关键词: Data collection German Endoprosthesis Registry International comparison TKA infection Transfemoral amputation

Mesh : Humans Amputation, Surgical / adverse effects Arthroplasty, Replacement, Knee / adverse effects Male Germany / epidemiology Aged Female Retrospective Studies Prosthesis-Related Infections / etiology Middle Aged Knee Prosthesis / adverse effects Aged, 80 and over Reoperation Registries Femur / surgery

来  源:   DOI:10.1007/s00113-024-01469-3

Abstract:
BACKGROUND: In the evaluation of an internal analysis of data on the increased effort for nursing during rehabilitation of patients with amputations in the Baumrainklinik of the HELIOS Rehabilitation Center Bad Berleberg, the number of patients with transfemoral amputations (TFA) due to uncontrollable multiple infections after implantation of a total knee endoprosthesis (total knee arthroplasty, TKA) was clearly emphasized.
OBJECTIVE: This article discusses the results of a retrospective, patient-controlled trial (PCT) and compares these with the data of the German Endoprosthesis Registry (EPRD). The study concentrated on patients who were admitted to rehabilitation after a TFA due to an uncontrollable infection after implantation of a knee TKA. The primary aims were the identification of patients who developed an uncontrollable infection after TKA with subsequent TFA and the comparison with national and international revision and amputation rates after TKA.
METHODS: An analysis of the medical history questionnaire was carried out for all 787 patients with amputation of the lower extremities who underwent rehabilitation in the time period from 1st January 2007 to 31st December 2015. The patient records were systematically analyzed based on the standardized documentation methods of the medical and nursing personnel using the Barthel index, the activity/function classes, phantom pain and length of stay, including demography, infection history and insurance company.
RESULTS: The analysis showed that 10 patients, 2.29% of all TFA, suffered the loss of a lower extremity due to an uncontrollable TKA infection. The revision rate 3 years after primary TKA in Germany is 3.0% (EPRD annual report 2023), whereas values of 1-4% are given in the international literature (status 2020). In the patient group of the EPRD, in 2022 revision surgery was necessary due to an infection in 15.0% of the cases. The current statistics of the EPRD (annual report 2023) show that 3 years after the initial revision surgery due to an infected TKA another revision was necessary in 23.5-30% of cases.
CONCLUSIONS: These numbers are alarming and should be critically evaluated and monitored. The future aim is to identify the causes of infections, systematic errors in the TKA and the pathogens that lead to infections after TKA and to correlate the associations.
UNASSIGNED: EINLEITUNG: Bei einer internen Analyse von Daten zum erhöhten Pflegeaufwand im Rahmen der Rehabilitation von amputierten Patienten im Helios Rehazentrums Bad Berleburg hob sich die Zahl der Patienten mit einer transfemoralen Amputation (TFA, Oberschenkelamputation) aufgrund nichtbeherrschbarer, multipler Infektionen nach Implantation einer Knietotalendoprothese (Knie-TEP) deutlich hervor.
UNASSIGNED: Die vorliegende Arbeit diskutiert die Ergebnisse einer retrospektiven, patientenkontrollierten Studie (PCT) und gleicht diese mit Daten des Endoprothesenregister Deutschland (EPRD) ab. Primäre Ziele sind die Identifikation von Patienten, die nach Implantation einer Knie-TEP eine nichtbeherrschbare Infektion mit konsekutiver TFA entwickelten, sowie der Vergleich mit nationalen und internationalen Registern.
METHODS: Auswertung der Anamnesebögen aller rehabilitierter 787 Patienten mit Amputationen an der unteren Extremität. Die Krankenakten wurden systematisch anhand der vom ärztlichen und Pflegepersonal dokumentierten standardisierten Methoden, des Barthel-Index, der Aktivitäts‑/Funktionsklassen, des Phantomschmerzes und der Aufenthaltsdauer ausgewertet und umfasste Demografie, Infektionsanamnese und Versicherungsträger.
UNASSIGNED: Zehn Patienten, 2,29 % aller TFA-Patienten, erlitten einen Verlust der unteren Extremität aufgrund einer unkontrollierbaren Knie-TEP-Infektion. Die Revisionsrate 3 Jahre nach primärer Knie-TEP beträgt in Deutschland 3,0 % (EPRD Jahresbericht 2023), während in der internationalen Literatur (Stand 2020) Werte zwischen 1 und 4 % angegeben werden.
UNASSIGNED: Diese Zahlen sind alarmierend und sollten kritisch evaluiert und gemonitored werden. Zukünftiges Ziel ist es, die Ursachen von Infektionen, systematische Fehler im Rahmen der Endoprothetik sowie die Erreger, die zu Infektionen nach Knie-TEP-Implantationen führen, zu identifizieren und Zusammenhänge zu korrelieren.
摘要:
背景:在对HELIOS康复中心BadBerleberg的Baumrainklinik截肢患者康复期间增加护理努力的内部分析数据进行评估时,植入全膝内假体后,由于无法控制的多种感染而导致的经股截肢(TFA)的患者人数(全膝关节置换术,TKA)被明确强调。
目的:本文讨论了回顾性研究的结果,患者对照试验(PCT),并将其与德国内假体注册(EPRD)的数据进行比较。该研究集中于由于膝关节TKA植入后无法控制的感染而在TFA后接受康复的患者。主要目的是确定在随后的TFA进行TKA后出现无法控制的感染的患者,并与TKA后的国家和国际修订和截肢率进行比较。
方法:对2007年1月1日至2015年12月31日期间所有787例下肢截肢患者进行病史调查问卷分析。根据医护人员的标准化文献方法,采用Barthel指数对患者病历进行系统分析,活动/函数类,幻痛和停留时间,包括人口统计学,感染史和保险公司。
结果:分析显示10例患者,所有TFA的2.29%,由于无法控制的TKA感染而失去了下肢。德国主要TKA后3年的修订率为3.0%(EPRD年度报告2023),而国际文献中给出的数值为1-4%(2020年状态)。在EPRD的患者组中,在2022年,由于15.0%的病例感染,需要进行翻修手术.EPRD的当前统计数据(年度报告2023)显示,由于感染的TKA,初次翻修手术后3年,在23.5-30%的病例中需要进行另一次翻修。
结论:这些数字令人震惊,应严格评估和监测。未来的目标是确定感染的原因,TKA中的系统性错误和导致TKA后感染的病原体,并将其关联。
EINLEITUNG:BeieinerinternenAnalysevonDatenzumerhöhtenPflegeaufwandimRahmenderRehabmenderRehatientenVonamputiertenimHeliosRehazentrumsBadBerleburghobsiedieZahlderPatiOberschenkelamputation)aufgrundnichtbeherrschbarer,多重着床植入神经内血管生成(Knie-TEP)。
DievorliegendeArbeitdiskutertdieErgebnisseeinerretecspektiven,PatientenkontrulliertenStudie(PCT)andgleichtdiesemitDatendesEndoprothesenregisterDeutschland(EPRD)ab.主要是Zielesind死亡识别vonPatienten,InplentationeinerKnie-TEPinyhtbeherrschbareInfektionmitkonsekutverTFAentwickelten,SowiederVergleichmitnationalenandinternationalalenRegistern.
方法:AuswertungderAnamnesebgenallerrehabilitierter787PatientenMitAmputationenanderterernExtremität.DieKrankenaktenwurdensystematischanhanddervomärztlichenundPflegepersonaldokumentiertenstandardiziertenMethoden,desBarthel-Index,derAktivitäts-/Funktionsklassen,desPhantomschmerzesundderAufenthaltsdauerausgewertetundumfassteDemografie,InfektionsanamneseundVersicherungsträger.
ZehnPatienten,2,29%的全TFA-Patienten,ExtremitätaufgrundeinerunkontrolierbarnKnie-TEP-Infektion.DieRevisionstrate3德国的JahrenachärerKnie-TEP背叛了3,0%(EPRDJahresbericht2023),国际文学界的während(2020年展位)Wertezwischen1and4%angegebenwerden.
戴斯·扎赫伦·辛德·哈里米伦德·索尔滕·克里蒂斯评估和宝石般的沃登。ZukuünftigesZielistes,死UrsachenvonInfektionen,systematischeFehlerimRahmenderEndoprothetiksowiedieErreger,diezuInfektionennachKnie-TEP-植入führen,zuidentififizierenundZusammenhängezukorrelieren.
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