psychische Gesundheit

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  • 文章类型: Journal Article
    Emotions play an important role in fostering positive parenting and healthy child development. This qualitative study explored the affective experiences of racially diverse US fathers with low income across the prenatal, postnatal, and early childhood periods. Semi-structured interviews were conducted with 24 fathers. Interview questions asked about fathers\' early parenting experiences that elicit parenting emotions of different valence. Results from thematic analysis demonstrated activation of multiple emotions depending on different proximal and distal experiences. Specific to proximal experiences, fathers reported feeling both excited and anxious about pregnancy and joyful and disappointed at childbirth. Related to distal experiences, fathers reported feeling encouraged by their social support networks that further aid their parenting, but feeling marginalized given systematic barriers (e.g., societal bias, high incarceration rates of Black fathers). Most importantly, fathers\' parenting emotions, especially negative ones, led to them resolving to stay involved in their children\'s lives, gaining a sense of responsibility, and changing behaviors to do right by their children. Fathers resorted to various coping strategies to regulate their negative emotions. Overall, fathers with low income are emotionally resilient. Infant and early childhood health professionals should support fathers\' mental health to promote father-child engagement and thus, ultimately, young children\'s mental health and wellbeing.
    Las emociones juegan un papel importante en fomentar una crianza positiva y un saludable desarrollo del niño. Este estudio cualitativo exploró las experiencias afectivas de papás de Estados Unidos de bajos recursos económicos que son racialmente diversos a lo largo de los períodos prenatal, postnatal y la temprana niñez. Se llevaron a cabo entrevistas semiestructuradas con 24 papás. Las preguntas de la entrevista trataban acerca de las tempranas experiencias de crianza de los papás que provocaban emociones de crianza de valencia diferente. Los resultados de análisis temáticos demostraron la activación de múltiples emociones dependiendo de diferentes emociones proximales y distales. Específico a las experiencias proximales, los papás reportaron sentirse tanto emocionados como ansiosos acerca del embarazo y alegres y decepcionados al momento del nacimiento. Con relación a las experiencias distales, los papás reportaron sentirse animados por parte de sus redes de apoyo social que ayudaron en su acercamiento a la crianza y sentirse marginalizados dadas las barreras sistemáticas. De manera más importante, las emociones de crianza de los papás especialmente las negativas, les llevaron a decidir mantenerse involucrados en las vidas de sus niños, adquiriendo un sentido de responsabilidad y cambiando conductas para hacer lo correcto con sus niños. Los papás recurrieron a varias estrategias para regular sus emociones negativas. En general, los papás de bajas entradas económicas son emocionalmente fuertes. Los profesionales de la salud infantil y en la temprana niñez deben apoyar la salud mental de los papás para promover la compenetración papá‐niño y a la larga, la salud mental y el bienestar de los niños pequeños.
    Emotionen spielen eine wichtige Rolle bei der Förderung positiver Elternschaft und einer gesunden kindlichen Entwicklung. Diese qualitative Studie untersuchte die affektiven Erfahrungen US‐amerikanischer Väter mit geringem Einkommen und unterschiedlicher ethnischer Zugehörigkeit während der pränatalen, postnatalen und frühkindlichen Phase. Es wurden halbstrukturierte Interviews mit 24 Vätern geführt. Die Interviewfragen bezogen sich auf frühe Erziehungserfahrungen der Väter, die Emotionen unterschiedlicher Valenz hervorrufen. Die Ergebnisse einer thematischen Analyse zeigten, dass je nach den verschiedenen proximalen und distalen Erfahrungen multiple Emotionen aktiviert wurden. Bezüglich proximaler Erfahrungen berichteten die Väter, dass sie sowohl aufgeregt als auch ängstlich wegen der Schwangerschaft waren und sich bei der Geburt freuten sowie enttäuscht waren. Bezüglich distaler Erfahrungen berichteten die Väter, sich durch ihre sozial unterstützenden Umfelder, die ihnen in ihrer Elternschaft halfen, ermutigt sowie aufgrund systematischer Barrieren ausgegrenzt zu fühlen. Von zentraler Wichtigkeit ergab sich, dass die Emotionen der Väter bei der Erziehung, insbesondere die negativen, dazu führten, dass sie sich entschlossen, sich weiterhin in das Leben ihrer Kinder einzubringen, ein Gefühl der Verantwortung zu entwickeln und ihr Verhalten zu ändern, um ihren Kindern gerecht zu werden. Die Väter griffen auf verschiedene Bewältigungsstrategien zurück, um ihre negativen Emotionen zu regulieren. Insgesamt sind Väter mit niedrigem Einkommen emotional resilient. Fachkräfte im Bereich der Säuglings‐ und Kleinkindversorgung sollten die psychische Gesundheit jener Väter unterstützen, um die Vater‐Kind‐Beziehung und letztlich die psychische Gesundheit und das Wohlbefinden der Kleinkinder zu fördern.
    感情は、積極的な子育てと健全な子どもの発達を促進する上で重要な役割を果たす。この質的研究では、産前、産後、乳幼児期にわたって、人種的に多様な米国の低所得の父親の感情体験を調査した。24人の父親を対象に半構造化面接を行った。インタビューでは、さまざまな価数の育児感情を引き出した、父親の初期の育児経験について質問した。テーマ分析の結果、さまざまな近距離および遠距離の経験に応じて複数の感情が活性化されることが示された。テーマ分析の結果、さまざまな最近、および過去の経験に応じて複数の感情が活性化されることが示された。近距離の体験に特化すると、父親は妊娠に興奮と不安の両方を感じ、出産に喜びと落胆の両方を感じたと報告した。遠距離の経験に関連しては、父親たちは、子育てをさらに助けてくれる社会的支援ネットワークに励まされていると感じたり、組織的な障壁を与えられ疎外されていると感じたりしていると報告した。最も重要なことには、父親が育児感情、特に否定的な感情を抱くことで、子どもの人生に関わり続けようと決意し、責任感を得て、子どものために行動を改めるようになったことである。父親たちは否定的な感情を調整するために、さまざまな対処戦略に頼った。全体的に、低所得の父親は感情的に回復力がある。乳幼児保健の専門家は、父親と子どもの関わりを促進し、最終的に幼児のメンタルヘルスと幸福を促進するために、彼らのメンタルヘルスを支援すべきである。.
    情绪在促进积极的育儿方式和健康的儿童发育中起着重要作用。这项定性研究探讨了美国低收入、种族多元化的父亲在产前、产后和幼儿期的情感体验。研究对24名父亲进行了半结构化访谈。访谈问题围绕父亲在早期育儿体验中引发的不同情绪展开。主题分析的结果显示, 不同的近端和远端体验会激发多种情绪。就近端体验而言, 父亲们报告在怀孕期间既感到兴奋又焦虑, 在孩子出生时既感到喜悦又失望。就远端体验而言, 父亲们感受到来自社会支持网络的鼓励, 这些支持有助于他们的育儿, 同时也因面临系统性障碍而感到被边缘化。最重要的是, 父亲们的育儿情绪, 尤其是负面情绪, 促使他们决心积极参与孩子的生活, 增强责任感, 并改变行为以更好地履行父亲的角色。父亲们采用了多种应对策略来调节负面情绪。总的来说, 低收入的父亲在情感上表现出很强的韧性。婴幼儿健康专业人员应支持这些父亲的心理健康, 以促进父亲与孩子的互动, 从而提升幼儿的心理健康和福祉。.
    تلعب العواطف دورًا مهمًا في تعزيز التربية الإيجابية ونمو الطفل الصحي. وقد استكشفت هذه الدراسة الوصفية التجارب العاطفية للآباء الأمريكيين ذوي الدخل المنخفض والمتنوعين عرقيًا عبر فترات ما قبل الولادة وما بعد الولادة والطفولة المبكرة. أجريت مقابلات شبه منظمة مع 24 أباً. طرحت أسئلة المقابلات حول تجارب التربية المبكرة للآباء التي تثير مشاعر الأبوة بدرجات متفاوتة. أظهرت نتائج التحليل الموضوعي تفعيل مشاعر متعددة حسب تجارب المحيط الداخلي والخارجي. فيما يتعلق بالمحيط الداخلي، أفاد الآباء عن شعورهم بالحماس والقلق في نفس الوقت بشأن الحمل والفرح والإحباط عند الولادة. فيما يتعلق بتجارب المحيط الخارجي، أفاد الآباء عن شعورهم بالتشجيع من خلال شبكات الدعم الاجتماعي التي تساعدهم في تربية الأطفال، والشعور بالتهميش بسبب للحواجز المنهجية. والأهم من ذلك، أدت مشاعر الأبوة لدى الآباء، خاصة السلبية منها، إلى عزمهم على الاستمرار في المشاركة في حياة أطفالهم، واكتسابهم الشعور بالمسؤولية، وتغيير سلوكياتهم للقيام بما هو صحيح تجاه أطفالهم. لجأ الآباء إلى استراتيجيات تكيف مختلفة لتنظيم مشاعرهم السلبية. بشكل عام، يتسم الآباء ذوي الدخل المنخفض بالمرونة العاطفية. يجب على المتخصصين في مجال صحة الرضع والطفولة المبكرة دعم صحتهم النفسية لتعزيز الاندماج بين الأب والطفل وبالتالي تحسين الصحة النفسية للأطفال الصغار ورفاهيتهم.
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  • 文章类型: Journal Article
    Communimetric screening tools help clinicians identify and communicate their patient\'s areas of need and the corresponding level of action. However, few tools exist to identify mental health (MH) and developmental needs in young children. We aimed to implement and evaluate a new communimetric MH and developmental screening tool for children under 6 (HEADS-ED Under 6) in a community MH agency in Ontario, Canada. Using a prospective cohort design, we explored how intake workers used the HEADS-ED Under 6 screening tool from November 2019 to March 2021. 94.5% of children (n = 535/566) were screened with the HEADS-ED at intake. Total HEADS-ED scores and domains were used to inform the intensity of recommended services. Three clinical domains (Eating & sleeping, Development, speech/language/motor, and Emotions & behaviors) also independently predicted a priority recommendation. The tool showed good concordance with the InterRAI Early Years for children under 4 years old. The HEADS-ED Under 6 was a brief, easy, and valid screening tool, and can be used to identify important MH and developmental domains early, rate level of action/impairment, communicate severity of needs, and help determine intensity of service required.
    تساعد أدوات الفحص المجتمعي الأطباء الاكلينيكيين على تحديد مجالات احتياجات مرضاهم ومستوى التدخل المناسب. ومع ذلك، يوجد عدد قليل من الأدوات لتحديد احتياجات الصحة النفسية واحتياجات النمو لدى الأطفال الصغار. تهدف هذه الدراسة إلى تنفيذ وتقييم أداة فحص مجتمعية جديدة للصحة النفسية والنمو للأطفال دون سن السادسة ((HEADS‐ED في هيئة مجتمعية للصحة النفسية في أونتاريو، كندا. باستخدام تصميم المجموعة الاستطلاعية، استكشفنا كيف استخدم العاملون في الاستقبال أداة الفحص HEADS‐ED تحت سن 6 سنوات من نوفمبر 2019 إلى مارس 2021. تم فحص 94.5٪ من الأطفال (العدد = 535/566) باستخدام أداة HEADS‐ED عند الاستقبال. وتم استخدام مجموع درجات HEADS‐ED ومجالاته للإبلاغ عن كم الخدمات الموصى بها. كما تنبأت ثلاثة مجالات إكلينيكية (الأكل والنوم، والنمو/النطق/اللغة/الحركة، والعواطف والسلوكيات) بشكل مستقل بأولويات الخدمات الموصى بها. أظهرت الأداة تطابقًا جيدًا مع مؤشر (InterRAI) للسنوات المبكرة للأطفال دون سن 4 سنوات. كانت أداة HEADS‐ED لأقل من 6 سنوات أداة فحص مختصرة وسهلة وصحيحة، ويمكن استخدامها لتحديد مجالات الصحة النفسية والنمو المهمة في وقت مبكر، وتقييم مستوى الفعل/العجز، وتوضيح شدة الاحتياجات، والمساعدة في تحديد حجم الخدمة المطلوبة.
    “社区测量”筛查工具有助于临床医生识别和传达患者的需求领域及相应的行动水平。然而, 目前很少有工具能够识别幼儿的心理健康(MH)和发育需求。我们的目标是在加拿大安大略省的一家社区心理健康机构实施并评估一种新的针对6岁以下儿童的“社区测量”心理健康和发育筛查工具(针对6岁以下儿童的HEADS‐ED)。我们采用前瞻性队列设计, 研究了接诊工作人员在2019年11月至2021年3月期间, 如何使用针对6岁以下儿童的HEADS‐ED筛查工具。94.5%的儿童(n = 535/566)在接诊时使用HEADS‐ED进行了筛查。总的HEADS‐ED评分及各个领域评分被用于指导推荐服务的强度。三个临床领域(饮食与睡眠、发育/语言/运动、情绪与行为)也单独预测评估了优先推荐的需求。该工具与“InterRAI早期儿童版”(适用于4岁以下儿童)显示出良好的一致性。针对6岁以下儿童的HEADS‐ED是一种简便、易用且有效的筛查工具, 可用于早期识别重要的心理健康和发育领域问题、评估行动或损伤水平、传达需求的严重程度, 并有助于确定所需服务的强度。.
    Les outils de dépistage communimétrique aident les cliniciens à identifier et à communicer les besoins et le niveau d\'action correspondant de leur patient. Cependant il existe peu d\'outil pour identifier les besoins en Santé Mentale (SM en français) et les besoins développentaux chez les jeunes enfants. Nous nous sommes donné pour but d\'appliquer et d’évaluer un nouveal outil communimétrique de SM et développemental pour les enfants de moins de 6 ans (HEADS‐ED de moins de 6 ans) dans une agence communautaire de SM dans l\'Ontario au Canada. En utilisant une conception de cohorte prospective nous avons exploré la manière dont les préposés à l\'accueil ont utilisé le HEADS‐ED de moins de six ans de novembre 219 à mars 2021. 94,5% des enfants (n = 535‐566) ont été dépister avec le HEADS‐ED à l\'accueil. Tous les scores et domaines HEADS‐ED ont été utilisé pour éclairer l\'intensité des services recommandés. Trois domaines cliniques (Manger et dormir, Développement/parole/langage/moteur, et les Emotions, comportements ont aussi prédit une recommandation de priorité indépendamment. L\'outil a fait preuve d\'une bonne concordance avec le InterRAI Early Years pour les enfants de moins de 4 ans. Le HEADS‐ED de moins de 6 ans s\'est avéré être un outil de dépistage valide, bref et facile, et peut être utiliser pour identifier des domaines de SM et des domaines du développement importants tôt, d’évaluer un niveau d\'action/de dépréciation, de communiquer la sévérité de besoins, et aider à déterminer l\'intensité des services requis. Kommunimetrische Screening‐Instrumente helfen klinisch Tätigen dabei, die Bedürfnisse ihrer Patienten zu erkennen, zu kommunizieren und die entsprechenden Maßnahmen zu ergreifen. Es gibt jedoch nur wenige Instrumente welche die Bedürfnisse von Kleinkindern hinsichtlich ihrer psychischen Gesundheit und Entwicklung ermitteln. Unser Ziel war es, ein neues kommunimetrisches Screening‐Instrument für die psychische Gesundheit und Entwicklung von Kindern unter 6 Jahren (HEADS‐ED unter 6 Jahren) in einer kommunalen Einrichtung der psychischen Gesundheitsversorgung in Ontario, Kanada, einzuführen und zu evaluieren. In einer prospektiven Kohortenstudie untersuchten wir von November 2019 bis März 2021 wie die Mitarbeitenden der Einrichtung bei Aufnahmen das HEADS‐ED‐Screening‐Tool für Kinder unter 6 Jahren einsetzten. 94,5 % der Kinder (n = 535/566) wurden bei Aufnahme mit dem HEADS‐ED gescreent. Die HEADS‐ED‐Gesamtergebnisse und ‐Domänen wurden verwendet, um die Intensität der empfohlenen Gesundheitsleistungen zu bestimmen. Ebenfalls sagten drei klinische Domänen (Essen und Schlafen, Entwicklung/Sprechen/Sprache/Motorik und Emotionen/Verhaltensweisen) unabhängig voneinander eine prioritäre Empfehlung voraus. Das Instrument zeigte eine gute Übereinstimmung mit dem InterRAI Early Years für Kinder unter 4 Jahren. Das HEADS‐ED für Kinder unter 6 Jahren erwies sich als ein kurzes, einfaches und valides Screening‐Instrument, das eingesetzt werden kann, um frühzeitig wichtige Bereiche psychischer Gesundheit und Entwicklung zu identifizieren, das Ausmaß von Interventionen/Beeinträchtigungen einzuschätzen, die Stärke dahingehender Bedürfnisse mitzuteilen und die notwendige Intensität von Gesundheitsleistungen zu bestimmen. コミュニメトリックスクリーニングツールは、臨床医が患者の必要な領域とそれに対応する行動レベルを特定し、伝えるのに役立つ。しかし、幼児のメンタルヘルス(MH)と発達のニーズを特定するツールはほとんど存在しない。本研究は、カナダ・オンタリオ州の地域MH機関において、6歳未満児を対象とした新しいコミュニメトリックMHおよび発達スクリーニングツール(HEADS‐ED under 6)の導入および評価を目的とした。前向きコホートデザインを用いて、2019年11月から2021年3月に、インテイク担当者が6歳未満児スクリーニングツールHEADS‐EDをどのように使用したかを調査した。94.5%の子ども(n = 535/566)がインテーク時にHEADS‐EDでスクリーニングを受けた。HEADS‐EDの総スコアと領域は、推奨されるサービスの程度を知るために使用された。また、3つの臨床領域(食欲と睡眠、発達・発語・言語・運動、感情/行動)が、個別の優先順位を予測した。このツールは、4歳未満児を対象とするInterRAI Early Yearsと良好な一致を示した。HEADS‐ED Under 6は、簡潔で、簡単で、有効なスクリーニングツールであり、早期に重要な精神保健および発達領域を特定し、活動/障害のレベルを評価し、ニーズの重症度を伝え、必要なサービスの強度を決定するために使用することができる。.
    Las herramientas de examinación comunimétricas ayudan a los profesionales clínicos a identificar y comunicar las áreas de necesidad de sus pacientes y los niveles correspondientes de acción. Sin embargo, pocas herramientas existen para identificar la salud mental (MH) y las necesidades del desarrollo en niños pequeños. Nos propusimos implementar y evaluar una nueva herramienta comunimétrica de evaluación de salud mental (MH) y del desarrollo para niños menores de 6 años (HEADS‐ED para menores de 6) en una agencia de salud mental (MH) comunitaria en Ontario, Canadá. Usando un potencial diseño de grupo, exploramos cómo los trabajadores de admisión usaban la herramienta de evaluación HEADS‐ED para menores de 6, de noviembre de 2019 a marzo de 2021. 94.5% de los niños (n = 535/566) fueron evaluados con HEADS‐ED al momento de admisión. Se usaron los puntajes totales de HEADS‐ED y los dominios para determinar la intensidad de los servicios recomendados. Tres dominios clínicos (Comer y dormir, desarrollo/habla/lenguaje/movimiento, así como Emociones, comportamientos) también predijeron independientemente una recomendación prioritaria. La herramienta mostró buena concordancia con InterRAI en los Primeros Años para niños menores de 4 años. HEADS‐ED para menores de 6 fue una herramienta de evaluación breve, fácil y válida, y puede usarse para identificar tempranamente importantes dominios de salud mental (MH) y de desarrollo, clasificar el nivel de acción/daño, comunicar la severidad de las necesidades, así como ayudar a determinar la intensidad del servicio que se requiere.
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  • 文章类型: Journal Article
    我们评估了不同母婴结合的患病率和相关性(即,与一个婴儿经历更牢固的联系另一个)在双胞胎的母亲中,关注产妇心理健康方面,幸福,以及以前与母婴联系有关的怀孕/分娩。参与者(N=108名美国女性,88.89%白色,82.41%非西班牙裔,18-45岁,在过去6-24周生下双胞胎)从产后支持网站招募。参与者完成了一项Qualtrics调查,评估怀孕/出生史,抑郁和焦虑的症状,睡眠,压力,浪漫关系的满意度,和产后粘合。26名参与者(24.07%)报告了粘合差异。这些参与者认可了更高的抑郁和焦虑症状,关系满意度较低,较低的平均产后粘合,较高的一般和育儿压力,和更长的怀孕(所有PS>0.05)。更大程度的结合差异与更多的抑郁相关,更高的育儿压力,怀孕时间较长,和较低的关系满意度(所有ps>0.05)。双胞胎的母亲可能会从产后心理健康支持中受益,压力管理策略,以及改善联系的干预措施。未来的工作应该评估母乳喂养困难的作用,交货方式,与出生有关的创伤,婴儿监管能力,和气质。纵向研究将有助于测试母婴结合差异的因果关系和潜在的长期影响。
    We assessed prevalence and correlates of differential maternal-infant bonding (i.e., experiencing a stronger bond with one baby vs. the other) in mothers of twins, focusing on aspects of maternal mental health, well-being, and pregnancy/birth that have been previously linked with maternal-infant bonding. Participants (N = 108 American women, 88.89% White, 82.41% non-Hispanic, aged 18-45, who gave birth to twins in the past 6-24 weeks) were recruited from postpartum support websites. Participants completed a Qualtrics survey assessing pregnancy/birth history, symptoms of depression and anxiety, sleep, stress, romantic relationship satisfaction, and postpartum bonding. Twenty-six participants (24.07%) reported a bonding discrepancy. These participants endorsed higher symptoms of depression and anxiety, lower relationship satisfaction, lower average postpartum bonding, higher general and parenting stress, and longer pregnancy (all ps > .05). Greater degree of bonding discrepancy correlated with more depression, higher parenting stress, longer pregnancy, and lower relationship satisfaction (all ps > .05). Mothers of twins may benefit from postpartum mental health support, stress management strategies, and interventions to improve bonding. Future work should assess the role of breastfeeding difficulties, delivery method, birth-related trauma, infant regulatory capacity, and temperament. Longitudinal studies will help test cause and effect and potential long-term repercussions of maternal-infant bonding discrepancies.
    Evaluamos la prevalencia y factores correlacionados del apego afectivo diferencial materno‐infantil (v.g. experimentar un apego más fuerte con un bebé vs. el otro) en madres de gemelos, enfocándonos en aspectos de salud mental materna, bienestar, así como el embarazo/parto que previamente han sido relacionadas con la afectividad materno‐infantil. A las participantes (N = 108 mujeres estadounidenses, 88.89% blancas, 82.41% no hispanas, de 18‐45 años, que dieron a luz gemelos en las pasadas 6‐24 semanas) se les reclutó de los sitios de apoyo posterior al parto en la red. Las participantes completaron una encuesta Qualtrics para evaluar el historial de embarazo/parto, los síntomas de depresión y ansiedad, el sueño, el estrés, la satisfacción con la relación romántica, así como la afectividad posterior al parto. Veintiséis participantes (24.07%) reportaron discrepancia en el apego afectivo. Estas participantes confirmaron síntomas más altos de depresión y ansiedad, más baja satisfacción en la relación, más bajo promedio de apego afectivo posterior al parto, más alto estrés general y de crianza, así como un más largo embarazo (todos los ps > .05). Un mayor grado de discrepancia en el apego afectivo se relacionó con más depresión, un más alto estrés de crianza, un más largo embarazo, así como una más baja satisfacción en la relación (todos los ps > .05). Las madres de gemelos pudieran beneficiarse de un apoyo de salud mental posterior al parto, estrategias de cómo arreglárselas con el estrés e intervenciones para mejorar el apego afectivo. El trabajo futuro debe evaluar el papel de las dificultades de amamantar, el método usado para dar a luz, el trauma relacionado con el nacimiento, la capacidad regulatoria del infante y el temperamento. Estudios longitudinales ayudarán a poner a prueba la causa y el efecto las potenciales repercusiones a largo plazo de las discrepancias en el apego afectivo materno‐infantil.
    Nous avons évalué la prévalence et les corrélats du lien maternel‐bébé différentiel (c\'est‐à‐dire qui font l\'expérience d\'un lien plus fort avec un bébé par rapport à l\'autre) chez les mères de jumeaux ou jumelles, en mettant l\'accent sur les aspects de la santé mentale maternelle, le bien‐être et la grossesse/naissance ayant précédemment été liés au lien maternel‐bébé. Les participantes (N = 108 femmes américaines, 88,89% blanches, 82,41% non‐latinas, âgées de 18‐45 ans, ayant donné naissance à des jumeaux ou jumelles dans les 6‐24 semaines précédentes) ont été recrutées à partir de sites internet de soutien postpartum. Les participantes ont rempli un questionnaire Qualtrics évaluant la grossesse/l\'histoire de la naissance, les symptômes de dépression et d\'anxiété, le sommeil, le stress, la satisfaction de la relation amoureuse et le lien postpartum. Vingt‐six participantes (24,07%) ont fait état d\'un écart du lien. Ces participantes ont fait état de plus de symptômes de dépression et d\'anxiété, d\'une satisfaction avec la relation plus basse, d\'un lien postpartum plus bas en moyenne, d\'un stress général et parental plus élevé, et d\'une grossesse plus longue (tout ps >,05). Un degré plus élevé d’écart du lien a correspondu à plus de dépression, un stress de parentage plus élevé, une grossesse plus longue et une satisfaction de la relation plus basse tous ps > ,05). Les mères de jumeaux ou jumelles peut tirer profit d\'un soutien en santé mentale postpartum, de stratégies de gestion du stress, et d\'interventions pour améliorer le lien. Dans le futur des recherches devraient évaluer le rôle de difficultés de l\'allaitement, la méthode d\'accouchement, le trauma lié à la naissance, la capacité régulatoire du bébé et son tempérament. Des études longitudinales permettront de tester la cause et l\'effet et les répercussions à long terme potentielle pour les écarts dans le lien maternel‐bébé.
    Zwei Babys zwei Verbindungen: Häufigkeit und Korrelate der unterschiedlichen Mutter‐Kind‐Bindung bei Müttern von Zwillingen Wir untersuchten Prävalenz und Korrelate der differentiellen Mutter‐Kind‐Bindung (d.h. das Erleben einer stärkeren Bindung zu einem Baby im Vergleich zum anderen) bei Müttern von Zwillingen, wobei wir uns auf Aspekte der mütterlichen psychischen Gesundheit, des Wohlbefindens und der Schwangerschaft/Geburt konzentrierten – Faktoren, die zuvor mit der Mutter‐Kind‐Bindung in Verbindung gebracht worden waren. Die Teilnehmerinnen (N = 108 amerikanische Frauen, 88,89 % weiß, 82,41 % nicht‐hispanisch, im Alter von 18 bis 45 Jahren, die in den letzten 6 bis 24 Wochen Zwillinge zur Welt gebracht hatten) wurden über Websites zur Unterstützung nach der Geburt rekrutiert. Die Teilnehmerinnen füllten eine Qualtrics‐Umfrage aus, in der sie die Schwangerschafts‐/Geburtsgeschichte, Depressions‐ und Angstsymptome, Schlaf, Stress, Zufriedenheit in der Partnerschaft und die Bindung nach der Geburt beurteilten. Sechsundzwanzig Teilnehmerinnen (24,07 %) gaben eine Diskrepanz in der Bindung an. Diese Teilnehmerinnen gaben höhere Depressions‐ und Angstsymptome, geringere Zufriedenheit in der Paarbeziehung, eine durchschnittlich schwächere Bindung nach der Geburt, einen höheren allgemeinen und elterlichen Stress sowie eine längere Schwangerschaft an (alle ps > .05). Ein höheres Maß an Bindungsdiskrepanz korrelierte mit schwererer Depression, höherem elterlichem Stress, längerer Schwangerschaft und geringerer Zufriedenheit in der Paarbeziehung (alle ps > .05). Mütter von Zwillingen könnten von postpartaler psychischer Unterstützung, Stressbewältigungsstrategien und Interventionen zur Verbesserung der Bindung profitieren. Zukünftige Forschung sollte die Rolle von Stillschwierigkeiten, der Entbindungsmethode, geburtsbedingtem Trauma, kindlicher Regulationsfähigkeit und Temperament untersuchen. Längsschnittstudien werden dazu beitragen, Ursache und Wirkung sowie mögliche langfristige Auswirkungen von Diskrepanzen in der Mutter‐Kind‐Bindung zu untersuchen.
    2人の赤ちゃん、2つの絆: 双子の母親における個々の母‐子ボンディングの頻度と相関 私達は、双子の母親における母子の絆の差(例えば、一方の赤ちゃんと他方の赤ちゃんとより強い絆を経験すること)の有病率と相関を、母親の精神保健、幸福度、妊娠・出産といった、これまでに母子の絆と関連があるとされてきた因子に焦点を当てて評価した。参加者(N = 108人のアメリカ人女性、88.89%が白人、82.41%が非ヒスパニック、年齢18~45歳、過去6~24週間に双子を出産)は、産後支援サイトから募集された。参加者は、妊娠・出産歴、抑うつや不安の症状、睡眠、ストレス、恋愛関係の満足度、産後の絆を評価するQualtrics調査に回答した。26人の参加者(24.07%)がボンディングの不一致を報告した。これらの参加者は、抑うつと不安の症状が強く、恋愛関係の満足度が低く、産後の絆の平均が低く、一般的ストレスと育児ストレスが高く、妊娠期間が長いことを支持した(すべてps > 0.05)。絆の不一致の程度が大きいほど、抑うつの訴えが多く、育児ストレスが高く、妊娠期間が長く、関係満足度が低かった(すべてps>0.05)。双子の母親は、産後のメンタルヘルスサポート、ストレス管理戦略、絆を改善するための介入から恩恵を受ける可能性がある。今後の研究では、母乳育児困難、分娩方法、出産に関連したトラウマ、乳児の調節能力、および気質の役割を評価すべきである。縦断的研究は、母児のボンディングの不一致の因果関係や長期的な影響の可能性を検証するのに役立つであろう。.
    我们评估了双胞胎母亲中不同母婴关系(即与一个婴儿的关系比另一个婴儿的关系更牢固)的普遍性和相关因素, 重点关注了先前证实与母婴关系相关的母亲心理健康、幸福感、怀孕或分娩等方面的问题。参与者(N = 108名美国女性, 其中88.89%为白人, 82.41%为非西班牙裔, 年龄介于18至45岁之间, 在过去6至24周内生下双胞胎)是从产后支持网站招募的。 参与者完成了一项Qualtrics调查, 评估怀孕或分娩史、抑郁和焦虑症状、睡眠、压力、恋爱关系满意度和产后关系。有26名参与者 (24.07%) 报告了关系差异。这些参与者表现出更高的抑郁和焦虑症状, 较低的关系满意度, 较低的平均产后联系情况, 较高的一般压力和育儿压力, 以及更长的怀孕期(所有 ps > .05)。双胞胎的母亲可能会受益于产后心理健康支持、压力管理策略和改善关系的干预措施。未来的工作应评估母乳喂养困难、分娩方式、分娩相关创伤、婴儿调节能力和气质的作用。纵向研究将有助于测试母婴关系差异的因果关系以及潜在的长期影响。.
    طفلان يعني رابطتان: التواتر والارتباطات بين تكوين الروابط المتباينة بين الأم والرضيع لدى أمهات التوائم قمنا بتقييم مدى انتشار وارتباط تكوين الروابط التفاضلية بين الأم والرضيع (أي الشعور بارتباط أقوى مع طفل واحد مقابل الآخر) لدى أمهات التوائم، مع التركيز على جوانب الصحة النفسية للأم والرفاهية والحمل/الولادة والتي كانت من ضمن العوامل التي وجد أنها مرتبطة سابقاً بتكوين الروابط بين الأم والرضيع. اشترك في الدراسة (العدد = 108 من السيدات الأمريكيات، 88.89% من البيض، 82.41% من غير اللاتينيين، الذين تتراوح أعمارهم بين 18 و45 عامًا، والذين أنجبوا توائم خلال الأسابيع 6‐24 الماضية) وذلك من خلال مواقع دعم ما بعد الولادة. أكمل المشاركون استبيان Qualtrics لتقييم تاريخ الحمل/الولادة، وأعراض الاكتئاب والقلق، والنوم، والتوتر، والرضا عن العلاقة الرومانسية، والترابط بعد الولادة. أبلغ ستة وعشرون من المشاركات (24.07٪) عن وجود تباين في الترابط. أيد هؤلاء المشاركات ارتفاع أعراض الاكتئاب والقلق، وانخفاض الرضا عن العلاقة، وانخفاض متوسط الترابط بعد الولادة، وارتفاع الضغط العام والإجهاد الوالدي، وفترة الحمل الأطول. وارتبطت الدرجة الأكبر من التباين في الترابط بمزيد من الاكتئاب، وارتفاع ضغط التربية، وفترة الحمل الأطول، وانخفاض الرضا عن العلاقة. قد تستفيد أمهات التوائم من دعم الصحة النفسية بعد الولادة، واستراتيجيات إدارة التوتر، والتدخلات لتحسين الترابط. ويجب أن يقيم البحث المستقبلي دور صعوبات الرضاعة الطبيعية، وطريقة الولادة، والصدمات المرتبطة بالولادة، والقدرة التنظيمية للرضيع، ومزاجه. ستساعد الدراسات الطولية في استكشاف الأسباب والنتائج والتداعيات المحتملة طويلة المدى لتباين الترابط بين الأم والرضيع.
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    Sports and Physical Exercise Therapy in the Treatment of Mental Health Issues in Children and Adolescents Abstract: Mental disorders are among the most common chronic diseases in childhood and adolescence in Germany and worldwide. The health benefits of a physically active lifestyle during adolescence are well documented. Furthermore, a growing body of evidence suggests a positive impact of physical activity on mental health and emotional well-being. Longitudinal studies also show an association between physical activity and reduced risk of developing a mental disorder. Therefore, therapeutic exercise plays an important role in child and adolescent psychiatry. High-quality randomized-controlled trials are needed to substantiate the described effects.
    Zusammenfassung: Psychische Störungen gehören in Deutschland und weltweit zu den häufigsten chronischen Erkrankungen im Kindes- und Jugendalter. Die gesundheitlichen Vorteile eines sportlich aktiven Lebenswandels in der Kindheit und Jugend sind gut belegt. Es besteht zudem ein Zusammenhang zwischen regelmäßiger körperlicher Aktivität und psychischer Gesundheit sowie emotionalem Wohlbefinden. Auch scheint Sport das Risiko für die Entwicklung psychischer Erkrankungen zu reduzieren. Bewegungs- und sporttherapeutische Angebote nehmen daher in der klinischen Kinder- und Jugendpsychiatrie einen hohen Stellenwert ein. Die beschriebenen Effekte sollten in randomisiert-kontrollierte Studien mit ausreichend hohen Fallzahlen noch besser evaluiert werden.
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  • 文章类型: Journal Article
    背景:苔藓制剂广泛用于人工医学,最常见的是精神和行为障碍。三项前瞻性研究揭示了苔藓对睡眠质量的积极影响,各种试验都显示出很好的耐受性。动物模型的结果表明中枢神经系统的抑制作用和抗焦虑作用。这项调查是在“KlinikArlesheim”医院进行的,在瑞士,以了解医生和护理人员如何看待他们最常使用的苔藓制剂的有效性和耐受性。
    方法:内部,匿名的医疗专业人员在线调查(4月8日-5月31日2022)。问卷包括105个多项选择题。回答问题被视为同意参与调查。
    方法:通过电子邮件邀请所有在医院“KlinikArlesheimAG”拥有有效电子邮件地址的医生和护理人员参加本次REDCap调查。对数据进行了描述性分析。
    结果:在266名受邀参与者中,48回答了一些问题,36回答了所有问题(回答率在18.0%至13.5%之间)。参与者在苔藓制剂方面具有长期的经验,并且由大约相等数量的医生和护理人员组成。医院自己生产的各种苔藓制剂和WalaHeilmittelGmbH(在两种情况下都是由B.daigremontianum物种生产的),并且使用来自WeledaAG(种B.pinnatum)。大多数参与者“非常频繁地”开处方或服用苔藓制剂的适应症是焦虑,睡眠障碍,肿瘤学的危机情况,创伤后应激障碍,苯二氮卓类药物依赖/戒断和抑郁。改善,如缓解不安,减少焦虑,balance,更容易入睡,最好通过睡眠,增强弹性,情绪提升,据报道,“经常”或“非常频繁”移动双腿的冲动较少。几乎所有的与会者都认为,苔藓可以用来减少合成镇静剂或精神药物的摄入,但只有大约一半的人相信它可以取代它们。大多数与会者提到了各种产品的良好耐受性,但是一些报告说偶尔会有胃或肠道刺激,白天疲劳,困倦,腹泻和恶心。
    结论:苔藓制剂被认为有助于治疗各种精神障碍,尤其是焦虑,一般耐受性良好。这些制剂中的大多数用于尚未临床研究的适应症。
    BACKGROUND: Bryophyllum preparations are widely used in anthroposophic medicine, most often for mental and behavioural disorders. Three prospective studies have revealed positive effects of Bryophyllum pinnatum on sleep quality, and various trials have shown very good tolerability. Results from animal models have indicated CNS depressant and anxiolytic effects. This survey was conducted at the hospital \"Klinik Arlesheim\" in Switzerland to find out how the physicians and the nursing staff perceive the effectiveness and the tolerability of the Bryophyllum preparations they most frequently use.
    METHODS: Internal, anonymous online survey of healthcare professionals (April 8-May 31, 2022). The questionnaire comprised 105 multiple-choice questions. Answering the questions was taken as consent to participate in the survey.
    METHODS: All physicians and nursing staff with a valid email address at the hospital \"Klinik Arlesheim AG\" were invited via email to participate in this REDCap survey. The data were analysed descriptively.
    RESULTS: Out of 266 invited participants, 48 answered some and 36 answered all questions (response rate between 18.0% and 13.5%). The participants had long experience with Bryophyllum preparations and were comprised approximately equal numbers of physicians and nursing staff. Various Bryophyllum preparations from the hospital\'s own production and Wala Heilmittel GmbH (in both cases produced from the species B. daigremontianum) and from Weleda AG (species B. pinnatum) were used. The indications for which most participants had prescribed or administered Bryophyllum preparations \"very frequently\" were anxiety, sleep disorders, crisis situations in oncology, posttraumatic stress disorder, benzodiazepine dependence/withdrawal, and depression. Improvements such as relief from restlessness, decreased anxiety, balance, easier falling asleep, better sleeping through, increased resilience, mood elevation, and less urge to move one\'s legs were reported \"frequently\" or \"very frequently.\" Almost all participants agreed that Bryophyllum can be used to reduce the intake of synthetic sedatives or psychotropic drugs, but only approximately half believed that it could replace them. The majority of participants mentioned good tolerability of the various products, but a few reported occasional stomach or intestinal irritation, daytime fatigue, drowsiness, diarrhoea, and nausea.
    CONCLUSIONS: Bryophyllum preparations are perceived as helpful in the treatment of various mental disorders, particularly anxiety, and are generally well tolerated. Most of these preparations are used for indications that have not yet been clinically investigated.
    HintergrundBryophyllum-Präparate werden in der Anthroposophischen Medizin sehr häufig zur Behandlung von psychischen und Verhaltensstörungen eingesetzt. Drei prospektive Studien zeigten zudem positive Wirkungen von Bryophyllum pinnatum (BP) auf die Schlafqualität. Auch die Verträglichkeit wurde in allen bisherigen Studien als sehr gut bewertet. In Tiermodellen wurden ZNS-depressive und anxiolytische Effekte von BP festgestellt. Die hier durchgeführte Umfrage fand an der Klinik Arlesheim (Schweiz) statt. Sie diente dazu herauszufinden, wie Ärztinnen und Ärzte sowie das Pflegepersonal die Wirksamkeit und Verträglichkeit der von ihnen am häufigsten verwendeten Bryophyllum-Präparate wahrnehmen.DesignInterne, anonyme, Online-Befragung unter ärztlichen und pflegerischen Fachkräften (8. April–31. Mai 2022). Der Fragebogen umfasste 105 Multiple-Choice-Fragen. Die Beantwortung der Fragen wurde als Zustimmung zur Teilnahme an der Umfrage interpretiert.Teilnehmende und MethodenAlle Ärztinnen, Ärzte und Pflegefachpersonen mit einer gültigen E-Mail-Adresse der “Klinik Arlesheim AG” wurden per E-Mail eingeladen, an dieser REDCap-Umfrage teilzunehmen. Die Daten wurden deskriptiv ausgewertet.ErgebnisseVon den 266 eingeladenen Teilnehmenden beantworteten 48 einige und 36 alle Fragen (Antwortquote zwischen 18.0% und 13.5%). Die Teilnehmenden hatten langjährige Erfahrung mit Bryophyllum-Präparaten und setzten sich etwa zu gleichen Teilen aus ärztlichen und pflegerischen Fachkräften zusammen. Die Resultate zeigen, dass verschiedenste Bryophyllum-Präparate aus klinikeigener Herstellung, von der Wala Heilmittel GmbH (Art B. daigremontianum) und von der Weleda AG (Art B. pinnatum) verwendet werden. Zu den Indikationen, bei denen die meisten Teilnehmenden Bryophyllum-Präparate “sehr häufig” verordnet oder angewendet haben, gehören Angstzustände, Schlafstörungen, Krisensituationen in der Onkologie, Posttraumatische Belastungsstörung, Benzodiazepin-Abhängigkeit/Entzug und Depressionen. Gesundheitsverbesserungen wie Linderung von Unruhe, verminderte Angst, Ausgeglichenheit, leichteres Einschlafen, besseres Durchschlafen, erhöhte Belastbarkeit, Stimmungsaufhellung und weniger Drang, die Beine zu bewegen, wurden als “häufig” oder “sehr häufig” angegeben. Fast alle Teilnehmenden waren sich einig, dass Bryophyllum verwendet werden kann, um die Einnahme von synthetischen Beruhigungsmitteln oder Psychopharmaka zu reduzieren, aber nur etwa die Hälfte gab an, dass es diese ersetzen kann. Die Mehrheit der Teilnehmenden spricht von einer guten Verträglichkeit der verschiedenen Produkte. Einige wenige berichteten von gelegentlicher Magen- oder Darmreizung, Tagesmüdigkeit, Schläfrigkeit, Durchfall und Übelkeit.SchlussfolgerungBryophyllum-Präparate werden als hilfreich bei der Behandlung verschiedener psychischen Störungen, insbesondere bei Angstzuständen, angesehen und im Allgemeinen gut vertragen. Die meisten der angegebenen Präparate werden für Indikationen verwendet, die noch nicht klinisch untersucht worden sind.
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  • 文章类型: Systematic Review
    The Effect of Exercise Therapy on Adolescent Mental Health: A Systematic Review with Practical Example Abstract: The mental health of children and adolescents in Germany is currently highly burdened. Because of the psychotherapeutic care situation, easily accessible, less stigmatizing, and efficient offers are urgently needed. Exercise therapy would be one possibility. However, the effectiveness of such offers must first be proven. We conducted a systematic review concerning the effectiveness of exercise therapy on the mental health of children and adolescents which included studies since 2020 (subsequent to Hale et al., 2021). We analyzed a total of 17 intervention studies based on the PRISMA statement. The results show that exercise therapy interventions significantly affect certain populations: Attention and cognitive skills significantly improved in children and adolescents with ADHD; for depression, we found positive effects for affection. Some studies revealed significant effects across populations on the quality of life and sleep. In children and adolescents with autism or learning disabilities, we found positive effects on social behavior. Thus, according to the literature, exercise therapy is a recommendable therapy option for children and adolescents with mental health problems. As an illustration, we present a boulder intervention as a combined exercise intervention and psychotherapy along with its feasibility as a possible practical example.
    Zusammenfassung: Die psychische Gesundheit von Kindern und Jugendlichen in Deutschland ist derzeit stark belastet. Aufgrund der psychotherapeutischen Versorgungssituation sind leicht zugängliche, weniger stigmatisierende und effiziente Angebote dringend erforderlich. Sporttherapeutische Angebote wären eine Option. Allerdings muss die Wirksamkeit solcher Angebote nachgewiesen sein. Daher wurde eine aktuelle systematische Übersichtsarbeit zur Wirksamkeit von Bewegungstherapie auf die psychische Gesundheit von Kindern und Jugendlichen durchgeführt und Studien ab 2020 eingeschlossen. Insgesamt wurden 17 Interventionsstudien nach dem PRISMA-Statement ausgewertet. Die Ergebnisse zeigen, dass sporttherapeutische Interventionen in bestimmten Populationen signifikante Effekte haben: Bei Kindern und Jugendlichen mit Aufmerksamkeitsdefizit-/Hyperaktivitätsstörung wurden Aufmerksamkeit und kognitive Fähigkeiten signifikant verbessert. Bei Depressionen wurden positive Auswirkungen auf den Affekt festgestellt. Vereinzelt wurden populationsübergreifend signifikante Auswirkungen auf die Lebens- und Schlafqualität berichtet. Bei Kindern und Jugendlichen mit Autismus oder Lernbehinderungen konnten positive Effekte auf das Sozialverhalten nachgewiesen werden. Bewegungstherapeutische Angebote sind daher laut Literatur eine empfehlenswerte Therapieoption für Kinder und Jugendliche mit psychischen Problemen. Zur Veranschaulichung wird eine Boulderintervention als kombinierte Therapie aus Bewegungsintervention und Psychotherapie und deren Durchführbarkeit als mögliches Praxisbeispiel vorgestellt.
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  • 文章类型: English Abstract
    The aim of this study was to determine the predictive value of corona-specific variables and post-traumatic stress symptoms associated with the COVID-19-pandemic, considering sociodemographic data and health-related quality of life, on the affective well-being of preschool children and to identify predictors of positive and negative affect. A secondary analysis of third-party assessment data by parents of three- to six-year-old preschool children from the Tyrolean COVID-19 Children\'s Study at two measurement time points (123 records at t₁ in summer 2020; 467 records at t₂ in winter 2020/21) was conducted. To answer the research question hierarchical multiple regression analyses were performed.The largest part of the variance explanation of affective well-being was explained by health-related quality of life: while self-esteem and psychological well-being were measurement-time-independent, effects of physical well-being, preschool, family, and friends were only significant in winter. Coronaspecific variables caused additional variance explanation due to subjective threat experience in winter; post-traumatic stress symptoms had an effect at both measurement-times. In times of crisis children\'s self-esteem, psychological well-being, and post-traumatic stress symptoms should be considered.Measurement-time-dependent results suggest that the pandemic course plays a decisive role regarding the influence on children\'s affective well-being. Everyday life and routines must be redefined accordingly and communicated to the children.
    Zusammenfassung Ziel der Studie war es, den prädiktiven Wert von coronaspezifischen Variablen und den einhergehenden posttraumatischen Stresssymptomen durch die COVID-19-Pandemie unter Berücksichtigung soziodemografischer Daten und der gesundheitsbezogenen Lebensqualität auf das affektiveWohlbefinden von Kindergartenkindern zu ermitteln. Zusätzlich sollten Prädiktoren positiver und negativer Affekte identifiziert werden. Es wurde eine Sekundäranalyse der Fremdbeurteilungsdaten durch die Eltern von drei- bis sechsjährigen Kindergartenkindern aus der Tiroler COVID-19 Kinderstudie zu zweiMesszeitpunkten (123 Datensätze zu t₁ im Sommer 2020; 467 Datensätze zu t₂ imWinter 2020/21) durchgeführt. Zur Beantwortung der Fragestellung wurden hierarchische multiple Regressionsanalysen berechnet. Der größte Teil der Varianzaufklärung des affektiven Wohlbefindens wurde durch die gesundheitsbezogene Lebensqualität erklärt:Während der Selbstwert und das psychischeWohlbefindenmesszeitpunktübergreifende Einflussfaktoren darstellten, zeigten sich Effekte von körperlichem Wohlbefinden, Kindergarten, Familie und Freund/innen ausschließlich im Winter. Coronaspezifische Variablen bewirkten über das subjektive Bedrohungserleben im Winter zusätzliche Varianzaufklärung; posttraumatische Stresssymptome wirkten sich zu beiden Messzeitpunkten aus. Selbstwert, psychisches Wohlbefinden und posttraumatische Stresssymptome der Kinder sollten in Krisenzeiten im Auge behalten werden.Messzeitpunktabhängige Ergebnisse legen nahe, dass der Pandemieverlauf eine entscheidende Rolle hinsichtlich des Einflusses auf das kindliche affektiveWohlbefinden spielt. Alltag und Routinenmüssen dementsprechend neu definiert und den Kindern kommuniziert werden.
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  • 文章类型: English Abstract
    Social restrictions during the COVID-19 pandemic had a major impact on the mental health of youth. We analyzed a sample of 274 adolescents and young adults that participated in an online survey. We used the Brief Symptom Inventory 18 (BSI 18) and the Perceived Stress Scale to assess mental health status. Furthermore, we assessed the frequency and intensity of social media use in all participants. More than 50 % of the adolescents and young adults reported clinically relevant scores for somatization, depression, anxiety, and perceived stress. Females had significantly higher mental health burdens than males. Although adolescents used social media more frequently and intensely than young adults, the results showed no correlation with psychopathology. Young adults had significantly higher scores compared to adolescents in somatization, depression, and perceived stress the more time they spent on social media. Our results emphasise that frequency and intensity of social media use alone were not associated with worsemental health.However, the adverse effects of socialmedia use have to be considered carefully.
    Zusammenfassung Soziale Restriktionen während der COVID-19-Pandemie hatten massive Auswirkungen auf die mentale Gesundheit von Jugendlichen und jungen Erwachsenen. Gleichzeitig stieg die Nutzung der sozialen Medien rasant an. Wir untersuchten 274 Jugendliche und junge Erwachsene der Allgemeinbevölkerung mittels Online-Befragung während des zweiten Lockdowns zu ihrer seelischen Gesundheit mit dem Brief Symptom Inventory-18 (BSI-18) und der Perceived Stress Scale. Des Weiteren untersuchten wir die Häufigkeit und Intensität der Nutzung sozialerMedien unserer Teilnehmer/innen. Über 50%der Jugendlichen und jungen Erwachsenen zeigten klinisch auffälligeWerte für Somatisierung, Depression, Angst und erlebtem Stress.Weibliche Teilnehmer/innen zeigten signifikant höhereWerte.Obwohl Adoleszente signifikant mehr und öfter pro Tag Zeit mit sozialen Medien verbrachten als junge Erwachsene, zeigten sich bei ihnen keine Korrelationen mit der Psychopathologie. Junge Erwachsene dagegen zeigten signifikant höhereWerte in den Bereichen Somatisierung, Depression und erlebtem Stress, je mehr Zeit sie mit sozialenMedien verbrachten. Diese Ergebnisse unterstreichen, dass die Nutzung von sozialen Medien differenziert betrachtet werden sollte, da nicht allein die Dauer und Häufigkeit entscheidend für mögliche negative Auswirkungen auf die seelische Gesundheit sind.
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  • 文章类型: English Abstract
    \"If certain tensions are present, it affects everyone\": Multiple case study on processes of coercive measures. Abstract: Background: There is an urgent need to reduce coercive measures in psychiatric care. The interaction between patients, nursing staff and medical professionals influences the course of a coercive measure. Aim: The interaction before, during and after coercive measures will be described and compared from the perspectives of the parties involved in order to identify a potential for prevention and quality improvement. Methods: A multiple case study of three coercive measures was conducted, each consisting of interviews with three participants, case documentation, photos, and observation. The data material was analysed thematically with subsequent single-case and cross-case analysis. Results: The thematic analysis revealed three areas of tension: tension and relaxation, humaneness and dehumanisation, as well as safety and autonomy. The stage before coercion was characterised by interacting tensions and the influence of emotions and stress. In all cases, a verbal communication gap was present. During the coercive measure, the quality of interactions between patients and nurses determined their experience. After coercion, the impacts of the measure on the persons and their relationships as well as reflections were the focus. Conclusions: De-escalation techniques turn out to be a key issue, whereby special attention should be paid to emotional and nonverbal aspects in the future. The results underline the relevance of empathy and respect throughout the process for prevention as well as for quality of care. Debriefings of coercive measures should be conducted routinely.
    Zusammenfassung: Hintergrund: Zwangsmaßnahmen (ZM) sind in der psychiatrischen Versorgung dringend zu reduzieren. Die Interaktionen zwischen Patient_innen, Pflegefachpersonen (PP) und ärztlichen Fachpersonen beeinflussen den Verlauf von ZM. Ziel: Die Interaktionen vor, während und nach ZM werden aus den Perspektiven der beteiligten Personen beschrieben und gegenübergestellt, um daraus Potential für Prävention und Qualitätsverbesserung zu erkennen. Methoden: Eine multiple Fallstudie zu drei ZM wurde durchgeführt, jeweils bestehend aus Interviews mit drei Beteiligten, Falldokumentation, Fotos und Beobachtung. Das Datenmaterial wurde thematisch analysiert mit anschließender Single-Case- und Cross-Case-Analyse. Ergebnisse: Drei Spannungsfelder zeigten sich: Anspannung und Entspannung, Menschlichkeit und Entmenschlichung sowie Sicherheit und Autonomie. Die Phase vor der ZM war geprägt durch wechselwirkende Spannungen und dem Einfluss von Emotionen und Stress. In allen Fällen lag eine verbale Kommunikationsstörung vor. Während der ZM bestimmte die Qualität der Interaktion zwischen PP und Patient_in deren Erleben. Nach der ZM standen Auswirkungen der ZM auf die Personen und Beziehungen sowie Reflexionen im Vordergrund. Schlussfolgerungen: Deeskalationstechniken erweisen sich als zentral, wobei künftig ein besonderes Augenmerk auf emotionale und nonverbale Aspekte gelegt werden sollte. Die Resultate bestätigen die Bedeutung von Empathie und Respekt während des gesamten Prozesses hinsichtlich Prävention und Pflegequalität. Nachbesprechungen zu erfolgten ZM sollten routinemäßig durchgeführt werden.
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  • 文章类型: Systematic Review
    Patient navigation (PN) aims to improve timely access to healthcare by helping patients to \"navigate\" complex service provision landscapes. PN models have been applied in diverse healthcare settings including perinatal mental health (PMH). However, the practice models and implementation of PN programs vary widely, and their impact on engagement with PMH services has not been systematically investigated. This systematic narrative review study aimed to (1) identify and describe existing PMH PN models, (2) understand their effectiveness in improving service engagement and clinical outcomes, (3) review patient and provider perceptions, and (4) explore facilitators and barriers to program success. A systematic search of published articles/reports describing PMH PN programs/service delivery models targeting parents in the period from conception to 5 years postpartum was conducted. In total, 19 articles describing 13 programs were identified. The analysis yielded a number of commonalities and differences across program settings, target populations, and the scope of the navigator role. While there was promising evidence to support the clinical efficacy and impact on service utilization of PN programs for PMH, the current evidence base is sparse. Further research evaluating the efficacy of such services, and facilitators and barriers to their success, is warranted.
    La meta de Navegación del Paciente (PN) es mejorar el acceso a tiempo a servicios de cuidado de salud por medio de ayudar a los pacientes a “navegar” los complejos esquemas de provisión de servicios. Los modelos PN han sido aplicados en diversos escenarios de cuidados de salud incluyendo la salud mental perinatal (PMH). Sin embargo, los modelos de la práctica e implementación de programas PN varían ampliamente, y su impacto en la participación de los servicios PMH no ha sido sistemáticamente investigada. Este estudio de revisión narrativa sistemática se propuso 1) identificar y describir modelos PMH PN existentes, 2) comprender su eficacia para mejorar la participación en el servicio y resultados clínicos, 3) examinar las percepciones de pacientes y proveedores, y 4) explorar factores facilitadores y barreras al éxito del programa. Se llevó a cabo una sistemática investigación de artículos/reportes publicados que describen modelos que proveen programas/servicios de PMH PN con enfoque en los padres en el período desde la concepción hasta los 5 años posteriores al parto. En total, se identificaron 19 artículos que describían 13 programas. Los análisis dieron como resultado un número de puntos comunes y diferencias a través de la composición de los programas, la población a la cual se dirigían, y el ámbito del papel del navegador. A pesar de que se observó una evidencia prometedora para apoyar la efectividad clínica y el impacto sobre la utilización del servicio de programas PN para PMH, la base actual de la evidencia es escasa. Es necesaria una posterior investigación para evaluar la efectividad de tales servicios, y puntos que los faciliten o barreras al éxito de éstos.
    La Navigation du Patient (abrégé ici NP en français) a pour but d\'améliorer l\'accès rapide aux soins de santé en aidant les patients à « naviguer » un paysage complexe d\'offre de services. Les modèles NP ont été appliqués dans divers contextes de soins de santé y compris la santé mentale périnatale (SMP en français ici). Cependant les modèles de pratique et de mises en place de programmes NP varient grandement, et leur impact sur l\'engagement avec des services SMP n\'a pas encore été examiné systématiquement. Cette étude narrative systématique s\'est donnée pour but de 1) identifier et décrire les modèles NP existants, 2) comprendre leur efficacité à améliorer d\'engagement du service et ses résultats cliniques, 3) passer en revue les perceptions du patient et du prestataire, et 4) explorer ce qui facilite et fait obstacle au succès du programme. Une recherche systématique d\'articles/rapports publiés décrivant des modèles de prestation de NP SMP visant des parents dans la période de la conception à 5 ans postpartum a été faite. En tout 19 articles décrivant 13 programmes ont été identifiés. L\'analyse a produit un nombre de points communs et de différences au travers des contextes des programmes, des populations ciblées et de la portée du rôle de navigateur. Bien qu\'il y ait des preuves promettantes soutenant l\'efficacité clinique et l\'impact de l\'utilisation de services des programmes NP pour la SMP la base de preuves actuelle est éparse. Des recherches supplémentaires évaluant l\'efficacité de tels services ainsi que les facteurs de facilitation et les barrières au succès sont nécessaires.
    innennavigation (PN) zielt darauf ab, den rechtzeitigen Zugang zur Gesundheitsversorgung zu verbessern, indem den Patient:innen geholfen wird, in der komplexen Landschaft der Leistungserbringung zu „navigieren“. PN-Modelle wurden in verschiedenen Bereichen der Gesundheitsversorgung angewandt, darunter auch in der perinatalen psychischen Gesundheit (perinatal mental health; PMH). Die Praxismodelle und die Umsetzung von PN-Programmen sind jedoch sehr unterschiedlich und ihre Auswirkungen auf die Inanspruchnahme von PMH-Diensten wurden bisher nicht systematisch untersucht. Diese systematische, narrative Übersichtsstudie zielte darauf ab, 1) bestehende PN-Modelle in der PMH zu identifizieren und zu beschreiben, 2) ihre Effektivität bei der Verbesserung der Inanspruchnahme von Diensten und klinischen Ergebnissen zu verstehen, 3) die Wahrnehmungen von Patient:innen und Trägern zu überprüfen und 4) Erleichterungen und Hindernisse für einen Erfolg des Programms zu untersuchen. Eine systematische Suche nach veröffentlichten Artikeln/Berichten wurde durchgeführt, die PMH PN-Programme/Dienstleistungsmodelle beschreiben und sich an Eltern in der Zeit von der Empfängnis bis 5 Jahre nach der Geburt richten. Insgesamt wurden 19 Artikel identifiziert, die 13 Programme beschreiben. Die Analyse ergab eine Reihe von Gemeinsamkeiten und Unterschieden zwischen den Programmsettings, den Zielgruppen und dem Umfang der Rolle der Navigation. Obwohl es vielversprechende Belege für die klinische Wirksamkeit und Auswirkungen auf die Inanspruchnahme von PMH-Diensten durch PN-Programme gab, ist die derzeitige Evidenzbasis dürftig. Weitere Forschungsarbeiten zur Bewertung der Wirksamkeit solcher Dienste sowie der Faktoren und Hindernisse für ihren Erfolg wären berechtigt.
    患者ナビゲーション (PN) は、患者が複雑なサービス提供の風景を「ナビゲート」する手助けをすることによる、タイムリーな医療へのアクセス改善を目的としている。PNモデルは、周産期メンタルヘルス (PMH) を含む多様な医療環境で適用されてきた。しかし、PNプログラムの実践モデルや実施方法は様々であり、PMHサービスへの参加に与える影響については体系的に調査されていない。本系統的なナラティブレビュー研究は、1) 既存のPMH PNモデルの特定と記述、2) サービス参加と臨床結果の改善におけるその有効性の理解、3) 患者とサービス提供者の認識のレビュー、4) プログラム成功の促進因子と障壁の探求を目的としたものである。妊娠から産後5年までの親を対象としたPMH PNプログラム/サービス提供モデルについて記述された発表論文/報告書の系統的検索を行った。その結果、13のプログラムについて記述された19の論文が確認された。分析の結果、プログラムの設定、対象集団、ナビゲーターの役割の範囲において、多くの共通点と相違点が見出された。PMHのためのPNプログラムの臨床的有効性とサービス利用への影響を支持する有望な根拠があったが、現在のエビデンス基盤はまばらであった。このようなサービスの有効性、および成功の促進要因と障壁を評価するさらなる研究が必要である。.
    患者导航 (PN) 旨在通过帮助患者“导航”复杂的医疗服务环境, 改善及时获得医疗保健的机会。PN模型已应用于包括围产期心理健康 (PMH) 在内的各种医疗环境中。然而, PN项目的实践模式和实施差异很大, 其对参与PMH服务的影响尚未得到系统调查。本系统叙述性综述研究旨在:1) 识别和描述现有的PMH PN模型, 2) 了解它们在改善服务参与和临床结果方面的有效性, 3) 审查患者和提供者的看法, 以及4) 探索项目成功的促进因素和障碍。对描述从受孕到产后5年期间针对父母的PMH PN项目或服务交付模型的已发表文章或报告进行了系统检索。总共确定了描述13个项目的19篇文章。分析结果显示, 项目设置、目标人群和导航员职责范围存在一些共性和差异。虽然存在很有希望的证据支持PMH PN项目的临床疗效和对服务利用的影响, 但目前的证据基础还不充分。有必要进一步研究评估这类服务的功效以及项目成功的促进因素和障碍。.
    يهدف برنامج تصفح المرضى (PN) إلى تحسين الوصول في الوقت المناسب إلى الرعاية الصحية من خلال مساعدة المرضى على “تصفح” الأنظمة المعقدة لتقديم الخدمات. وقد تم تطبيق نماذج تصفح في بيئات رعاية صحية متنوعة بما في ذلك الصحة النفسية في الفترة المحيطة بالولادة (PMH). ومع ذلك ، فإن نماذج الممارسة وتنفيذ برامج PN تختلف بشكل كبير ، ولم يتم التحقيق بشكل منهجي في تأثيرها على المشاركة في خدمات الفترة المحيطة بالولادة. هدفت هذه المراجعة المنهجية إلى 1) تحديد ووصف نماذج تصفح الخدمات (PM) في خدمات (PMH) الحالية ، 2) فهم فعاليتها في تحسين المشاركة في الخدمات والنتائج الاكلينيكية ، 3) مراجعة تصورات المريض ومقدمي الخدمات ، 4) استكشاف العوامل الميسرة والعوائق التي تحول دون نجاح البرنامج. تم إجراء بحث منهجي للمقالات / التقارير المنشورة التي تصف برامج تصفح الخدمات ونماذج تقديم الخدمة التي تستهدف الوالدين في الفترة من الحمل إلى 5 سنوات بعد الولادة. وبشكل إجمالي ، تم تحديد 19 مقالة تصف 13 برنامجاً. أسفر التحليل عن عدد من القواسم المشتركة والاختلافات عبر سياقات البرنامج والفئة المستهدفة ونطاق دور المتصفح. بينما كانت هناك أدلة واعدة لدعم الفعالية الإكلينيكية والتأثير على استخدام الخدمة لبرامج تصفح الخدمات الصحية ، فإن قاعدة الأدلة الحالية قليلة. هناك ما يبرر إجراء مزيد من البحوث لتقييم فعالية هذه الخدمات ، والعوامل الميسرة والعوائق التي تحول دون نجاحها.
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