urate burden

  • 文章类型: Systematic Review
    这项系统的文献综述确定了双能计算机断层扫描(DECT)是否具有临床实用性,以告知痛风患者的预后。有了DECT,可以根据患者独特的尿酸负担制定个性化的治疗计划,DECT被用作痛风治疗的临床结果指标。
    为了将DECT评估为可靠的,有效,和灵敏的预后工具,在PubMed和Embase中进行了图书馆员的协助搜索,以查找有关痛风和DECT可靠性的文章;内容,construct,和标准有效性;对变化的敏感性;以及最小的临床重要变化。
    本系统文献综述表明,DECT具有较高的评估者内和评估者间可靠性。痛风负担与功能损失相关,以显示内容有效性。DECT体积与死亡呈正相关,心血管危险因素,以及未来痛风耀斑的风险。DECT对有效降尿酸治疗的变化具有极好的敏感性。
    DECT基于其高可靠性是一种有前途的预后工具,对变化的敏感性,和新兴的有效性。额外的大,精心设计,需要前瞻性队列研究来全面评估其预后效用.此系统评价表明,DECT很可能具有超出单独的临床痛风石评估的其他预后信息。
    This systematic literature review determined whether there is clinical utility for dual-energy computed tomography (DECT) to inform on prognosis for patients with gout. With DECT, individualized treatment plans could be developed based on the patient\'s unique urate burden, with DECT being used as a clinical outcome measure in gout management.
    To evaluate DECT as a reliable, valid, and sensitive prognostic instrument, a librarian-assisted search was undertaken in PubMed and Embase for articles on gout and DECT informing on reliability; content, construct, and criterion validity; sensitivity to change; and minimum clinically important changes.
    This systematic literature review showed that DECT has high intra- and interrater reliability. Tophus burden correlates with functional loss to show content validity. DECT volume is positively correlated with death, cardiovascular risk factors, and the risk for future gout flares. DECT has excellent sensitivity to change with effective urate-lowering therapies.
    DECT is a promising prognostic tool based on its high reliability, sensitivity to change, and emerging validity. Additional large, well-designed, prospective cohort studies are needed to fully evaluate its prognostic utility. This systematic review suggests that DECT very likely has additional prognostic information beyond clinical tophi assessment alone.
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  • 文章类型: Journal Article
    BACKGROUND: There are few data demonstrating the association between urate burden assessed by ultrasound (US) and gout flares. The aim of this study was to determine the association of urate deposition shown by US and frequent gout attacks.
    METHODS: Patients with gout were divided into two groups according to the frequency of gout attacks in the previous 12 months: frequent (>2 attacks) and infrequent (0-2 attacks). Urate deposition in the hands, knees, and feet was assessed by US.
    RESULTS: Overall, 106 patients were enrolled in this study, of whom 32 (30.1%) had had frequent gout attacks (>2 attacks) in the previous 12 months (the average number of gout attacks was 4.7, range 3-12). Those with frequent gout attacks had significantly longer gout duration, a higher serum urate level, and more urate deposition shown by US than those with infrequent gout attacks (P < 0.05). In both univariate and logistic regression analyses, frequent gout attacks were correlated with gout duration, serum urate level, and urate deposition as shown by US (P < 0.05).
    CONCLUSIONS: These findings indicate that urate deposition shown by US is independently associated with frequent gout attacks. Special attention should be given to the prevention of flares in patients with an initially high urate burden as assessed by US.
    UNASSIGNED: HINTERGRUND: Es gibt nur wenige Daten zum Zusammenhang zwischen der sonographisch ermittelten Harnsäurebelastung und Gichtanfällen. Ziel der vorliegenden Studie war es, den Zusammenhang zwischen Ablagerungen von Harnsäurekristallen, die im Ultraschall (US) darstellbar sind, und häufigen Gichtanfällen zu untersuchen.
    UNASSIGNED: Patienten mit Gicht wurden je nach Häufigkeit ihrer Gichtanfälle in den letzten 12 Monaten in 2 Gruppen unterteilt: häufig (>2 Anfälle) und selten (0–2 Anfälle). Die Ablagerungen von Harnsäurekristallen in den Händen, Knien und Füßen wurden mittels US untersucht.
    UNASSIGNED: Es wurden 106 Patienten in die Studie aufgenommen, von denen 32 (30,1%) in den letzten 12 Monaten häufige Gichtanfälle (>2 Anfälle) gehabt hatten (die Durchschnittszahl der Gichtanfälle betrug 4,7; Spannbreite: 3–12). Bei den Patienten mit häufigen Gichtanfällen dauerten die Anfälle deutlich länger, bestand ein höherer Harnsäurespiegel und waren mehr Ablagerungen von Harnsäurekristallen im US nachweisbar als bei Patienten mit seltenen Gichtanfällen (p < 0,05). Sowohl in der univariaten als auch in der logistischen Regressionsanalyse waren häufige Gichtanfälle mit der Dauer der Gicht, dem Serumharnsäurespiegel und im US sichtbaren Ablagerungen von Harnsäurekristallen korreliert (p < 0,05).
    UNASSIGNED: Diese Ergebnisse zeigen, dass im US nachweisbare Ablagerungen von Harnsäurekristallen in unabhängiger Weise mit häufigen Gichtanfällen assoziiert sind. Besondere Aufmerksamkeit sollte der Prävention von Krankheitsausbrüchen bei Patienten mit initial hoher im US nachweisbarer Harnsäurebelastung gewidmet werden.
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