Soziale Unterstützung

Soziale Unterst ü tzung
  • 文章类型: English Abstract
    Chat-based cancer counseling in Switzerland: A reflexive thematic analysis of chat protocols focused on cancer survivors\' needs Abstract: Background: The number of people diagnosed with cancer and continue to live as cancer survivors is growing. Together with their relatives, they have information and counseling needs during the illness trajectory. With Cancerline, the Swiss Cancer League offers a chat-based counseling service for cancer survivors. Research question/objective: For the first time, the qualitative study investigated which needs cancer survivors express in Cancerline to gain insights for the further development and quality assurance of chat-based cancer counseling. Methods: Based on the principles of Interpretive Description, 669 chat counseling transcripts were analyzed using Braun et al. (2018) reflexive thematic analysis in an iterative process in six analysis steps. Results: Cancer survivorship needs in Cancerline are multifaceted, and we have identified nine themes: need anonymous chat to communicate, get informed, weigh ethical dilemmas and make decisions, seek meaning and hope, find ways to manage burdensome emotions, resolve social conflict and not burden others, feel understood and give space to own needs, clarify role as significant other acting correctly and seeking security. Conclusions: Chat-based counseling may contribute to supporting cancer survivors with information needs about cancer in a flexible way that is close to everyday life. Professionals can sensitize survivors to chat-based counseling, which makes low-threshold counseling accessible.
    Zusammenfassung: Hintergrund: Die Zahl der Menschen nimmt zu, die an Krebs erkranken, als Cancer Survivors weiterleben und zusammen mit ihren Angehörigen im Krankheitsverlauf Informations- und Beratungsbedürfnisse haben. Die Krebsliga Schweiz bietet mit der Cancerline eine Chat-basierte Beratung für Cancer Survivors an. Fragestellung/Ziel: Welche Bedürfnisse äußern Cancer Survivors in der Chat-Beratung Cancerline und was bedeutet dies für die Weiterentwicklung sowie Qualitätssicherung von Chat-basierter Beratung bei Krebs? Methode: Basierend auf den Prinzipien der Interpretive Description (Thorne, 2016) wurden in sechs Analyseschritten 669 Chat-Beratungsprotokolle mit reflexiver thematischer Analyse nach Braun et al. (2018) in einem iterativen Prozess ausgewertet. Ergebnisse: Die Bedürfnisse zu Cancer Survivorship in der Cancerline sind vielschichtig. Neun Themen wurden identifiziert: Anonymen Chat zur Kommunikation brauchen, sich informieren, ethische Dilemmata abwägen und Entscheidungen treffen, Sinn und Hoffnung suchen, Wege zum Umgang mit belastenden Emotionen finden, soziale Konflikte lösen und andere nicht belasten, sich verstanden fühlen und eigenen Bedürfnissen Raum geben, Angehörigen-Rolle klären und sich korrekt verhalten, sowie nach Sicherheit streben. Schlussfolgerungen: Chat-basierte Beratung kann möglicherweise dazu beitragen, Cancer Survivors alltagsnah und flexibel bei Informationsbedürfnissen zu Krebs zu unterstützen. Fachpersonen können Betroffene auf Chat-basierte Beratung aufmerksam und so niederschwellige Beratung zugänglich machen.
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  • 文章类型: Journal Article
    孕妇和父母在COVID-19期间经历了更高的心理健康问题和压力。怀孕期间的压力可能对胎儿有害,对亲子关系有害。然而,社会支持被认为是一种保护因素,缓冲压力的不利影响。本研究检查了(1)COVID-19期间的产前应激是否与产后6个月的亲子亲密关系有关,(2)社会支持调节了产前应激对亲子关系的影响。总的来说,181名参与者在怀孕期间和产后6个月完成了问卷调查。进行了分层线性回归分析,以评估社会支持是否减轻了怀孕期间压力对产后6个月父母与婴儿亲密关系的影响。结果表明,产前压力和社会支持对父母在产后6个月时与婴儿亲密感的影响显著(β=.805,p=.029);经历高产前压力和高社会支持的父母报告了更大的父母与婴儿亲密感,与那些报告高压力和低社会支持的人相比。研究结果强调了社会支持在保护亲子关系中的重要性,特别是在高压力的时候,例如在COVID-19大流行期间。
    Pregnant individuals and parents have experienced elevated mental health problems and stress during COVID-19. Stress during pregnancy can be harmful to the fetus and detrimental to the parent-child relationship. However, social support is known to act as a protective factor, buffering against the adverse effects of stress. The present study examined whether (1) prenatal stress during COVID-19 was associated with parent-infant closeness at 6 months postpartum, and (2) social support moderated the effect of prenatal stress on the parent-infant relationship. In total, 181 participants completed questionnaires during pregnancy and at 6 months postpartum. A hierarchical linear regression analysis was conducted to assess whether social support moderated the effect of stress during pregnancy on parent-infant closeness at 6 months postpartum. Results indicated a significant interaction between prenatal stress and social support on parents\' perceptions of closeness with their infants at 6 months postpartum (β = .805, p = .029); parents who experienced high prenatal stress with high social support reported greater parent-infant closeness, compared to those who reported high levels of stress and low social support. Findings underscore the importance of social support in protecting the parent-infant relationship, particularly in times of high stress, such as during the COVID-19 pandemic.
    Individuos y progenitores en estado de embarazo experimentan elevados problemas de salud mental y estrés durante el COVID‐19. El estrés durante el embarazo puede ser dañino para el feto y perjudicial para la relación progenitor‐niño. Sin embargo, es sabido que el apoyo social actúa como un factor de protección, sirviendo como agente amortiguador contra los adversos efectos del estrés. El presente estudio longitudinal examinó si 1) el estrés prenatal durante el COVID‐19 se asociaba con la cercanía madre‐infante a los seis meses después del parto, y 2) el apoyo social moderaba el efecto del estrés prenatal en la relación madre‐infante. Un total de 181 participantes completaron cuestionarios durante el embarazo y a los seis meses después del parto. Un análisis de regresión lineal jerárquico se llevó a cabo para evaluar si el apoyo social moderaba el efecto del estrés durante el embarazo en cuanto a la cercanía progenitor‐infante a los seis meses después del parto. Los resultados indicaron una interacción significativa entre el estrés prenatal y el apoyo social sobre las percepciones que los progenitores tenían de la cercanía con sus infantes a los seis meses después del parto (β = .805, p = .029); los progenitores que experimentaron un alto estrés prenatal con un alto apoyo social reportaron una mayor cercanía progenitor‐infante, comparados con aquellos que reportaron altos niveles de estrés y bajo apoyo social. Los resultados subrayan la importancia del apoyo social para proteger la relación progenitor‐infante, particularmente en épocas de alto estés, tal como durante la pandemia del COVID‐19.
    Les personnes enceintes et les parents font l\'expérience de plus grands problèmes de santé mentale et de plus de stress durant la crise du COVID‐19. Le stress durant la grossesse peut être néfaste pour le foetus et vient au détriment de la relation parent‐enfant. Cependant l\'on sait que le soutien social est un facteur de protection, faisant tampon face aux effets adverses du stress. Cette étude longitudinale a examiné si 1) le stress prénatal durant le COVID‐19 était lié à la proximité mère‐nourrisson à six mois postpartum, et 2) le soutien social a modéré l\'effet du stress prénatale sur la relation mère‐nourrisson. En tout 181 participants ont rempli des questionnaires durant la grossesse et à sic mois postpartum. Une analyse de régression linéaire hiérarchique a été faite pour évaluer si le soutien social a modéré l\'effet du stress durant la grossesse sur la proximité parent‐nourrisson à six mois postpartum. Les résultats ont indiqué une interaction importante entre le stress prénatal et le soutien social sur les perceptions des parents de la proximité avec leurs nourrissons à six mois postpartum (β = ,805, p = ,029); les parents qui ont fait l\'expérience d\'un stress prénatal élevé avec un soutien social élevé ont signalé une plus grande proximité parent‐nourrisson, comparé à ceux ayant signalé des niveaux de stress élevés et un faible soutien social. Les résultats soulignent l\'importance du soutien social dans la protection de la relation parent‐nourrisson, particulièrement en temps de stress élevé, comme durant la pandémie de COVID‐19.
    Soziale Unterstützung federt die Auswirkung von Schwangerschaftsstress auf die Wahrnehmung der Nähe zwischen Eltern und Kind während der COVID‐19‐Pandemie ab Schwangere und Eltern leiden während COVID‐19 unter erhöhten psychischen Problemen und Stress. Stress während der Schwangerschaft kann für den Fötus schädlich sein und die Eltern‐Kind‐Beziehung beeinträchtigen. Es ist jedoch bekannt, dass soziale Unterstützung als Schutzfaktor wirkt und die negativen Auswirkungen von Stress abfedert. In der vorliegenden Längsschnittstudie wurde untersucht, ob 1) pränataler Stress während COVID‐19 sechs Monate nach der Geburt mit der Nähe zwischen Mutter und Kind zusammenhängt und 2) ob soziale Unterstützung den Effekt pränatalen Stresses auf die Mutter‐Kind‐Beziehung moderiert. Insgesamt füllten während der Schwangerschaft und sechs Monate nach der Geburt 181 Teilnehmerinnen Fragebögen aus. Es wurde eine hierarchische lineare Regressionsanalyse durchgeführt, um festzustellen, ob soziale Unterstützung den Effekt von Stress während der Schwangerschaft auf die Nähe zwischen Mutter und Kind sechs Monate nach der Geburt moderiert. Die Ergebnisse zeigten eine signifikante Interaktion zwischen pränatalem Stress und sozialer Unterstützung auf die Wahrnehmung der Eltern von Nähe zu ihren Kindern sechs Monate nach der Geburt (β = .805, p = .029); Eltern, die hohen pränatalen Stress mit hoher sozialer Unterstützung erlebten, berichteten von größerer Eltern‐Kind‐Nähe im Vergleich zu denen, die ein hohes Stressniveau und geringe soziale Unterstützung berichteten. Die Ergebnisse unterstreichen die Bedeutung sozialer Unterstützung für den Schutz der Eltern‐Kind‐Beziehung, insbesondere in Zeiten hohen Stresses, wie z. B. während der COVID‐19‐Pandemie.
    流行期における親子間の親密さの認知に対する妊娠ストレスの影響の社会的支援による緩衝 COVID‐19の流行中、妊娠中の個人と親は、精神衛生上の問題とストレスの高まりを経験している。妊娠中のストレスは胎児に有害であり、親子関係にも悪影響を及ぼす可能性がある。しかし、社会的支援は保護因子として作用し、ストレスの悪影響を緩衝することが知られている。今回の縦断研究では、1)COVID‐19中の出生前ストレスが産後6ヵ月の母子密着度と関連するかどうか、2)社会的支援が出生前ストレスの母子関係への影響を緩和するかどうかを検討した。合計181名の参加者が、妊娠中と産後6ヶ月の時点でアンケートに回答した。社会的支援が妊娠中のストレスが産後6ヶ月の親子関係に及ぼす影響を緩和するかどうかを評価するために、階層的線形回帰分析を行った。その結果、出生前ストレスと社会的支援との間に、産後6ヵ月における両親の乳児との親密さの認識に対する有意な相互作用が示された(β = 0.805、p = 0.029);出生前ストレスが高く社会的支援が高いと報告された両親は、ストレスが高く社会的支援が低いと報告された両親に比べ、乳児との親密さが高いと報告された。特にCOVID‐19パンデミックのような高ストレス時には、親子関係を保護する社会的支援の重要性が強調された。.
    在COVID‐19期间, 孕妇和父母会面临严重的心理健康问题和压力。 孕期压力可能对胎儿有害, 也不利于亲子关系。然而, 社会支持被认为是一种保护因素, 可以缓解压力带来的负面影响。这项纵向研究旨在探究以下两个问题:1)COVID‐19期间孕期压力是否与产后六个月母婴亲密程度存在关联, 2)社会支持是否调节了孕期压力对母婴关系的影响。总共有181名参与者完成了孕期和产后六个月的问卷调查。我们进行了分层线性回归分析, 以评估社会支持是否调节了孕期压力对产后六个月亲子亲密程度的影响。结果显示, 孕期压力和社会支持之间存在显著交互作用, 对父母在孩子六个月时感受到的亲密程度产生影响(β = .805, p = .029);与经历高压力但社会支持较低的父母相比, 经历高压力且拥有高社会支持的父母报告了更高的亲子亲密程度。研究结果强调了社会支持在保护亲子关系方面的重要性, 特别是在高压时期, 例如在COVID‐19大流行期间。.
    دور الدعم الاجتماعي الوقائي في تخفيف أثر ضغوط الحمل على تصورات التقارب بين الوالدين والرضيع أثناء جائحة كوفيد‐19 يعاني الحوامل والآباء من مشاكل صحية نفسية مرتفعة وضغط نفسي خلال فترة انتشار فيروس كورونا. ويمكن أن يكون الإجهاد أثناء الحمل ضاراً بالجنين ويضر بالعلاقة بين الوالدين والطفل. ومع ذلك، من المعروف أن الدعم الاجتماعي يعمل كعامل وقائي، حيث يحمي من الآثار الضارة للتوتر. تناولت الدراسة الطولية الحالية ما إذا كان 1) الإجهاد العصبي والتوتر قبل الولادة أثناء كوفيد‐19 مرتبطاً بالتقارب بين الأم والرضيع بعد ستة أشهر من الولادة، و2) الدعم الاجتماعي يخفف من تأثير الإجهاد العصبي قبل الولادة على العلاقة بين الأم والرضيع. أكملت 181 مشاركة الاستبيانات أثناء الحمل وبعد ستة أشهر من الولادة. وتم إجراء تحليل الانحدار الخطي الهرمي لتقييم ما إذا كان الدعم الاجتماعي يخفف من تأثير الإجهاد أثناء الحمل على التقارب بين الوالدين والرضيع بعد ستة أشهر من الولادة. أشارت النتائج إلى وجود تفاعل كبير بين الإجهاد السابق للولادة والدعم الاجتماعي على تصورات الوالدين حول التقارب مع أطفالهم الرضع بعد ستة أشهر من الولادة p = .029)(β = .805, ؛ وأفاد الآباء الذين عانوا من ضغوط عالية قبل الولادة مع دعم اجتماعي مرتفع عن تقارب أكبر بين الوالدين والرضيع، مقارنة بأولئك الذين أبلغوا عن مستويات عالية من التوتر وانخفاض الدعم الاجتماعي. تؤكد النتائج على أهمية الدعم الاجتماعي في حماية العلاقة بين الوالدين والرضيع، خاصة في أوقات التوتر الشديد، مثل جائحة كوفيد‐19.
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  • 文章类型: Journal Article
    尽管据报道,西班牙裔/拉丁裔/美国移民的创伤经历率高,在西班牙裔/拉丁裔/有年幼子女的移民父母中,创伤后应激对育儿压力的影响被忽视.本研究测试了自我报告的母亲创伤后应激症状与育儿压力的直接和间接关系,以及保护因素在西班牙裔/拉丁裔/有幼儿的母亲中的中介作用。分析了从参与基于社区的儿童-父母二元干预的母亲那里收集的基线数据。措施包括创伤后应激障碍(PTSD)清单,保护因素调查,和育儿压力指数简短形式(PSI)。该样本包括80名母亲和一个0-6岁的孩子。这些母亲中约有75%是来自中美洲的移民。多因素回归分析显示,母亲创伤后应激症状预测PSI水平较高,和两个保护因素(社会支持和家庭功能/弹性)完全介导了母亲创伤后应激症状与PSI之间的关系。更高的社会支持和家庭功能/弹性可能对西班牙裔/拉丁裔/创伤后压力的母亲有保护作用,导致与育儿相关的较低水平的压力。研究结果强调了干预措施的重要性,这些干预措施可以增加获得社会支持的机会,并促进西班牙裔/拉丁裔/有创伤史的移民母亲的家庭功能/韧性,以更好地应对育儿压力。
    Despite high rates of traumatic experiences reported among Hispanic/Latino/a immigrants in the U.S., the effect of post-traumatic stress on parenting stress among Hispanic/Latino/a immigrant parents with young children has been overlooked. The present study tested the direct and indirect relationships of self-reported maternal post-traumatic stress symptoms on parenting stress, and the mediating role of protective factors among Hispanic/Latino/a mothers with young children. Baseline data collected from mothers participating in a community-based child-parent dyadic intervention were analyzed. Measures included the post-traumatic stress disorder (PTSD) Checklist, the Protective Factors Survey, and the Parenting Stress Index-Short Form (PSI). The sample included 80 mothers with a child between ages 0-6 years. About 75% of these mothers were migrants from Central America. A multivariate regression analysis showed that maternal post-traumatic stress symptoms predicted higher levels of PSI, and two protective factors (social support and family functioning/resilience) fully mediated the relationship between maternal post-traumatic stress symptoms and PSI. Higher social support and family functioning/resiliency may have protective effects on Hispanic/Latino/a mothers with post-traumatic stress, leading to lower levels of stress related to parenting. Findings underscore the importance of interventions that enhance access to social support and promote family functioning/resilience for Hispanic/Latino/a immigrant mothers with trauma histories to cope better with parenting stress.
    A pesar de las altas tasas de experiencias traumáticas entre inmigrantes hispano/latinos/as en Estados Unidos, el efecto del estrés postraumático en la crianza entre progenitores inmigrantes hispano/latinos/as con niños pequeños ha pasado desapercibido. El presente estudio puso a prueba las directas e indirectas relaciones de síntomas de estrés postraumático materno auto reportado sobre el estrés de crianza, así como el papel mediador de factores de protección entre madres hispano/latinas con niños pequeños. Se analizaron los datos de referencia obtenidos de madres participantes en una intervención diádica progenitor-niño con base comunitaria. Entre las medidas se incluyeron la lista de verificación de Trastorno de Estrés Postraumático (PTSD), la Encuesta de Factores de Protección, así como el Formulario Corto del Índice de Estrés de Crianza (PSI). El grupo muestra contaba con 80 madres con un niño entre 0 y 6 años de edad. Cerca del 75% de estas madres eran inmigrantes de América Central. Un análisis de regresión multivariado mostró que los síntomas de estrés postraumático materno predecían más altos niveles de PSI, y dos factores de protección (apoyo social y funcionamiento y resiliencia familiar) completamente mediaron la relación entre los síntomas de estrés postraumático materno y PSI. Un más alto apoyo social y funcionamiento y resiliencia de la familia pudiera tener efectos de protección sobre madres hispanas/latinas con estrés postraumático, llevando a más bajos niveles de estrés relacionado con la crianza. Los resultados resaltan la importancia de mejorar el acceso al apoyo social y promover el funcionamiento y resiliencia de la familia para madres inmigrantes hispanas/latinas con un historial de trauma y así poder arreglárselas mejor con el estrés de crianza.
    En dépit de taux élevés d\'expériences traumatiques rapportés chez les immigrés hispaniques/latinos et latinas aux Etats-Unis d\'Amérique l\'effet du stress post-traumatique sur le stress de parentage chez les parents hispaniques/latinos et latinas immigrés avec de jeunes enfants est souvent oublié. Cette étude a testé les relations directes et indirectes des symptômes de stress post-traumatique maternel auto-rapporté sur le stress de parentage et le rôle médiateur de facteurs de protection chez les mères hispaniques/latinas avec de jeunes enfants. Les données de base recueillies de mères participant à une intervention dyadique enfant-parent Communautaire ont été analysées. Les mesures ont inclus la Checklist TSPT, le Sondage de Facteurs Protecteurs (Protective Factors Survey), et le Formulaire Court de l\'Index de Stress de Parentage (Parenting Stress Index-Short Form, soit PSI). L’échantillon a inclus 80 mères avec un enfant entre l’âge de 0-6 ans. A peu près 75% de ces mères avaient immigré de l\'Amérique Centrale. Une analyse de régression multivariée a montré que les symptômes de stress post-traumatique maternel a prédit des niveaux plus élevés de PSI et seuls deux facteurs protecteurs (le soutien social et le fonctionnement/la résilience familial(e) ont totalement médiatisé la relation entre les symptômes de stress post-traumatique et le PSI. Un soutien social plus élevé et le fonctionnement/la résilience familial(e) peuvent avoir des effets protecteurs sur les mères hispaniques/latinas avec du stress post-traumatique, menant à des niveaux moins élevés de stress lié au parentage. Les résultats soulignent l\'importance des interventions qui renforcent l\'accès au soutien social et promeuvent le fonctionnement/la résilience familial(e) pour les mères hispaniques/latinas avec un passé de trauma pour mieux faire face au stress de parentage.
    Die schützende Wirkung von sozialer Unterstützung und „Family Functioning“ auf elterlichen Stress bei hispanischen/lateinamerikanischen eingewanderten Eltern mit traumatischen Lebenserfahrungen: Eine Mediationsanalyse Trotz der hohen Raten an traumatischen Erfahrungen unter hispanischen/lateinamerikanischen Immigranten:innen in den USA, wurden die Auswirkungen von posttraumatischem Stress auf elterlichen Stress unter hispanischen/lateinamerikanischen eigewanderten Eltern mit kleinen Kindern bisher vernachlässigt. In der vorliegenden Studie wurden die direkten und indirekten Zusammenhänge zwischen selbstberichteten mütterlichen posttraumatischen Stresssymptomen und elterlichem Stress sowie die mediierende Rolle von Schutzfaktoren bei hispanischen/lateinamerikanischen Müttern mit kleinen Kindern untersucht. Dazu wurden Baseline-Daten von Müttern ausgewertet, die an einer gemeindebasierten dyadischen Eltern-Kind-Intervention teilnahmen. Zu den Messinstrumenten gehörten die PTSD-Checkliste, der „Protective Factors Survey“ und der „Parenting Stress Index-Short Form“ (PSI). Die Stichprobe umfasste 80 Mütter mit einem Kind im Alter von 0-6 Jahren. Etwa 75 % dieser Mütter waren Migrantinnen aus Zentralamerika. Eine multivariate Regressionsanalyse zeigte, dass posttraumatische Belastungssymptome der Mütter höhere PSI-Werte vorhersagten und dass zwei Schutzfaktoren (soziale Unterstützung und „Family Functioning“/Resilienz) den Zusammenhang zwischen posttraumatischen Belastungssymptomen der Mütter und dem PSI vollständig mediierten. Höhere soziale Unterstützung und eine funktionierende/resiliente Familie haben möglicherweise eine schützende Wirkung auf hispanische/lateinamerikanische Mütter mit posttraumatischem Stress, was zu einem niedrigeren Stressniveau im Zusammenhang mit der Elternschaft führt. Die Ergebnisse unterstreichen, wie wichtig Interventionen sind, die den Zugang zu sozialer Unterstützung verbessern und das „Familiy Functioning“/ die Resilienz der Familie fördern, damit hispanische/lateinamerikanische Mütter mit traumatischer Vorgeschichte besser mit elterlichem Stress umgehen können.
    トラウマ的な人生経験を持つヒスパニック/ラテンアメリカ系移民の親における子育てストレスに対する社会的支援と家族機能の保護効果:媒介分析 米国のヒスパニック/ラテンアメリカ系移民における高率なトラウマ的な体験の報告にも関わらず、幼い子どもを持つヒスパニック/ラテンアメリカ系移民の親におけるトラウマ後ストレスの育児ストレスへの影響は見落とされてきた。本研究では、幼い子どもを持つヒスパニック/ラテンアメリカ系移民の母親を対象に、母親の自己申告による心的外傷後ストレス症状と育児ストレスの直接的・間接的関係、および保護因子の媒介的役割について検証した。地域密着型の子-親ペア介入に参加した母親から収集した基本データを分析した。測定項目は、PTSDチェックリスト、保護要因調査、子育てストレス指数(PSI)であった。対象は0歳から6歳までの子どもを持つ80人の母親である。これらの母親の約75%は中米からの移住者であった。多変量回帰分析の結果、母親の心的外傷後ストレス症状はより高いレベルのPSIを予測し、2つの保護因子 (社会的支援と家族機能/回復力) が母親の心的外傷後ストレス症状とPSIの関係を完全に媒介することが示された。より高い社会的支援と家族機能/回復力は、心的外傷後ストレスを抱えるヒスパニック/ラテンアメリカ系移民の母親に対して保護効果をもたらし、子育てに関連するストレスのレベルを低下させる可能性がある。この調査結果は、トラウマ歴を持つヒスパニック/ラテンアメリカ系移民の母親が子育てストレスにうまく対処するために、社会的支援へのアクセスを強化し、家族機能/回復力を促進する介入の重要性を強調するものであった。.
    尽管据报道, 美国西班牙裔、拉丁裔或其他移民中创伤经历的发生比例很高, 但创伤后压力对有年幼子女的西班牙裔、拉丁裔或其他移民父母育儿压力的影响却被忽视了。本研究测试了自我报告的母亲创伤后应激症状与育儿压力的直接和间接关系, 以及保护因素在有年幼子女的西班牙裔、拉丁裔或其他母亲中的中介作用。对从参与社区母子二元干预的母亲处收集的基本数据进行了分析。测量措施包括“PTSD检查表”“保护因素调查”以及“育儿压力指数简表 (PSI) ”。样本包括80名母亲, 她们的孩子年龄在0-6岁之间。这些母亲中约75%是来自中美洲的移民。多元回归分析表明, 母亲创伤后应激症状预示着更高水平的PSI, 两个保护因素 (社会支持、家庭功能或恢复力) 完全介导了母亲创伤后应激症状和PSI之间的关系。更高的社会支持和家庭功能或恢复力可能对有创伤后压力的西班牙裔、拉丁裔或其他移民母亲产生保护作用, 从而降低与育儿相关的压力水平。研究结果强调了干预措施的重要性, 这些干预措施可以提高有创伤史的西班牙裔、拉丁裔或其他移民母亲获得社会支持的机会, 促进家庭功能或恢复力, 以更好地应对育儿压力。.
    الآثار الوقائية للدعم الاجتماعي وأداء الأسرة على إجهاد الأبوة والأمومة بين الآباء المهاجرين الأمريكيين من أصل إسباني/لاتيني/من ذوي التجارب الحياتية المؤلمة: تحليل العوامل الوسيطة على الرغم من المعدلات المرتفعة للتجارب الصادمة المبلغ عنها بين المهاجرين من أصل هسباني/ لاتيني في الولايات المتحدة، فقد تغاضت الدراسات عن تأثير الاجهاد بعد الصدمة على ضغوط التربية الوالدية بين الآباء والأمهات المهاجرين من أصل لاتيني ولديهم أطفال صغار. تناولت هذه الدراسة العلاقات المباشرة وغير المباشرة لأعراض إجهاد الأمهات بعد الصدمة المبلغ عنها ذاتيًا على إجهاد التربية الوالدية، والدور الوسيط للعوامل الوقائية بين الأمهات اللاتينيات اللواتي لديهن أطفال صغار. تم تحليل البيانات الأساسية التي تم جمعها من الأمهات المشاركات في التدخل المجتمعي من خلال ثنائيات الوالدين الأطفال. وشملت المقاييس القائمة المرجعية لاضطراب ما بعد الصدمة، واستبيان العوامل الوقائية، ونموذج مؤشر إجهاد التربية الوالدية القصير (PSI). وشملت العينة 80 أم لديهن أطفال تتراوح أعمارهم بين 0-6 سنوات. حوالي 75٪ من هؤلاء الأمهات كن مهاجرات من أمريكا الوسطى. أظهر تحليل الانحدار متعدد المتغيرات أن أعراض الإجهاد ما بعد الصدمة للأم تنبأت بمستويات أعلى من PSI، وعاملان وقائيان (الدعم الاجتماعي وأداء/مرونة الأسرة) توسطا بشكل كامل في العلاقة بين أعراض الإجهاد ما بعد الصدمة للأم و PSI. قد يكون للدعم الاجتماعي العالي وأداء/مرونة الأسرة آثار وقائية على الأمهات اللاتينيات اللائي يعانين من إجهاد ما بعد الصدمة، مما يؤدي إلى انخفاض مستويات التوتر المتعلق بالتربية. تؤكد النتائج على أهمية التدخلات التي تعزز الوصول إلى الدعم الاجتماعي وتعزز أداء/مرونة الأسرة للأمهات اللاتينيات اللائي لديهن تاريخ من الصدمات للتعامل بشكل أفضل مع إجهاد التربية الوالدية.
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    The goal of this study was to examine the effects of preterm birth and maternal childbirth-related posttraumatic stress and parenting stress on maternal mind-mindedness (MM). The study also investigated the effects of perceived social support on parenting stress and MM. Sixty-five preterm (N = 32) and full-term (N = 33) mother-infant dyads were observed at 6 months. Measures of maternal MM were obtained from observations of mother-infant interaction. Mothers also provided ratings of their posttraumatic stress disorder (PTSD) symptoms, parenting stress, and perceived social support via an online survey. Experiencing a preterm birth did not affect mothers\' use of mental state descriptors during mother-infant interaction. Neither childbirth-related posttraumatic stress nor parenting stress directly affected maternal ability to comment on the child\'s mental states appropriately. However, at medium and high levels of perceived social support, a negative association between parenting stress and MM was observed. Maternal perception of being emotionally supported by significant others promoted MM in mothers showing low or mild levels of parenting stress, but not in mothers experiencing high stress in parenting their infants. Results suggest that a proclivity to MM might be affected by the interaction between parenting stress and social support, rather than by childbirth-related variables, such as prematurity.
    El propósito de este estudio fue examinar los efectos del nacimiento prematuro y el estrés materno postraumático relacionado con dar a luz, y el estrés de la crianza sobre la disposición de la mente (MM). El estudio también investigó los efectos que la percepción del apoyo social tiene en el estrés de la crianza y la disposición de la mente. Se observaron 65 díadas de madre-infantes prematuros (N = 32) y de gestación completa (N = 33) a los 6 meses. Las medidas de la disposición mental materna se obtuvieron de observaciones de la interacción madre-infante. Las madres también suministraron los puntajes de sus síntomas de PTSD, el estrés de la crianza y la percepción del apoyo social por medio de una encuesta electrónica. El experimentar un nacimiento prematuro no afectó el uso por parte de las madres de los factores de descripción del estado mental durante la interacción madre-infante. Ni el estrés postraumático relacionado con el dar a luz ni el estrés de la crianza directamente afectaron la habilidad materna para comentar de manera apropiada sobre los estados mentales del niño. Sin embargo, al nivel medio y alto de la percepción de apoyo social, se observó una asociación negativa entre el estrés de crianza y la disposición de la mente. La percepción materna de contar con el apoyo emocional de su pareja promovió la disposición mental de las madres que mostraban bajos o leves niveles de estrés de crianza, aunque no así en aquellas madres que experimentaban un nivel alto de estrés en la crianza de sus infantes. Los resultados sugieren que una propensión a la disposición mental pudiera ser afectada por la interacción entre el estrés de crianza y el apoyo social, en vez de las variables relacionadas con el dar a luz, tal como el nacimiento prematuro.
    Le but de cette étude était d\'examiner les effets du stress posttraumatique lié à la naissance avant terme et à l\'accouchement maternel et le stress de parentage sur l\'Etat d\'esprit/Orientation mentale (abrégé ici EE/OM). L’étude s\'est aussi penchée sur les effets du soutien social perçu du stress de parentage et de l\'EE/OM maternel. Soixante-cinq dyades mères-bébés nés avant terme (N = 32) et à plein terme (N = 33) ont été observées à 6 mois. Les mesures d\'EE/FM maternel ont été obtenues d\'observations de l\'interaction mère-bébé. Les mères ont aussi offert des évaluations de leurs propres symptômes ESPT, du stress de parentage, et du soutien social perçu au travers d\'un questionnaire en ligne. Le fait d\'avoir fait l\'expérience d\'une naissance avant terme n\'a pas affecté l\'utilisation de descripteurs de santé mentale des mères durant l\'interaction mère-bébé. Ni le stress posttraumatique lié à l\'accouchement ni le stress de parentage n\'ont affecté directement la capacité maternelle à commenter les états mentaux de l\'enfant de manière appropriée. Cependant, à des niveaux moyens et élevés de soutien social perçu, une association négative entre le stress de parentage et l\'EE/OM a été observée. La perception maternelle d’être soutenue émotionnellement par leurs partenaires a promu l\'EE/FM chez les mères faisant preuve de niveaux bas ou peu élevés de stress de parentage, mais pas chez les mères faisant preuve de stress élevé dans le parentage de leurs bébés. Les résultats suggèrent qu\'une tendance à l\'EE/OM peut être affectée par l\'interaction entre le stress de parentage et le soutien social, plutôt que par des variables liées à l\'accouchement, comme la prématurité.
    Ziel dieser Studie war es, die Effekte von Frühgeburten, geburtsbedingtem mütterlichen posttraumatischem Stress und elterlichem Stress auf mütterliche Mind-Mindedness (MM) zu untersuchen. Außerdem untersuchte die Studie den Effekt von wahrgenommener sozialer Unterstützung auf elterlichen Stress und MM. 65 Mutter-Kind Dyaden (mit N = 32 früh und N = 33 reif geborenen Säuglingen) wurden im Alter von 6 Monaten beobachtet. MM wurde anhand von Beobachtungen der Mutter-Kind-Interaktion erhoben. Über eine Online-Umfrage gaben die Mütter ein Rating ihrer PTBS-Symptome, ihres elterlichen Stresses und ihrer wahrgenommenen sozialen Unterstützung ab. Das Erleben einer Frühgeburt hatte keinen Einfluss auf die Verwendung von Beschreibungen mentaler Zustände durch die Mütter während der Mutter-Kind-Interaktion. Weder geburtsbedingter posttraumatischer Stress noch elterlicher Stress hatten einen direkten Einfluss auf die mütterliche Fähigkeit, mentale Zustände des Kindes angemessen zu kommentieren. Bei mittlerer und hoher wahrgenommener sozialer Unterstützung wurde jedoch ein negativer Zusammenhang zwischen elterlichem Stress und MM beobachtet. Wahrgenommene soziale Unterstützung förderte MM bei Müttern mit geringem oder mildem elterlichem Stress, nicht jedoch bei Müttern mit starkem elterlichem Stress. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass eine Tendenz zu MM eher durch die Wechselwirkung zwischen elterlichem Stress und sozialer Unterstützung als durch geburtsbezogene Variablen wie Frühgeburt beeinflusst werden könnte.
    早期産児と満期産児の母親におけるマインド−マインドネスと育児ストレス:母 親が認識する社会的サポートの緩和的役割 本研究の目的は、母親のマインド−マインドネス(MM)に対する早期産と母親の出 産に関連した心的外傷後ストレスと育児ストレスの影響について研究することで ある。また、育児ストレスとマインド−マインドネスに対する母親が認識する社 会的サポートの影響についても研究した。早期産(N = 32)と満期産(N = 33)の乳 児とその母親 65組を出生後6ヶ月時に観察した。母親のMMの評価は、母子相互作 用の観察から得た。母親らはまた、オンライン調査を通して、PTSD症状、育児ス トレス及び自分が認識する社会的サポートの評価を提供した。早期産の体験は、 母子相互作用中に使われる精神状態の記述子に影響を及ぼすことはなかった。出 産に関連した心的外傷後ストレス及び育児ストレスは、どちらも子どもの精神状 態を適切に表現する母親の能力に直接的に影響を及ぼすことはなかった。しかし ながら、母親が認識する社会的サポートの中及び高レベルにおいて、育児ストレ スとマインド−マインドネス間には負の相関が観察された。重要な他者に精神的 に支援されているという母親の認識は、育児ストレスが低あるいは中レベルでみ られる母親においては、マインド−マインドネスを促進していたが、育児におい て高ストレスを体験している母親ではそうなってはいなかった。結果は、マイン ド−マインドネスの傾向は、早産児といったような出産に関連する変数よりはむ しろ、育児ストレスと社会的サポート間の相互作用によって影響を受ける可能性 を示唆している。.
    本研究旨在探讨早产、母亲分娩相关的创伤后压力和育儿压力对母亲心智 (MM) 的影响。本研究还调查了领悟社会支持对育儿压力和心智的影响。在6个月龄时观察了65个早产 (N = 32) 和足月 (N = 33) 的母婴二人组。从母婴互动的观察中获得了对母亲MM的测量。母亲们还通过在线调查提供了他们的PTSD症状, 育儿压力和领悟社会支持的等级。经历早产并不影响母亲在母婴互动过程中使用心理状态描述词。分娩相关的创伤后压力和育儿压力都不会直接影响母亲对孩子心理状态的恰当评价。但是, 在中等和较高的领悟社会支持水平下, 观察到育儿压力和心智之间呈负相关。在那些表现出较低或中等水平育儿压力的母亲中, 得到另一半情感支持的母性知觉会提高其心智, 但在育儿过程中经历高压力的母亲则不会。研究结果表明, 心智倾向可能会受到育儿压力和社会支持之间相互作用的影响, 而不是受到与分娩相关的变量 (如早产) 的影响。.
    التخاطب الذهني وإجهاد الرعاية الوالدية عند أمهات الأطفال المبتسرين والرضّع كاملي المدى: الدور الملطف للدعم الاجتماعي المتصور كان الهدف من هذه الدراسة هو دراسة آثار الولادة المبتسرة والإجهاد اللاحق للولادة وإجهاد الرعاية الوالدية على التخاطب الذهني الأمومي(MM) .كما بحثت الدراسة في آثار الدعم الاجتماعي المتصور على الإجهاد الأبوي والتخاطب الذهني. تم ملاحظة 65 ثنائي من الأمهات والأطفال المبتسرين (N = 32) وكاملي المدة(N = 33) عند فترة 6 أشهر. تم الحصول على مقاييسMM الأم من ملاحظات التفاعل بين الأم والرضيع. كما قدم الأمهات تقييمات لأعراض اضطراب ما بعد الصدمة، والإجهاد الأبوي، والدعم الاجتماعي المتصور من خلال استبيان على الإنترنت. لم تؤثر تجربة الولادة المبتسرة على استخدام الأمهات لتوصيفات الحالة الذهنية أثناء التفاعل بين الأم والرضيع. لم يؤثر الإجهاد اللاحق للأمومة المرتبط بالولادة أو الإجهاد الأبوي بشكل مباشر على قدرة الأمهات على التعليق على الحالات العقلية للطفل بشكل مناسب. ومع ذلك، لوحظ وجود ارتباط سلبي بين الإجهاد الأبوي والتخاطب الذهني على المستويات المتوسطة والعالية من الدعم الاجتماعي المتصور. وقد عزز تصور الأم للدعم العاطفي من الشريك قدرة التخاطب الذهني لديها وأظهرت مستويات منخفضة أو خفيفة من إجهاد الرعاية الوالدية، ولكن لم يظهر هذا عند الأمهات اللاتي تعاني من الإجهاد العالي في الرعاية الوالدية للرضع. وتشير النتائج إلى أن الميل إلى التخاطب الذهني قد يتأثر بالتفاعل بين إجهاد الرعاية الوالدية والدعم الاجتماعي، وليس بالمتغيرات المرتبطة بالولادة، مثل الولادة المبتسرة.
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  • 文章类型: Journal Article
    佛罗里达产妇,婴儿,和早期儿童家庭访问(MIECHV)计划旨在支持孕妇和家庭发展技能和利用必要的资源,以促进他们的孩子的身体,社会,和情感发展。很少有评价的注意力集中在大规模,公共政策驱动的家访计划。提供社会支持是成功的家庭访问计划的重要组成部分;因此,在这种情况下,有必要更好地理解参与者对提供给他们的社会支持的看法。来自五个佛罗里达MIECHV计划的45名家庭访问参与者完成了半结构化电话采访。与会者讨论了他们对MIECHV计划的经验,包括他们与家庭访客互动的描述。内容分析显示,参与者经历了来自家访人员的多层社会支持。家庭需要并接受了大量的情感,器乐,信息性,和个人层面的评估支持。这种支持已嵌入并通过提供服务的家访模式的战略和活动得到加强。结果突出显示,在更大的护理系统中,提供了强大的机会进行家访,作为提供服务的一种方法,可以增加对母婴健康结果不利的高风险家庭的社会支持。讨论了对政策和实践的影响。
    The Florida Maternal, Infant, and Early Childhood Home Visiting (MIECHV) program is designed to support pregnant women and families in developing skills and utilizing resources necessary to promote their children\'s physical, social, and emotional development. Little evaluation attention has focused on large-scale, public policy driven home-visiting programs. Social support provision is a critical component of a successful home-visiting program; therefore, there is a need to better understand participants\' perceptions of social support provided to them in this context. Forty-five home-visiting participants from five Florida MIECHV programs completed semistructured telephone interviews. Participants discussed their experiences with the MIECHV program, including descriptions of their interactions with home visitors. Content analysis revealed that participants experienced multilayered social support from home-visiting staff. Families needed and received substantial emotional, instrumental, informational, and appraisal support at the individual level. This support was embedded within and strengthened by the strategies and activities of the home-visiting model of service provision. Results highlight the powerful opportunity home visiting offers as a method of service delivery within the larger system of care to increase social support in families experiencing high risk for negative maternal and child health outcomes. Implications for policy and practice are discussed.
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  • 文章类型: Journal Article
    \"Alone with the taboo\" - The social support experienced by women with vulvar neoplasia: a qualitative study Abstract.
    BACKGROUND: Cancer of the vulva is a gynaecological disease often with relevant impact for these women\'s daily life. On top of the medical complications, psychological problems might arise as well, due to the impaired quality of life and the withdrawal from social life. We do not know whether and what type of support is given to these patients.
    OBJECTIVE: The qualitative study aimed at describing how the affected women experience the support they receive from their social environment from the time of the diagnosis to six months postoperatively.
    METHODS: A qualitative design was used. In a secondary analysis, 20 transcribed interviews from the WOMN-PRO study were analysed by qualitative content analysis according to Mayring.
    RESULTS: The findings from the study resulted in four main categories: having a serious disease shows how the patients experience the diagnosis as a shock and are confronted with questions of guilt and taboos. The category feel alone was strongly represented with features of not-speaking out, not looking at it and not-acting. Do it on your own features descriptions of the strategies the women use to get out of their loneliness. In experience help, it is shown that women who try to get in touch with their social environment usually receive support.
    CONCLUSIONS: Patients have a high demand for information concerning the disease and its possible impacts on their daily life as well as emotional and practical support from their families / partners and especially from health professionals. We recommend designating someone who acts throughout the whole treatment process as a mediator and a person of trust.
    Zusammenfassung. Hintergrund: Vulväre Neoplasien sind gynäkologische Erkrankungen mit zum Teil einschneidenden Folgen für die Betroffenen. Neben physischen Komplikationen leiden die Frauen häufig unter psychischen Problemen. Die mit Scham besetzte Krankheit führt zu einer Verminderung der Lebensqualität und beeinträchtigt das Sozialleben. Es ist wenig bekannt darüber, was diese Frauen an sozialer Unterstützung erhalten. Ziel: Das Ziel dieser qualitativen Studie war, zu beschreiben, wie betroffene Frauen die Unterstützung durch das soziale Umfeld in der Zeit von der Diagnose bis sechs Monate postoperativ erleben bzw. vermissen. Methode: In der vorliegenden Sekundäranalyse wurde ein qualitatives Design gewählt. Es wurden 20 transkribierte Interviews aus der WOMAN-PRO-Studie mittels qualitativer Inhaltsanalyse nach Mayring ausgewertet. Ergebnisse: Die Analyse ergab vier Hauptkategorien: Eine schlimme Krankheit haben zeigt, wie die Frauen die Diagnose als Schock erlebten, mit welchen Tabuthemen sowie Schuldfragen sie sich auseinandersetzen mussten. Stark ausgeprägt war die Kategorie Sich allein fühlen, bedingt durch Nicht-Sprechen, Nicht-Hinschauen und Nicht-Handeln. In Selber anpacken wird beschrieben, welche Strategien den Frauen halfen, aus dem Alleinsein herauszufinden. In Hilfe erfahren wird deutlich, dass diejenigen Frauen, die von sich aus mit dem sozialen Umfeld in Kontakt traten, in der Regel soziale Unterstützung erhielten. Schlussfolgerungen: Diese Patientinnen haben einen hohen Bedarf an umfassenden Informationen sowie an emotionaler und praktischer Unterstützung durch das private Umfeld und besonders auch durch die Gesundheitsfachleute. Eine definierte Bezugs- und Vertrauensperson während des ganzen Behandlungsprozesses ist zu empfehlen.
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  • 文章类型: Journal Article
    We assessed mothers\' self-reported gains from a postpartum home-visiting (HV) project in which home visitors are volunteer mothers from the community. Hypotheses were that gains are positively related to (a) mothers\' felt-closeness with their home visitor, (b) mothers\' level of sociodemographic risk, and (c) the home visitors\' preproject training in support services for families or children (Professionalism). One hundred sixty-four clients returned written evaluations of the HV project. Items assessing gains were reduced to two factors: Improved Well-Being (\"Self\") and Improved Infant Care (\"Infant\"). Repeated measures general linear models, with Gains (Self, Infant) as the repeated measure, and multiple regression analyses evaluated the hypotheses. Across the sample, gains on both factors were moderate, although gain scores were higher regarding Self than for Infant. Results show that (a) Mothers\' felt-closeness with their volunteer was strongly related to mothers\' gains; (b) high-risk mothers gained more from the project than did mothers of lower risk, particularly regarding Infant Care; and (c) mothers visited by volunteers who were professionals reported more substantial gains than did mothers visited by volunteers who were not professionals. Findings can help explain variance in mothers\' gains from such projects and could be useful in improving their efficacy.
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  • 文章类型: Journal Article
    Social Networks of Children with Mentally Ill Parents Mental illness of parents can be a load situation for children. Supporting social relations might be an important source in such a situation. Social relations can be shown by social network analysis. Studies about social networks and mental health indicate differences regarding structure and potential for support when compared with social networks of healthy individuals. If and how mental illness of parents has an impact on their children\'s network is widely unknown. This systematic review shows methods and results of studies about social networks of children with mentally ill parents. By systematic search in electronic databases as well as manual search, two studies were found who met the target criteria. Both studies were conducted in the USA. Results of studies indicate that parental mental illness affects the state of mental health and social networks of children. Symptomatology of children changed due to perceived social support of network contacts. Impact of social support and strong network contacts seems to depend on age of children and the family situation. That\'s why support offers should be adapt to children\'s age. Focusing on social networks as potential resource for support and needs of the family affected seems appropriate during treatment.
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  • 文章类型: Journal Article
    The primary aim of this study was to examine predictors of paternal stress within the first 6 months of having a baby in a normative Australian sample, and to compare paternal and maternal stress. In total, 54 fathers and 71 mothers completed self-report measures of postnatal depressive symptoms, parenting stress, efficacy, responsiveness, attachment, and family and social support. Paired sample t test revealed a significant relationship within couples in their level of parenting stress. Fathers reported lower levels of postnatal depression, responsiveness, and attachment than did mothers. Fathers rated their level of social support to be higher than did mothers. Regression analyses indicated that responsiveness and efficacy significantly predicted paternal stress whereas responsiveness and attachment predicted maternal stress when history of psychological diagnosis and financial stability were controlled for. Results have implications for early preventive parenting programs.
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