{Reference Type}: English Abstract {Title}: [Elbow hemiarthroplasty for coronal shear fractures of the distal humerus]. {Author}: Weber MM;Rausch V;Leschinger T;Müller LP;Hackl M; {Journal}: Oper Orthop Traumatol {Volume}: 36 {Issue}: 3 {Year}: 2024 Aug 22 {Factor}: 1.286 {DOI}: 10.1007/s00064-024-00852-y {Abstract}: OBJECTIVE: The aim of the operation is to replace the articular surface of the distal humerus in cases of nonreconstructible fractures of the distal humerus.
METHODS: Active patients with high functional requirements, in whom weight limitation of total elbow arthroplasty should be avoided.
METHODS: Contraindications include fractures with irreconstructible epicondyles and/or irreconstructible collateral ligaments, as well as ulnohumeral, or radiohumeral osteoarthritis.
METHODS: Following subcutaneous anterior transposition of the ulnar nerve, surgical dislocation of the elbow joint is achieved through a paratricipital approach with release of the soft tissue structures from the humerus. After resection of the trochlea, the intramedullary canal of the humerus is prepared using rasps in order to implant the hemiprosthesis with retrograde cementing. Finally, the medial and lateral collateral ligaments as well as the flexors and extensors are repaired.
METHODS: Early functional rehabilitation in a hinged elbow orthosis while avoiding varus/valgus stress after wound healing is completed.
RESULTS: Between 2018 and 2022, 18 patients with coronal shear fractures were treated with elbow hemiarthroplasty. The mean Mayo Elbow Performance Score (MEPS) was 79 (70-95) after a mean follow-up of 12 months. The mean range of motion was 99° (70-130°) in extension-flexion and 162° (90-180°) in pronation-supination.
UNASSIGNED: OPERATIONSZIEL: Ziel der Operation ist der Ersatz der Gelenkfläche des distalen Humerus bei nicht rekonstruierbaren Frakturen des distalen Humerus.
UNASSIGNED: Aktive Patienten mit hohem funktionellem Anspruch, bei denen eine Gewichtslimitierung aufgrund einer Ellenbogentotalendoprothese vermieden werden soll.
UNASSIGNED: Kontraindikationen bestehen bei Frakturen mit nicht rekonstruierbaren Epikondylen und/oder nicht rekonstruierbaren Kollateralbändern sowie bei ulnohumeraler oder radiohumeraler Arthrose.
UNASSIGNED: Über einen paratrizipitalen Zugang erfolgt nach subkutaner, anteriorer Transposition des N. ulnaris die chirurgische Luxation des Gelenks durch humerales Ablösen der Weichteilstrukturen. Anschließend wird die Trochlea reseziert und der Humerus mittels Raspeln eröffnet, sodass anschließend die Hemiprothese unter retrograder Zementierung implantiert werden kann. Abschließend erfolgt die Rekonstruktion des medialen und lateralen Kollateralbandapparats sowie der Flexoren und Extensoren.
UNASSIGNED: Frühfunktionelle Beübung des Ellenbogens in der Bewegungsorthese unter Vermeidung von Varus‑/Valgusstress nach Abschluss der Wundheilung.
UNASSIGNED: Zwischen 2018 und 2022 wurden 18 Patienten mit koronaren Abscherfrakturen mit einer Hemiprothese versorgt. Der durchschnittliche Mayo Elbow Performance Score (MEPS) lag nach einem mittleren Nachverfolgungszeitraum von 12 Monaten bei 79 Punkten (70–95). Der durchschnittliche Bewegungsumfang betrug in Extension-Flexion 99° (70–130°), in Pronation-Supination 162° (90–180°).