关键词: MRSA carrier S. aureus carrier emergency medical services nasal and throat carriage personal hygiene

来  源:   DOI:10.3205/dgkh000490   PDF(Pubmed)

Abstract:
UNASSIGNED: Health care workers (HCW) in Emergency Medical Services (EMS) frequently come into contact with carriers of methicillin-susceptible Staphylococcus aureus (MSSA) and methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA) strains and may acquire and transmit them to patients. However, there is little data on MSSA and MRSA colonization of medical personnel in the emergency services. Additionally, few studies have analyzed the association between personal hygiene of staff and colonization. Therefore, we examined the prevalence of MSSA and MRSA in EMS staff of two German regions and evaluated their personal hygiene behavior.
UNASSIGNED: Throat and nasal swabs from 300 EMS workers were analyzed. Both direct and pre-enriched cultures of the swabs were cultivated on culture media to identify MSSA and MRSA. Results were analyzed together with questionnaires about sociodemographic data and a self-assessment of hygiene behavior. Statistical analysis was done using the R statistical software.
UNASSIGNED: Of the total 300 swabs, 55% were from paramedics, 39% were from emergency medical technicians (EMT) and 5% were from emergency physicians. With 1%, the MRSA prevalence was comparable to that of the German population, while the MSSA rate - 43.7% - was higher than expected. Colonization with MSSA was significantly associated with poor hand hygiene and male sex, and was inversely correlated to time on the job in EMS.
UNASSIGNED: The sample size of 300 and a MRSA prevalence of 1% made a meaningful analysis of potential influencing factors on the prevalence of MRSA infeasible. The comparatively high prevalence of MSSA and the association with decreasing frequency of hand antisepsis suggests an influence of personal hygiene on MSSA colonization. HCW in EMS should be encouraged to make use of their personal protective equipment and practice frequent hand hygiene. The implementation of diagnostic tools such as the Hand Hygiene Self-Assessment Framework of the WHO could be utilized to reveal problems in organizations, followed by an individual program to promote hand hygiene.
UNASSIGNED: : Beschäftigte in Rettungsdiensten und Krankentransporten haben häufig mit Trägern von Methicillin-empfindlichen Staphylococcus aureus-Stämmen (MSSA) und Methicillin-resistenten Staphylococcus aureus-Stämmen (MRSA) Kontakt, können diese erwerben und auf Patienten übertragen. Allerdings gibt es nur wenige Daten über die MSSA- und MRSA-Kolonisierung von medizinischem Personal im Rettungsdienst. Darüber hinaus haben nur wenige Studien den Zusammenhang zwischen der persönlichen Hygiene des Personals und der Kolonisierung mit MSSA bzw. MRSA analysiert. Daher wurde die Prävalenz von MSSA und MRSA bei Rettungsdienstpersonal in zwei deutschen Regionen untersucht und ihr persönliches Hygieneverhalten bewertet.
UNASSIGNED: Es wurden Rachen- und Nasenabstriche von 300 Mitarbeitern von Rettungsdiensten untersucht. Sowohl direkte als auch angereicherte Kulturen der Abstriche wurden auf Nährböden kultiviert, um MSSA und MRSA zu identifizieren. Die Ergebnisse wurden zusammen mit Fragebögen zu soziodemografischen Daten und einer Selbsteinschätzung des Hygieneverhaltens ausgewertet. Die statistische Analyse wurde mit der Statistiksoftware R (Version 4.1.3) durchgeführt.
UNASSIGNED: Von den 300 Abstrichen stammten 55% von Notfallsanitätern, 39% von Rettungssanitätern und 5% von Notärzten. Die MRSA-Prävalenz war mit 1% vergleichbar mit der der deutschen Bevölkerung, während die MSSA-Rate mit 43,7% höher war als erwartet. Die Besiedlung mit MSSA stand in signifikantem Zusammenhang mit schlechter Händehygiene, männlichem Geschlecht und umgekehrt mit der Dauer der Tätigkeit im Rettungsdienst.
UNASSIGNED: Die Stichprobengröße von 300 und eine MRSA-Prävalenz von 1% erlauben keine aussagekräftige Analyse potenzieller Einflussfaktoren auf die MRSA-Prävalenz. Die vergleichsweise hohe Prävalenz von MSSA und der Zusammenhang mit der abnehmenden Häufigkeit der Händedesinfektion lässt auf einen Einfluss der persönlichen Hygiene auf die MSSA-Kolonisierung schließen. Die Mitarbeiter des Gesundheitswesens im Rettungsdienst sollten dazu angehalten werden, ihre persönliche Schutzausrüstung zu benutzen und die Indikationen der Händedesinfektion einzuhalten. Die Anwendung von Diagnoseinstrumenten wie dem Händehygiene-Selbstbewertungsrahmen der WHO könnte genutzt werden, um Probleme in Organisationen aufzudecken, gefolgt von einem individuellen Programm zur Förderung der Händehygiene.
摘要:
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