{Reference Type}: English Abstract {Title}: [Penicillin allergy-Truth or duty?] {Author}: Zoller M;Weber A;Mehringer L; {Journal}: Anaesthesiologie {Volume}: 73 {Issue}: 7 {Year}: 2024 Jul 21 暂无{DOI}: 10.1007/s00101-024-01425-1 {Abstract}: The beta-lactam antibiotics are some of the safest and best-tolerated antibiotic agents; however, many patients have reported allergies against penicillin. All beta-lactam antibiotics are only restrictively prescribed for these patients and alternative antibiotics are increasingly given, which carries the risk of negative clinical results and socioeconomic sequelae; however, over 95% of patients who reported an allergy to penicillin show a negative result in the allergy tests for penicillin and this antibiotic can safely be prescribed. The use of sensitive and specific instruments for identification of false penicillin allergies should be an important topic within the framework of antibiotic stewardship. Anesthesists can play a central role in the reduction of the enormous individual and public health burden associated with the classification of penicillin allergy by taking an appropriate medical history and a risk stratification for the identification of patients with a penicillin allergy. This overview article presents a possible delabelling algorithm within the framework of the clarification of a beta-lactam antibiotic allergy. The focus is on a structured allergy anamnesis using the penicillin allergy, five or fewer years ago, anaphylaxis/angioedema, severe cutaneous adverse reaction (SCAR) and treatment required for allergy episode (PEN-FAST) score.
UNASSIGNED: Die β‑Lactam-Antibiotika gehören zu den sichersten und am besten verträglichen Antibiotika. Viele Patienten berichten allerdings von Allergien gegen Penicillin. Diesen Patienten werden sämtliche β‑Lactam-Antibiotika nur eingeschränkt verordnet und vermehrt Alternativantibiotika gegeben, was die Risiken negativer klinischer und sozioökonomischer Folgen birgt. Jedoch weisen über 95 % der Patienten, die von einer Penicillinallergie berichten, einen negativen Befund im Penicillin-Allergietest auf und können dieses Antibiotikum sicher erhalten. Die Verwendung sensibler und spezifischer Instrumente zur Identifizierung von „falschen“ Penicillinallergien sollte ein wichtiges Thema im Rahmen der Antibiotic Stewardship sein. Durch eine angemessene Anamnese und Risikostratifizierung zur Identifizierung von Patienten mit einer Penicillinallergie können Anästhesistinnen und Anästhesisten eine zentrale Rolle bei der Reduktion der enormen individuellen und öffentlichen Gesundheitsbelastung im Zusammenhang mit der Bezeichnung Penicillinallergie einnehmen. In dieser Übersichtsarbeit wird ein möglicher Delabeling-Algorithmus im Rahmen der Abklärung einer β‑Lactam-Antibiotika-Allergie präsentiert. Der Fokus liegt auf einer strukturierten Allergieanamnese mithilfe des Scores „Penicillin allergy, within last five years, anaphylaxis/angioedema, severe cutaneous adverse reaction (SCAR) and treatment required for allergy episode“ (PEN-FAST).