关键词: Arthrite psoriasique Chronische Polyarthritis Disease-Modifying Antirheumatic Drug Psoriasis vulgaris Psoriasisarthritis Psoriatic arthritis chronic polyarthritis disease-modifying antirheumatic drug pharmacothérapie polyarthrite chronique psoriasis vulgaris

Mesh : Antibodies, Monoclonal, Humanized / adverse effects therapeutic use Antirheumatic Agents / adverse effects therapeutic use Arthritis, Psoriatic / drug therapy Comorbidity Contraindications Drug Therapy, Combination Humans Interleukin-17 / antagonists & inhibitors Methotrexate / adverse effects therapeutic use Phosphodiesterase 4 Inhibitors / adverse effects therapeutic use Tumor Necrosis Factor-alpha / antagonists & inhibitors Ustekinumab / adverse effects therapeutic use

来  源:   DOI:10.1024/1661-8157/a003090

Abstract:
Therapy of Psoriasis Arthritis Taking into Account New Treatment Options Abstract. Psoriatic arthritis occurs in about 20-30 % of patients with psoriasis. The disease is heterogeneous and can involve a variety of the distinct anatomical sites. The choice of medication depends on the type and the severity of clinical features. The recommendations of EULAR and GRAPPA serve as a guide for the choice of medication, which is used in sequential treatment steps. This is presented in our review in usable, simplified terms. Potential comorbidities leading to contraindication for certain treatments are considered. We present new and highly effective treatments, based on the pathogenesis of psoriasis and psoriatic arthritis, targeting the IL-23/IL-17 pathway.
Zusammenfassung. Die Psoriasisarthritis wird bei ca. 20–30 % der Patienten mit Psoriasis vulgaris diagnostiziert und weist ein heterogenes Erscheinungsbild auf. Die Therapie richtet sich nach den Manifestationsarten der Arthritis, wobei auch das Ausmass des Hautbefalls in die Therapieentscheidungen miteinfliessen soll. Es existieren verschiedene Klassen von Therapeutika, die gemäss einem Stufenschema eingesetzt werden, das in dieser Arbeit vereinfacht nach den Richtlinien der EULAR und der GRAPPA dargestellt wird. Eventuelle Kontraindikationen ausgehend von Komorbiditäten sollen mitberücksichtigt werden. Neuerdings sind Therapeutika zugelassen, die sich eng an der Pathogenese der Psoriasis und Psoriasisarthritis via IL-23/IL-17-Achse orientieren.
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