{Reference Type}: English Abstract {Title}: [Modern thyroid surgery : Efficient and safe thyroidectomy technique]. {Author}: Smaxwil CA;Zielke A; {Journal}: Chirurgie (Heidelb) {Volume}: 0 {Issue}: 0 {Year}: 2024 Jun 11 暂无{DOI}: 10.1007/s00104-024-02100-2 {Abstract}: After decades of bilateral "subtotal" and later "total" thyroidectomy, the extent of resection is now determined individually depending on the dominant thyroid condition. The leading indication by far in the study, documentation and quality center (StuDoQ) register of the Surgical Working Group Endocrinology (CAEK) is currently the suspicion of malignancy, which is followed by benign symptomatic nodular goiter, functional disorders and confirmed malignancy. The decision for an intervention as well as the extent of resection must be rigorously established. Aids for intraoperative nerve monitoring, vessel-sealing and parathyroid autofluorescence increase the safety of thyroid resections but also the complexity. The surgical technique of lobectomy using modern devices for vessel sealing is an intricate process in which the positioning, access to the neck and a modified sequence of dissection steps are equally important. While the usefulness of neuromonitoring is nowadays no longer in doubt, this is not yet so clear for other technologies. Above all, however, modern thyroid surgery is characterized by the knowledge of one's own results and a clear positioning to follow-ups. The selection of any surgical aid should be based on this knowledge.
UNASSIGNED: Nach Jahrzehnten der beidseitigen „subtotalen“ und später „totalen“ Thyreoidektomie wird heute das Resektionsausmaß individuell bestimmt. Die führende Indikation im StuDoQ(Studien‑, Dokumentations- und Qualitätszentrum)-Register der Chirurgischen Arbeitsgemeinschaft Endokrinologie (CAEK) ist derzeit der Verdacht auf Malignität deutlich vor der benignen, Symptome verursachenden Knotenstruma, den Funktionsstörungen und der gesicherten Malignität. Die Entscheidung für einen Eingriff und das Resektionsausmaß müssen streng begründet werden. Neuromonitoring, Gefäßversiegelung und Autofluoreszenz erhöhen die Sicherheit der resezierenden Eingriffe an der Schilddrüse, aber auch den Aufwand. Die operative Technik der Lobektomie mit modernen Devices zur Gefäßversieglung ist ein ineinandergreifender Prozess, bei dem Lagerung, Zugang zum Hals und eine veränderte Abfolge der Schritte der Präparation gleichermaßen wichtig sind. Während die Nützlichkeit des Neuromonitorings heute nicht mehr in Zweifel steht, ist dies für andere Technologien noch nicht so klar. V. a. aber ist eine moderne Schilddrüsenchirurgie durch das Wissen um die eigenen Ergebnisse und eine klare Positionierung zur Nachsorge gekennzeichnet. Die Auswahl jedweder Operationshilfen sollte auf der Basis dieser Erkenntnisse erfolgen.