关键词: Emergency medical services Emergency medicine Health services research Long-term care Primary care

Mesh : Aged Aged, 80 and over Female Humans Male Emergency Medical Services Emergency Medical Technicians Germany Health Services Needs and Demand Home Care Services Homes for the Aged Nursing Homes Paramedics Retrospective Studies Transportation of Patients Utilization Review

来  源:   DOI:10.1007/s00063-023-01085-w   PDF(Pubmed)

Abstract:
BACKGROUND: The aim of this study was to obtain a differentiated view of interventions delivered by community paramedics (Gemeindenotfallsanitäter, G‑NFS) in older people in need of care living in nursing homes and at home.
METHODS: A retrospective analysis of G‑NFS documentation from 2021 with a focus on patients aged ≥65 years was performed. Data were grouped into callouts to nursing homes or private homes. Interventions, urgency, transport, and further recommendations were analyzed descriptively.
RESULTS: Of 5,900 G-NFS protocols, 43.0% (n = 2,410) were related to elderly people (mean age 80.8 years, 49.7% female). A total of 20.6% of these callouts involved nursing home residents, 38.4% (n = 926) were homecare patients, and 41% (n = 988) of callouts were to persons who did not rely on care. No specific interventions except advice were given to 48.4% of nursing home residents, and to even 82.1% of those in homecare and 83.7% of those without care needs. About 60% of the G‑NFS interventions were classified as non-urgent. Transport was waived for 63.1% of nursing home residents, for 58.1% in homecare, and for 60.6% of persons without care needs. A visit to the emergency department was recommended to 29.4% of nursing home residents, 37.6% of homecare patients, and 33.6% of persons without need of care. Measures related to urine catheters were documented much more often in nursing homes (38.5%) than in patients in homecare (15.1%) or without need of care (9.3%).
CONCLUSIONS: Community paramedics perform primary care tasks and can contribute to a reduction in unnecessary transport. It should be discussed whether the emergency medical service is responsible for such interventions and how older people in need of care can be cared for according to their needs in the future.
UNASSIGNED: HINTERGRUND: Ziel der Arbeit war eine differenzierte Betrachtung der Rettungsdiensteinsätze von Gemeindenotfallsanitätern (G-NFS) bei älteren Pflegebedürftigen im Pflegeheim und in der Häuslichkeit.
METHODS: Retrospektive Auswertung aller G‑NFS-Einsatzprotokolle aus dem Jahr 2021 von älteren Patienten (≥65 Jahre), unterteilt nach den Einsatzorten Pflegeheim, häusliche Pflege und nichtpflegebedürftig. Es wurden Maßnahmen, Dringlichkeit, Transport und Empfehlung deskriptiv analysiert.
UNASSIGNED: Von 5900 G‑NFS-Protokollen entfielen 43,0 % (n = 2410) auf ältere Patienten (Durchschnittsalter 80,8 Jahre, 49,7 % weiblich). Die Einsätze erfolgten mit 20,6 % (n = 496) bei Pflegeheimbewohnern, 38,4 % (n = 926) bei Pflegebedürftigen in häuslicher Versorgung und 41 % (n = 988) bei Nichtpflegebedürftigen. Eine Beratung erhielten 48,4 % der Pflegeheimbewohner, 82,1 % der Pflegebedürftigen in häuslicher Versorgung und 83,7 % der Nichtpflegebedürftigen. Etwa 60 % der Einsätze wurden bei allen Einsatzorten als nichtdringlich eingestuft. Auf Transporte wurde bei 63,1 % der Pflegeheimbewohner, 58,1 % der Pflegebedürftigen in häuslicher Versorgung und 60,6 % der Nichtpflegebedürftigen verzichtet. Ein Besuch der Notaufnahme wurde 29,4 % der Pflegeheimbewohner, 37,6 % der Pflegebedürftigen in häuslicher Versorgung und 33,6 % der Nichtpflegebedürftigen empfohlen. Dauerkatheter wurden häufiger im Pflegeheim (38,5 %) versorgt als in häuslicher Versorgung (15,1 %) und bei Nichtpflegebedürftigen (9,3 %).
UNASSIGNED: G‑NFS übernehmen primärversorgende Aufgaben und können zu einer Reduzierung unnötiger Transporte beitragen. Es muss jedoch diskutiert werden, inwieweit der Rettungsdienst für solche Einsätze zuständig ist und wie ältere Pflegebedürftige zukünftig bedarfsgerecht versorgt werden können.
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