关键词: Anal fistula Incontinence Postoperative outcome Recurrence Surgery

来  源:   DOI:10.1007/s00104-024-02134-6

Abstract:
BACKGROUND: Supra-sphincteric and high trans-sphincteric fistula are very challenging procedures for both the patient and the surgeon. We aimed to evaluate the outcomes of anal sphincter repair in the management of supra-sphincteric and high trans-sphincteric fistula-in-ano in terms of postoperative wound infection, bleeding, incontinence to flatus or stool, and recurrence within 1 year.
METHODS: This single-center prospective cohort trial conducted from June 2020 to December 2023 at the Ain Shams University Hospitals included 20 patients who presented with supra-sphincteric or high trans-sphincteric fistula. There were nine (45%) male and 11 (55%) female patients, with a mean age of 41.5 years postoperatively.
RESULTS: The mean duration of the procedure was 90.3 min (SD ± 11.9). During the first 2 weeks, ten (50%) patients scored their postoperative pain as mild, eight (40%) as moderate, and two (10%) as severe. Wound infection occurred in two (10%) patients and postoperative bleeding in three (15%) patients in the form of spotting after defecation. There were no cases of incontinence to stool. However, there were three (15%) cases of incontinence to gases. There were two cases (10%) of recurrence at the 1‑year follow-up. Postoperative patient satisfaction was assessed on a 5‑point Likert scale after 2 weeks: One patient (5%) was very dissatisfied, three (15%) patients were dissatisfied, and two (10%) patients were unsure, while five (25%) patients were satisfied and nine (45%) were very satisfied.
CONCLUSIONS: Immediate sphincter repair in supra-sphincteric and high trans-sphincteric fistula through a lay-open procedure was determined to be safe, easier than classic operations, and associated with a low incidence of recurrence at the 1‑year follow-up and a high quality of life.
UNASSIGNED: HINTERGRUND: Suprasphinkterische und hohe transsphinkterische Fisteln stellen eine sehr große Herausforderung für den Patienten und den Chirurgen dar. Ziel der Studie war es, die Ergebnisse der Analsphinkterrekonstruktion bei der Behandlung suprasphinkterischer und hoher transsphinkterischer Analfisteln in Bezug auf postoperative Wundinfektion, Blutung, Inkontinenz für Wind oder Stuhl sowie Rezidivbildung innerhalb eines Jahres zu untersuchen.
UNASSIGNED: Die vorliegende prospektive Einzelzentrum-Kohortenstudie wurde von Juni 2020 bis Dezember 2023 an den Ain Shams University Hospitals, Kairo, Ägypten, an 20 Patienten durchgeführt, die sich mit einer suprasphinkterischen oder hohen transsphinkterischen Fistel vorstellten. Es handelte sich um 9 (45%) männliche und 11 (55%) weibliche Patienten mit einem Durchschnittsalter von 41,5 Jahren postoperativ.
UNASSIGNED: Durchschnittlich dauerte die Operation 90,3 min (Standardabweichung, SD: ± 11,9). Während der ersten 2 Wochen beurteilten 10 (50%) Patienten ihre postoperativen Schmerzen als leicht, 8 (40%) als mittel und 2 (10%) als schwer. Eine Wundinfektion trat bei 2 (10%) Patienten und eine postoperative Blutung bei 3 (15%) Patienten in Form von Schmierblutungen nach dem Stuhlgang auf. Es gab keinen Fall von Stuhlinkontinenz. Jedoch bestand in 3 (15%) Fällen Windinkontinenz. Bei der Nachuntersuchung nach einem Jahr fanden sich 2 (10%) Fälle mit einem Rezidiv. Die postoperative Patientenzufriedenheit wurde nach 2 Wochen anhand einer 5‑Punkt-Likert-Skala beurteilt: Ein Patient (5%) war sehr unzufrieden, 3 (15%) waren unzufrieden, und 2 (10%) Patienten waren unsicher, während 5 (25%) Patienten zufrieden und 9 (45%) sehr zufrieden waren.
UNASSIGNED: Die direkte Spinkterrekonstruktion bei suprasphinkterischen und hohen transsphinkterischen Fisteln mittels eines offenen Verfahrens stellte sich als sicher, einfacher als klassische Operationen und mit einer geringen Inzidenz von Rezidiven bei der Nachuntersuchung nach einem Jahr sowie einer hohen Lebensqualität verbunden heraus.
摘要:
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