with their day-to-day life at home. The findings suggest that the preparations of the APN facilitate the transition from the hospital to day-to-day life back home.
    Zusammenfassung. Hintergrund: Hochdosierte Chemotherapien (HDC) und hämatopoetische Stammzelltransplantation (HSZT) sind komplexe Verfahren, die für Betroffene belastend sind. Zur Vorbereitung auf die Zeit zuhause benötigen sie bereits während des Spitalaufenthalts individuelle Begleitung und Edukation. Ziel: Es wurde untersucht, wie Patient_innen nach HDC mit oder ohne HSZT die Vorbereitungen auf die Zeit nach der Hospitalisation durch eine Advanced Practice Nurse (APN) Hämatologie erlebten und wie sie die Gestaltung ihres Alltags nach der Spitalentlassung erfuhren. Methode: Es wurden der qualitative Forschungsansatz \"Interpretive Description\" verwendet und elf Einzelinterviews mit sechs Teilnehmenden geführt. Die Texte wurden mehrmals gelesen, codiert, miteinander verglichen und ähnliche Inhalte mit den gleichen Codes bezeichnet. Ergebnisse: Patient_innen befinden sich in einem Prozess, \"sich zunehmend sicherer fühlen\". Dieser wird durch die Vorbereitung der APN unterstützt. Das zeigt sich während des Spitalaufenthalts an drei Themen: die Vertrauensbeziehung zur APN, der Gesamtüberblick der APN und die Stärkung des Gefühls von Sicherheit durch die APN. Zuhause setzt sich der Prozess \"sich zunehmend sicherer fühlen\" fort. Die Themen waren: zuhause ankommen, Wiederaufnehmen von Alltagsaktivitäten und Umsetzen der von der APN vermittelten Informationen. Schlussfolgerungen: Die Vorbereitung der APN unterstützt Patient_innen, ihren Alltag zuhause an ihre Situation angepasst zu gestalten. Dies weist darauf hin, dass die Vorbereitung der APN den Übergang vom Spital nach Hause erleichtert.
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  • 文章类型: English Abstract
    Interprofessional corporation between registered community nurses and general practitioner: A qualitative study Abstract. Background: The quality and effectiveness of the work of certified nurses and physicians in the inpatient setting is significantly influenced by interprofessional collaboration (IPC). There is a lack of knowledge about IPC in outpatient primary care at home. Aim: In highlighting the differences between inpatient and outpatient settings, the challenges of IPC for the outpatient setting should become clear. Method: The data for this study was collected in interprofessional group discussions. The data were methodically extracted by knowledge mapping and structuring content analysis according to Kuckartz (2018). The results were compared with the meta-matrix for interprofessional collaboration in inpatient settings by Schärli et al. (2017). Results: The qualitative analysis showed that the outpatient IPC of qualified nurses and general practitioners is challenged by structural conditions, which are given in the inpatient area by the form of organization. Lack of agreements and coordination of processes complicate IPC in outpatient health care, as there is no recognized common management structure. Conclusions: In order to ensure that IPC in the outpatient setting is not dependent on the individual commitment of individuals, nurses and GPs must jointly define criteria for their IPC, define processes and communication channels, and develop a common approach and team spirit.
    Zusammenfassung. Hintergrund: Die Qualität und Wirksamkeit der Arbeit diplomierter Pflegefachpersonen und Ärzt_innen im stationären Setting wird maßgeblich von der Interprofessionellen Zusammenarbeit (IPZ) beeinflusst. Zur IPZ in der ambulant häuslichen Grundversorgung fehlt Wissen. Ziel: Im Aufzeigen der Unterschiede zwischen stationär und ambulant sollen die Herausforderungen der IPZ für den ambulanten Bereich deutlich werden. Methode: Die Datensammlung zu dieser Arbeit erfolgte in interprofessionellen Gruppendiskussionen. Die Daten wurden methodisch durch Knowledge Mapping sowie die strukturierende Inhaltsanalyse nach Kuckartz (2018) extrahiert. Die Ergebnisse wurden mit der Meta-Matrix zur interprofessionellen Zusammenarbeit im stationären Bereich von Schärli et al. (2017) verglichen. Ergebnisse: Die qualitative Analyse zeigte, dass die ambulante IPZ von Diplom-Pflegefachpersonen und Hausärzt_innen durch strukturelle Gegebenheiten gefordert ist, welche im stationären Bereich durch die Organisationsform gegeben sind. Fehlende Vereinbarungen und Abstimmung der Abläufe erschweren die IPZ in der ambulanten Gesundheitsversorgung, da es keine anerkannte gemeinsame Führungsstruktur gibt. Schlussfolgerungen: Damit IPZ im ambulanten Setting nicht von individuellem Engagement einzelner Personen abhängig ist, müssen Diplom-Pflegefachpersonen und Hausärzt_innen gemeinsam Kriterien ihrer IPZ festlegen, Abläufe und Kommunikationswege definieren sowie eine gemeinsame Haltung und einen Teamgeist entwickeln.
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  • 文章类型: English Abstract
    Justification of nurses\' interventions for skin cleansing and skincare: Qualitative results of the SKINCARE-Pilot study Abstract. Background: Skin care interventions are core tasks of nursing. Various factors influence the implementation of evidence-based care. Aims: To explore the perspectives of nursing staff on the relevance of skin care interventions in long-term care settings and the justification of clinical decisions about the application of such interventions. Methods: Qualitative part of a mixed methods study in three long-term-care facilities, consisting of short interviews with nursing staff members directly after nursing assistance with personal hygiene, focus group discussions with nursing staff members, and semi-structured interviews with nursing managers. The data were analyzed by means of content analysis. Results: The sample (N = 30) comprises 10 short interviews, 3 focus groups (n = 17), and 3 individual interviews. Nurses predominantly assigned a high relevance to nursing support in personal hygiene. As a basis for their decision-making, residents\' needs and preferences, nurses\' personal knowledge as well as own experiences and preferences were reported. Evidence-based sources of knowledge were hardly mentioned. The availability of skin cleansing and skin care products, staff and time resources, and nurse-physician cooperation were identified as influencing factors. Conclusions: Decisions about nursing support in personal hygiene seem poorly informed by evidence-based sources for clinical decision-making. Evidence-based decision support could facilitate the use of appropriate nursing interventions.
    Zusammenfassung. Hintergrund: Die Unterstützung bei der Körperpflege gehört zu den Kernaufgaben der Pflege. Verschiedene Faktoren können die Umsetzung evidenzbasierter Pflege beeinflussen. Ziel: Die Untersuchung von Sichtweisen beruflich Pflegender in der stationären Langzeitpflege zur Bedeutung und zur Begründung pflegerischer Maßnahmen in der Unterstützung der Körperpflege. Methode: Qualitativer Teil einer Mixed-Methods-Studie in drei Langzeitpflegeeinrichtungen, bestehend aus Kurzinterviews mit beruflich Pflegenden direkt nach der Durchführung der pflegerischen Unterstützung bei der Körperpflege, Fokusgruppen mit Pflegenden und semistrukturierte Interviews mit Pflegemanagement-Verantwortlichen. Die Daten wurden inhaltsanalytisch ausgewertet. Ergebnisse: Die Stichprobe (N = 30) umfasst 10 Kurzinterviews, 3 Fokusgruppen (n = 17) und 3 Einzelinterviews. Pflegende wiesen der pflegerischen Unterstützung in der Körperpflege überwiegend eine hohe Relevanz zu. Als Grundlage für pflegerische Entscheidungen wurden Bewohnerbedürfnisse und -präferenzen, persönliches Wissen sowie eigene Erfahrungen und Präferenzen genannt. Evidenzbasierte Wissensquellen wurden kaum erwähnt. Als beeinflussende Faktoren wurden die Verfügbarkeit von Hautreinigungs- und Hautpflegeprodukten, personelle und zeitliche Ressourcen sowie die pflegerisch-ärztliche Zusammenarbeit identifiziert. Schlussfolgerungen: Pflegerische Entscheidungen in der Unterstützung der Körperpflege berücksichtigen kaum forschungsgestützte Evidenz. Evidenzbasierte Entscheidungshilfen könnten die Auswahl geeigneter Pflegeinterventionen für Pflegende erleichtern.
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  • 文章类型: English Abstract
    Staffing situation in home-care services: A qualitative study on current and future challenges Abstract. Background: There are increasing signs of staff shortages in home-care nursing in Germany. Home care providers have an increasing number of vacancies and the provision of care for people in need of care is a challenge. There are only a few approaches to planning personnel requirements in home care and the existing ones are rather complex. Aim and research question: The objective of this study was to gain insights into how staff deployment and staff planning currently take place in German home care services and to evaluate options for the development of staffing measures in home care. Methods: Qualitative, guideline-based expert interviews (N = 33) were conducted and analyzed. Experts were representatives of home care service providers, advisors of home care service providers and experts in the field of human resources management. Data analysis was performed by using content analysis. Results: From the experts\' point of view home care services cannot ensure sufficient provision of home care services as needed by care-recipients due to staff shortages. Staff planning as well as recruitment and retention of staff pose an increasing challenge. Staff planning is mainly determined by contractual requirements and the reimbursement system. It is less determined by individual care-recipients\' needs. The company size of home care providers depends on staff recruitment and turnover. Conclusions: The staffing situation will be a remaining challenge in the foreseeable future. It will go along with the task to ensure an adequate home care supply. Approaches that go beyond reimbursement driven personnel planning can contribute valuable hints for the future.
    Zusammenfassung. Hintergrund: In Deutschland mehren sich Anzeichen eines Personalmangels in der ambulanten Pflege. Die Anzahl offener Stellen steigt und der Bedarf pflegebedürftiger Menschen kann nicht gedeckt werden. Es gibt nur wenige Ansätze zur Personalbemessung und -bedarfsplanung. Ziel: Das Ziel bestand in der Gewinnung von Erkenntnissen über die bestehende Praxis des Personaleinsatzes und der -bedarfsplanung in ambulanten Pflegediensten sowie der Prüfung von Möglichkeiten zur Entwicklung eines Personalbemessungsverfahrens. Methoden: Es wurden qualitative, leitfadengestützte Interviews mit Expert_innen (N = 33), bestehend aus Vertreter_innen von Pflegedienstleitungen und Verbänden, Berater_innen von Pflegediensten und Expert_innen des Personalmanagements geführt und mittels Inhaltsanalyse ausgewertet. Ergebnisse: Aus Sicht der Expert_innen können ambulante Dienste aufgrund der angespannten Personalsituation die Versorgung Pflegebedürftiger nicht mehr vollständig gewährleisten. Die Einsatzplanung, Rekrutierung und Bindung von Personal stellt eine zunehmende Herausforderung dar. Die Personalplanung erfolgt vor dem Hintergrund rahmenvertraglicher Vorgaben und Refinanzierungsbedingungen, weniger bedarfsgesteuert. Auch die Betriebsgröße ist von der Personalgewinnung und -fluktuation abhängig. Schlussfolgerung: Die Personalsituation in der ambulanten Pflege und die damit verbundene Sicherstellung der pflegerischen Versorgung wird auf absehbare Zeit eine Herausforderung bleiben. Ansätze, die über eine rein erlösorientierte Personalplanung hinausgehen, können dabei wichtige Impulse liefern.
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