关键词: Accessory pathway History Pre-excitation Radiofrequency ablation Wolff-Parkinson-White syndrome

Mesh : Humans Wolff-Parkinson-White Syndrome / diagnosis surgery Pre-Excitation Syndromes / diagnosis therapy Tachycardia, Supraventricular / surgery Tachycardia / surgery Accessory Atrioventricular Bundle / diagnosis surgery Catheter Ablation Electrocardiography

来  源:   DOI:10.1007/s00399-024-01000-6   PDF(Pubmed)

Abstract:
In 1930, Wolff, Parkinson and White described the syndrome that bears their names. The mechanisms of supraventricular tachycardias were analyzed by brilliant electrocardiography interpretation by Pick and Langendorf. Wellens and Durrer using electrophysiologic studies analyzed the tachycardia mechanism invasively. In Germany the group by Seipel and Breithardt as well as Neuss and Schlepper studied the tachycardia mechanisms and response to antiarrhythmic drugs invasively by electrophysiological studies. Following the first successful interruption of an accessory pathway by Sealy in 1967, surgeons and electrophysiologists cooperated in Germany. Two centers, Hannover and Düsseldorf were established. Direct current (DC) ablation of accessory pathways was introduced by Morady and Scheinman. Because of side effects induced by barotrauma of DC, alternative strategies were studied. In 1987, radiofrequency ablation was introduced and thereafter established as curative therapy of accessory pathways in all locations.
UNASSIGNED: Wolff, Parkinson und White beschrieben 1930 das Syndrom, das nach ihnen benannt wurde. Die Mechanismen der supraventrikulären Tachykardien wurden schon durch brillante Interpretation des Oberflächen-EKGs durch Pick und Langendorf erforscht. Wellens und Durrer analysierten invasiv mittels programmierter Stimulation die Rhythmusstörungen beim WPW-Syndrom. In der BRD waren die Arbeitsgruppen um Seipel und Breithardt sowie Neuss und Schlepper aktiv in der Erforschung der Tachykardiemechanismen und der Effekte von Antiarrhythmika. Nach der ersten operativen Durchtrennung einer akzessorischen Leitungsbahn durch Sealy 1967 etablierten sich operativ tätige elektrophysiologische Teams auch in der BRD, u. a. in Hannover und Düsseldorf. Die Gleichstromkatheterablation hielt Einzug in der kurativen Therapie des WPW-Syndroms durch Morady und Scheinman. Wegen der Nebenwirkungen des Barotraumas bei Gleichstromablation wurden alternative Therapiestrategien erforscht. 1987 hielt die Radiofrequenzablation (RF-Ablation) Einzug in die nichtpharmakologische Therapie des WPW-Syndroms und hat sich seither als Therapiestandard von akzessorischen Leitungsbahnen in allen Lokalisationen etabliert.
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