{Reference Type}: Journal Article {Title}: [Cervical stenosis-Diagnostics and treatment of symptomatic spinal canal stenosis and neuroforaminal stenosis]. {Author}: Begrich D;Jäger M; {Journal}: Orthopadie (Heidelb) {Volume}: 53 {Issue}: 8 {Year}: 2024 Aug 8 暂无{DOI}: 10.1007/s00132-024-04526-2 {Abstract}: Cervical stenosis is a clinical picture that is regularly encountered by both hospital physicians and orthopedic surgeons in the daily clinical practice. While advanced cervical spinal canal stenosis may lead to myelopathic symptoms in cases of sufficient manifestation and spinal cord injury, neuroforaminal stenosis leads to radicular symptoms due to compression of the nerve roots. The clinical examination can provide initial clues as to the suspected cause of the patient's symptoms; however, reliable diagnostics are based only on sectional imaging of the cervical spine. Depending on the extent of the symptoms, the treatment options vary between nonsurgical treatment for moderate symptoms without neurological deficits and surgical decompression of the spinal cord or nerve roots. The surgical treatment can be performed from anterior or posterior depending on the findings. Surgery can lead to an improvement of the neurological symptoms; however, the primary aim of surgical treatment is to avoid deterioration of the neurological deficits.
UNASSIGNED: Die zervikale Stenose ist ein Krankheitsbild, das sowohl dem im Krankenhaus tätigen Mediziner wie auch dem niedergelassenen Orthopäden im klinischen Alltag regelmäßig begegnet. Während die zervikale Spinalkanalstenose bei entsprechender Ausprägung und Rückenmarkschädigung zu myelopathischen Symptomen führt, kommt es im Falle einer Neuroforamenstenose aufgrund der im Vordergrund stehenden Wurzelkompression zu radikulären Symptomen. Die klinische Untersuchung kann erste Anhaltspunkte für die zu vermutende Ursache der Beschwerden des Patienten geben. Eine sichere Diagnostik gelingt jedoch nur mit einer Schichtbildgebung der Halswirbelsäule. Die Therapieoptionen variieren, abhängig vom Ausmaß der Symptomatik zwischen einer nichtoperativen Behandlung bei moderaten Beschwerden ohne neurologische Ausfallerscheinungen und einer operativen Dekompression von Myelon bzw. Nervenwurzeln. Die operative Therapie kann je nach Befundlage von ventral oder dorsal erfolgen. Nach einer Operation kann es zu einer Verbesserung der neurologischen Symptomatik kommen. Das primäre Ziel der operativen Versorgung stellt jedoch die Vermeidung einer Verschlechterung neurologischer Defizite dar.