关键词: Autoinflammatory disease Colchicine IL-1 inhibitor Pericarditis management Steroid tapering

来  源:   DOI:10.1007/s00393-023-01471-x

Abstract:
OBJECTIVE: Idiopathic recurrent pericarditis (IRP) is defined by recurring episodes of pericardial inflammation without a known cause. This study investigates the safety and efficacy of anakinra, an interleukin‑1 inhibitor, as a successful therapy for IRP in cases resistant to conventional treatment.
METHODS: A retrospective evaluation of patients treated at our autoinflammatory center between 2011 and 2023 was conducted. Patient files were examined for demographic, clinical, and treatment response data, including nonsteroid anti-inflammatory drugs (NSAIDs), corticosteroids, and colchicine. Monogenic autoinflammatory disease screening was performed for Mediterranean Fever (MEFV), tumor necrosis factor receptor-associated periodic syndrome (TRAPS), mevalonate kinase (MVK), nucleotide-binding domain, leucine-rich-containing family, pyrin domain-containing-3 (NLRP3), and nucleotide-binding oligomerization domain-containing protein 2 (NOD2). Patients who experienced multiple episodes of pericarditis were diagnosed with recurrent pericarditis. The study evaluated anakinra treatment in IRP patients unresponsive to conventional therapy.
RESULTS: The study included 21 participants, 9 (42.9%) female and 12 (57.1%) male. The average age of the participants was 43.1 ± 16.5 years. The MEFV mutation analysis revealed that 2 (9.5%) had a mutation in exon 10 and 4 (19.0%) had one in exon 2. Out of the 16 cases, 15 successfully discontinued steroid treatment. Four patients (19.0%) experienced injection site reactions. C‑reactive protein (CRP) levels were measured at an average of 196 ± 67.8 mg/l before and 2.6 ± 3.15 mg/l after anakinra treatment.
CONCLUSIONS: In conclusion, the study adds to the growing evidence for the efficacy of interleukin-1 inhibitors, such as anakinra, as a promising treatment modality for IRP in cases resistant to conventional treatment.
UNASSIGNED: ZIEL: Die idiopathische rezidivierende Perikarditis (IRP) ist charakterisiert durch rezidivierende Episoden perikardialer Entzündung ohne bekannte Ursache. In der vorliegenden Studie wurde die Sicherheit und Wirksamkeit von Anakinra, einem Interleukin-1-Inhibitor, als einer erfolgreichen Therapie der IRP in Fällen untersucht, die sich als refraktär auf die herkömmliche Behandlung erwiesen haben.
METHODS: Dazu wurde eine retrospektive Untersuchung von Patienten durchgeführt, die im Zentrum für Autoinflammation der Autoren zwischen 2011 und 2023 behandelt worden waren. Die Patientenakten wurden in Bezug auf demografische und klinische Daten sowie auf Daten zum Therapieansprechen hin untersucht, einschließlich nichtsteroidaler antientzündlicher Medikamente (NSAID), Kortikosteroide und Colchicin. Ein Screening auf monogene autoinflammatorische Erkrankungen wurde hinsichtlich MEFV, TRAPS, MVK, NLRP3 und NOD2 durchgeführt. Bei Patienten mit mehreren Perikarditisepisoden wurde die Diagnose einer rezidivierenden Perikarditis gestellt. In der Studie wurde die Behandlung mit Anakinra bei IRP-Patienten, die nicht auf die herkömmliche Therapie ansprachen, untersucht.
UNASSIGNED: In die Studie wurden 21 Teilnehmer einbezogen, 9 (42,9 %) weiblich und 12 (57,1 %) männlich. Das Durchschnittsalter der Teilnehmer betrug 43,1 ± 16,5 Jahre. Die MEFV-Mutationsanalyse ergab, dass 2 (9,5 %) Personen eine Mutation in Exon 10 und 4 (19,0 %) eine in Exon 2 aufwiesen. Von den 16 Fällen setzten 15 die Steroidtherapie erfolgreich ab. Bei 4 Patienten (19,0 %) kam es zu Reaktionen an der Injektionsstelle. Die Werte für C‑reaktives Protein (CRP) betrugen im Durchschnitt 196 ± 67,8 mg/l vor und 2,6 ± 3,15 mg/l nach Anakinratherapie.
UNASSIGNED: Diese Studie leistet also einen Beitrag zu der wachsenden Evidenz für die Wirksamkeit von Interleukin-1-Inhibitoren wie Anakinra als vielversprechender Behandlungsmodalität für IRP in Fällen, die refraktär auf die herkömmliche Therapie sind.
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