关键词: B7-H1 antigen Disease progression Immunotherapy Molecular pathology Transitional cell carcinoma

来  源:   DOI:10.1007/s00292-024-01347-0

Abstract:
BACKGROUND: Muscle-invasive and metastatic urothelial carcinoma (UC) represents a heterogeneous disease entity with numerous morphological, molecular, and immunological phenotypes.
OBJECTIVE: This article aims to provide an overview of current histopathological, molecular, and immunological prognostic and predictive factors in muscle-invasive and metastatic UC.
CONCLUSIONS: Muscle-invasive and metastatic UC exhibits a wide range of divergent differentiations and histological subtypes. The correct diagnosis of these morphological variants is essential, as they may determine the clinical course and may also present specific and potentially therapeutically targetable molecular alterations (e.g., HER2 alterations in micropapillary UC). The morphological subtypes largely correlate with the six molecular consensus subtypes. Furthermore, morphological and molecular subtypes are associated with immunological properties that are relevant for modern immunotherapies, such as the PD-L1 status. Numerous immunotherapy studies in the setting of curatively treatable muscle-invasive UC will be reported in 2024 and 2025, likely leading to an increasing number of PD-L1 testing indications.
UNASSIGNED: HINTERGRUND: Das muskelinvasive und metastasierte Urothelkarzinom (UC) ist eine heterogene Erkrankungsentität mit zahlreichen morphologischen, molekularen und immunologischen Phänotypen.
UNASSIGNED: Der vorliegende Artikel bietet eine zusammenfassende Übersicht über aktuelle histopathologische, molekulare und immunologische Prognose- und Prädiktionsfaktoren des muskelinvasiven und metastasierten UC.
UNASSIGNED: Muskelinvasive und metastasierte UC weisen ein breites Spektrum an divergenten Differenzierungen und histologischen Subtypen auf. Die korrekte Diagnose dieser morphologischen Subtypen ist essenziell, da sie sowohl den klinischen Verlauf bestimmen als auch spezifische therapeutisch angreifbare molekulare Alterationen aufweisen können (z. B. HER2-Alterationen in mikropapillären UC). Die morphologischen Subtypen korrelieren weitgehend mit den 6 molekularen Konsensussubtypen. Darüber hinaus sind sowohl morphologische als auch molekulare Subtypen mit immunologischen Eigenschaften assoziiert, die z. B. in Form des PD-L1-Status relevant für moderne Immuntherapien sind. In den Jahren 2024 und 2025 werden zahlreiche Immuntherapiestudien im Setting des kurativ behandelbaren muskelinvasiven UC ausgelesen und vermutlich zu einer steigenden Anzahl an PD-L1-Testungsindikationen führen.
摘要:
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